Revista care te menține sănătos

Știri

Trei cercetători au câştigat Premiul Nobel pentru Medicină 2019

Alin Claudiu Popescu; surse: nobelprize.org, wikipedia.org; sursă foto: twitter@NobelPrize
7 octombrie 2019
Trei cercetători au câştigat Premiul Nobel pentru Medicină 2019

William G. Kaelin Jr., Sir Peter J. Ratcliffe şi Gregg L. Semenza sunt câştigătorii Premiului Nobel pentru Fiziologie sau Medicină, pe anul 2019. Membrii Comitetului Nobel, de la Karolinska Institutet, au anunţat acordarea prestigiosului premiu luni, 7 octombrie 2019, în urma „descoperirilor despre cum se adaptează şi simt celulele disponibilitatea oxigenului”.

Conform unui comunicat de presă al Karolinska Institutet, aceştia au identificat sistemul molecular care reglează activitatea genelor ca răspuns la diferite nivele de oxigen. Datorită descoperirii lor, cei trei au pus bazele înţelegerii modului în care nivelurile de oxigen afectează celulele şi funcţiile fiziologice.

Câştigătorii au numeroase premii în decursul carierei

Imediat după anunţarea câştigătorilor, cei trei şi-au făcut poze pe care le-au trimis organizatorilor, alături de mesaje de mulţumire. Acestea au fost publicate pe contul de twitter @NobelPrize.

Sir Peter J. Ratcliffe

William G. Kaelin Jr. (stânga) şi Gregg L. Semenza (dreapta)

Născut în 1957 la New York, William G. Kaelin Jr. este profesor la Universitatea Harvard (SUA). Lucrează, de asemenea, la Institutul de cercetare a cancerului Dana-Farber (SUA). În decursul carierei prestigioase a câştigat numeroase premii, printre care Premiul Laskar sau ASCO Science of Oncology Award.

Sir Peter J. Ratcliffe este medic britanic și biolog celular și molecular. În vârstă de 65 de ani, acesta a deţinut şi deţine numeroase funcţii importante la unităţi medicale de elită din Marea Britanie, precum  Spitalul John Radcliffe , Universitatea Oxford sau Institutul Francis Crick. Sir Peter J. Ratcliffe a câştigat o mulţime de premii şi, datorită serviciilor în medicină, a fost ridicat la rangul de cavaler în 2014, de aici şi denumirea de “Sir” din faţa numelui său.

Gregg L. Semenza este profesor de pediatrie, oncologie radiologică, chimie biologică, medicină şi oncologie la  Universitatea de Medicină Johns Hopkins (SUA). Printre premiile primite în decursul carierei se numără Laskar sau Wiley, dar Gregg L. Semenza este cunoscut, în special, pentru descoperirea HIF-1, care arată cum celulele canceroase se adaptează mediilor slab oxigenate.

Câștigătorii Premiului Nobel pentru Fiziologie sau Medicină sunt stabiliți de către 50 de profesori, după ce în prealabil Comitetul Nobel evaluează candidații. Din anul 1901, Premiul Nobel este acordat oamenilor de știință care au realizat cele mai importante descoperiri pentru omenire.

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.