Nutritie

Retete pe baza de avocado ce micsoreaza colesterolul „rau”

marti, 27 ianuarie 2015
Share

In ultimul timp, din ce in ce mai multe persoane au inceput sa renunte la consumul de alimente bogate in grasimi care dauneaza sanatatii in favoarea celor cu putine calorii.

Desi ar trebui, intr-adevar, sa nu mai mancam alimente care contin grasimi saturate (intalnite in unt, carne grasa, peste gras, dar si in unele surse vegetale), ne-am putea concentra mai mult asupra grasimilor „bune” din nuci, ulei de masline sau avocado.

Un studiu recent, realizat de Asociatia Americana a Inimii,arata ca un fruct de avocado pe zi, consumat ca parte a unei diete cu un aport moderat de grasimi, micsoreaza colesterolul „rau” (LDL-coletserolul), in timp ce imbunatateste colesterolul total si nivelul trigliceridelor. Iata, asadar, ca un aliment bogat in grasimi „bune” ne poate ajuta sa luptam impotriva colesterolului „rau”. Iar de astazi, nu-l vom mai consuma doar in salate. Mai jos gasiti cateva modalitati de a introduce avocado in meniul zilnic. Rezultatul? Retete bune, de te lingi pe degete!

Smoothie cu banane si avocado

Aveti nevoie de: 180 ml lapte de migdale neindulcit, 175 g iaurt fara grasime, o banana mica taiata in bucati, cateva frunze de sfecla elvetiana (mangold), doi castraveti decojiti si tocati, un sfert de avocado fara sambure, curatat, doua lingurite de seminte de in macinat. Se amesteca iaurtul, banana, sfecla, castravetele, avocado si semintele intr-un blender. Se pun si cateva cuburi de gheata in blender si se amesteca din nou. Puteti savura smoothie-ul la orice ora din zi. Este bogat in proteine si foarte hranitor.

Mic dejun cu avocado

Aceasta este o idee minunata pentru un mic dejun delicios. Aveti nevoie de doua fructe de avocado, patru oua, sare si piper si topping la alegere, cum ar fi branza feta, rosii etc. Preincalziti cuptorul la 175°. Taiati fructul de avocado pe jumatate si indepartati samburele. Puneti jumatatea de avocado intr-un vas special si mai scobiti putin din miezul fructului, pentru a face loc. Spargeti un ou in jumatatea de avocado, adaugati sare si piper si lasati sa se coaca timp de 15-20 de minute. Este o reteta simplu de preparat, delicioasa, perfecta chiar si pentru a impresiona musafirii intr-o dimineata de duminica.

Avocado copt

retete-avocado-2Pentru aceasta reteta, aveti nevoie de doua fructe intregi de avocado, aproximativ 150 g de faina integrala, 150 ml lapte de migdale, panko (o varietate de pesmet care se utilizeaza in bucataria japoneza si franceza), o jumatate de lingurita de sare si de piper, si putin ulei de cocos. Preincalziti cuptorul la 200°. Taiati fructele de avocado in bucati de dimensiuni egale. Presarati-le cu sare si piper. Treceti fiecare felie prin faina, lapte de migdale si prin panko si asezati-le pe o foaie de copt unsa cu ulei de cocos. In timp ce fasiile de avocado se coc, nu uitati sa le intoarceti pe ambele parti.

Avocado cu paste si branza cheddar

Aveti nevoie de paste, o jumatate de avocado proaspat, sare si piper, un catel de usturoi tocat, doua lingurite de otet de mere, doua lingurite de suc de lamaie, doua linguri de ulei de masline extravirgin, doua linguri de unt, doua de faina, coriandru proaspat, 375 ml lapte degresat, branza cheddar si o jumatate de lingurita de piper negru. Pastele trebuie sa fie fierte al dente. Intr-un blender, se amesteca jumatatea de avocado, usturoiul, sarea, piperul, otetul de mere, sucul de lamaie, putin coriandru si uleiul de masline.

Intr-o oala,se topeste untul la foc mediu si se adauga un pic de faina. Apoi se pune laptele si se bate amestecul pentru a nu aparea cocoloase. Gatiti sosul la foc mic si amestecati continuu, pana cand sosul se ingroasa, timp de 6-8 minute. Apoi adaugati amestecul ce contine avocado. Fierbeti inca 2-3 minute, pana cand sosul se ingroasa din nou. Luati sosul de pe foc, adaugati branza cheddar si piperul si amestecati pana cand branza se topeste. Adaugati la sfarsit pastele in acest sos. Pofta buna la sanatate!

Mousse de avocado cu ciocolata

Iata un mousse delicios care se obtine foarte usor. Este nevoie de doua avocado coapte, 90 g de nectar de agave, 40 g pudra de cacao, doua linguri de lapte de migdale neindulcit, o lingurita de extract de migdale, o lingurita de pudra de chia. Taiati fructele de avocado pe jumatate si adaugati miezul in blender. Adaugati laptele de migdale, praful de cacao, pudra de chia, nectarul de agave si extractul de migdale. Amestecati pana se omogenizeaza. Gustati pentru a vedea daca mai este nevoie de nectar de agave. Asezati mousse-ul in forme speciale si lasati-l la frigider cel putin 30 de minute inainte de a-l servi. Delicios!

Ruxandra Dumitrescu

Sursa: Everydayhealth.com

Nota pentru articolul «Retete pe baza de avocado ce micsoreaza colesterolul „rau”»:5.00/ 5 (14 voturi)
tonica
2017-05-10T17:45:44+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena