Revista care te mentine sanatos

Tiroida

Tiroida: alimente indicate pentru o functionare normala

Dr. Roxana Mateescu, medic specialist geriatrie si gerontologie, medicina estetica si anti-aging, [email protected]
27 mai 2019
Share
Exclusiv online

Tiroida este implicata in numeroase functii in organism si este foarte important sa aveti grija ce alimente consumati. Dieta este esentiala pentru pastrarea sanatatii tiroidei. Aceasta glanda ajuta la functionarea normala a organismului, a temperaturii, a ritmului cardiac si in multe altele.

O tiroida hipoactiva (ce secreta o cantitate mica de hormoni) poate duce la cresterea in greutate, depresie, lentoare si sensibilitate la frig. Pe de alta parte, o tiroida prea activa secreta o cantitate mare de hormoni, rezultand pierderea in greutate, batai neregulate ale inimii, transpiratie, nervozitate si iritabilitate. Factorii genetici, unele boli autoimune, stresul si substantele toxice din mediu pot afecta functia tiroidei. Dieta este un factor-cheie atunci cand este vorba despre sanatatea tiroidei. Iata ce alimente sunt indicate pentru tiroida.

Algele marine

Tiroida are nevoie de iod pentru a functiona normal si pentru a secreta suficienti hormoni. Daca aveti o cantitate prea mica de iod, riscati sa dezvoltati hipotiroidie. Sarea de bucatarie contine iod, insa unele persoane evita consumul acesteia (recomandat in tratarea unor afectiuni medicale sau dietele vegane). In acest caz, este indicata suplimentarea dietei cu iod, la sfatul medicului.

Algele marine contin o cantitate mare de iod, insa aceasta difera in functie de tipul acestora. Insa, nu trebuie sa exagerati cu consumul de alge. O cantitate prea mare de iod poate fi la fel de daunatoare. Este recomandat sa consumati o data pe saptamana alge marine (sushi, salate).

Iaurtul si laptele

Iaurtul are numeroase proprietati benefice pentru organism, dar si pentru tiroida. Lactatele si iaurtul, in special, sunt bogate in iod. Cea mai buna sursa este reprezentata de iautul grecesc, cu mai putine grasimi. Acesta poate reprezenta aproximativ jumatate din necesarul zilnic de iod.

Daca beti o cana cu lapte degresat va asigurati aproximativ o treime din necesarul de seleniu. O alegere mai buna este cel fortificat cu vitamina D, necesara, de asemenea, functionarii in parametri optimi a tiroidei.

Nucile braziliene

Nucile braziliene sunt si ele bogate in seleniu. Persoanele care consuma o cantitate mai mare de seleniu au un risc mai mic de a dezvolta boli tiroidiene. In plus, acesta ajuta la ameliorarea simptomelor bolilor tiroidiene deja instalate, precum tiroidita Hashimoto sau boala Graves.

Nucile braziliene reprezinta cea mai buna sursa de seleniu. Insa, nu este bine sa exagerati. O cantitate prea mare de seleniu (mai mult de 400 mg pe zi) poate duce la caderea parului, decolorarea unghiilor, chiar la probleme de inima.

Simptome si solutii ale afectiunilor tiroidei

secundara

Pestele

Carnea de peste este o alta sursa buna de iod. Codul si tonul sunt cei mai bogati in iod si este recomandat sa fie introdusi in dieta pentru a va asigura aportul necesar. Doua portii de peste pe saptamana sunt suficiente pentru a avea parte de beneficiile pestelui.

Carnea de pui si de vita

Zincul este un alt nutrient benefic pentru tiroida si pentru secretia de hormoni. O cantitate prea mica de zinc poate duce la aparitia hipotiroidismului. Daca aveti o dieta saraca in zinc sau suferiti de afectiuni gastrointestinale ce impiedica absorbtia zincului, este posibil sa aveti un deficit. Carnea este o sursa foarte buna de zinc, in special cea de pui si de vita.

Ouale

Un ou mare contine o cantitate suficienta de iod si seleniu, fiind un aliment excelent pentru tiorida. Totusi, nu este indicat sa exagerati in consumul acestora. Un ou la fiecare doua-trei zile este suficient pentru a avea parte de aceste beneficii.

Nota pentru articolul «Tiroida: alimente indicate pentru o functionare normala»:5.00/ 5 (1 vot)
#tags   \   ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Mentine-te
sanatos
in fiecare luna

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Politica de confidentialitate