Stres

8 trucuri pentru a tine stresul sub control

joi, 24 decembrie 2015
Share

Un stil de viata sanatos implica, pe langa dieta si exercitii fizice, si reducerea stresului. O persoana stresata poate resimti dureri de cap, greata, ameteala sau se poate simti coplesita. Intrucat stresul poate avea un impact puternic asupra fiecarui aspect al vietii, reducerea sa este necesara pentru mentinerea sanatatii fizice si emotionale.

Anumite situatii, cum ar fi o problema majora la locul de munca sau o criza acasa care nu sufera amanare, creeaza instantaneu o sursa de stres. In aceste momente, este important sa ganditi clar pentru a gasi cea mai buna cale de rezolvare. Iata cateva trucuri pentru gestionarea corecta a situatiilor stresante, care provoaca anxietate.

Ganditi in perspectiva. Oricat de mare pare problema, incercati sa dati un pas inapoi si sa va intrebati daca va conta acest aspect si peste un an? Dar peste cinci? Daca raspunsul este nu, respirati profund si incercati sa mergeti mai departe.

Veniti cu un plan. Faceti o lista cu toate solutiile posibile de rezolvare a problemei si alegeti-o pe cea mai buna pentru situatia respectiva. Constientizarea optiunilor pe care le aveti si realizarea unui plan concret va avea un efect direct asupra reducerii stresului.

Acceptati ceea ce nu puteti controla. Unele situatii sunt pur si simplu dincolo de controlul nostru, insa putem controla modul in care reactionam la acestea. Pastrarea calmului si acceptarea sprijinului emotional din partera celorlalti sunt metodele recomandate.

Gestionarea stresului acumulat din situatii latentestres-secundara

In situatiile in care stresul nu este provocat de o criza majora, ci de problemele de zi cu zi, cel mai bine este sa:

Luati o pauza. Bucurati-va de cel putin o activitate relaxanta in fiecare zi. Este important atat pentru prevenirea, cat si pentru gestionarea stresului sa va acordati putin timp.

Faceti miscare. Sportul este una dintre cele mai bune metode pentru gestionarea stresului, deoarece poate ameliora atat efectele fizice, cat si pe cele emotionale ale stresului.

Exprimati-va sentimentele.Chiar daca nu sunteti in cautarea unui sfat, simpla discutie cu prietenii sau familia va avea un efect benefic.

Reducerea situatiilor stresante

Anumite surse de stes pot fi diminuate sau eliminate daca:

Va setati asteptari rezonabile.Un stil de viata agitat de multe ori este inevitabil, dar evitati sa va incarcati cu mai multe activitati decat puteti duce. Aceeasi regula se aplica si finantelor personale.

Rezolvati problemele inainte ca ele sa devina crize.Este in firea umana sa amanam problemele neplacute, insa daca nu incercam sa le rezolvam de la inceput, pot deveni mai grave si mai greu de rezolvat si, automat, mai stresante.

Elena Coroianu

Sursa: everydayhealth.com

Nota pentru articolul «8 trucuri pentru a tine stresul sub control»:5.00/ 5 (7 voturi)
tonica
2017-11-09T14:24:43+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc