Revista care te menține sănătos

Știați că?

Puteţi face supradoză de cofeină

Dr. Gabriela Adriana Ivănuş, medic medicină de familie
20 decembrie 2019
Share
Exclusiv online
cafea, cofeina,

Legenda spune că păstorii de capre din secolul al IX-lea au observat efectul pe care îl are cofeina asupra caprelor lor, care păreau să „danseze” după ce au mâncat fructele plantei Coffea. Un călugăr local a făcut apoi o băutură cu fructele respectivei plante și a descoperit că îl ține treaz noaptea, astfel a început istoria cafelei noastre de toate zilele.

Cafeaua este o sursă bună de nutrienți precum vitaminele B2, B3, B5, mangan, potasiu, magneziu și antioxidanţi. Cu toţii consumăm cafea, măcar ocazional, dar ştiaţi că:

  • puteţi ajunge la supradoză?

Dar ar trebui să beţi 30 de ceşti de cafea într-o zi. Au fost înregistrate 51 de decese din cauza supradozei de cofeină. Potrivit specialiştilor, pentru a nu avea probleme, un adult sănătos nu ar trebui să depăşească 400 mg de cofeină pe zi, respectiv echivalentul a 4 căni (945 ml) de cafea.

  • o ceaşcă obişnuită de cafea are în jur de 2 calorii?

Restul caloriilor provin de la zahărul, laptele, frişca etc. adăugate.

  • există păreri potrivit cărora femeile care au un consum mare de cafea au un risc sporit de a dezvolta endometrioză?

Se efectueză încă studii pe această temă.

  • persoanele care beau multă cafea pot prezenta un risc crescut de a dezvolta boala de reflux gastroesofagian?
  • dacă sunteţi la dietă, cafeaua v-ar putea ajuta?

Potrivit unor studii, consumul de cafea creşte metabolismul cu 3 până la 11%. În plus, s-a dovedit că vă poate ajuta să creșteți adrenalina pentru un antrenament, ceea ce vă poate ajuta să ardeți mai multe calorii în mai puțin timp. În acest scop, recomandarea este să o consumaţi cu 20 de minute înainte de antrenament.

  • ideal ar fi să ne bem cafea cam la o oră după ce ne-am trezit?

Explicaţia: ritmul nostru circadian natural controlează eliberarea cortizolului, iar când ne trezim nivelul acestuia este ceva mai mare. Cortizolul se mai numeşte şi hormonul stresului, iar un nivel puţin crescut al său are ca efect creşterea bruscă a energiei. Cam la o oră după ce ne trezim, nivelul hormonului începe să scadă, ceea ce înseamnă că ar putea fi momentul ideal să intre în scenă cafeaua de dimineaţă.

  • ingerăm cofeina din cafea sub formă de mici cristale?
Nota pentru articolul «Puteţi face supradoză de cofeină»:5.00/ 5 (1 vot)
#tags   \   ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate

Politica de confidențialitate