Nutritie

Putina culoare in mancarea ta

sambata, 1 noiembrie 2008
Share

Acum, la inceput de iarna, organismul tau este sensibil din cauza frigului patrunzator si atacurilor nestingherite ale racelii si gripei. Mai mult, te incearca din nou, la fel ca in fiecare an, starea de apatie specifica anotimpului alb-negru. In loc sa te resemnezi si sa astepti „vremuri mai bune”, ce-ar fi sa prepari cateva bunatati light, energizante si pline de vitamine? Readu soarele in dieta ta!

Pui de toamna
O reteta usor exotica, delicioasa si fara calorii in exces. Ingredientele sunt: piept de pui, fasole verde, o ceapa, masline si compot de caise. Carnea se prepara in cuptor sau la gratar, evitand prajirea. Intr-o tigaie mare se caleste ceapa cu o lingura de ulei de masline, adaugandu-se apa daca este necesar. Peste aceasta se pune fasolea fiarta, maslinele fara samburi si puiul taiat bucati mici. Se condimenteaza dupa gust cu sare si piper, dupa care se adauga 3-4 caise din compot si o ceasca din sucul ramas din compot. Se lasa la foc mic pana compozitia scade, dupa care este gata de servit.

Salata de cruditati
Pentru ca ai nevoie de vitamine pentru a-ti intari organismul, iata o salata de sezon, extrem de simpla si foarte usor de pregatit. Iti trebuie doar telina, 2 mere, 2 morcovi si 2 linguri de maioneza light.
Toate ingredientele se dau pe razatoarea mica si se amesteca cu maioneza. Stoarce marul de suc inainte de a-l adauga in compozitie pentru a nu fi o salata prea apoasa. Poti servi salata pe o felie de paine prajita, cu mentiunea ca aceasta sa fie neagra sau de secara.

Salata in doua culori
Pentru ca suntem in plina toamna, iti propunem o salata consistenta si gustoasa, ce are la baza o leguma de sezon – sfecla rosie. Asadar, ai nevoie de o cana de orez brun, jumatate de piept de pui, o conserva de porumb dulce, hrean si, bineinteles, o sfecla rosie. Intr-un bol se amesteca orezul fiert cu pieptul de pui gatit la cuptor sau pe gratar si se condimenteaza cu putina sare si piper. Acesta va constitui primul strat al salatei noastre. Pentru al doilea strat vom amesteca porumbul dulce cu sfecla fiarta si data prin razatoare, hreanul, de aemenea ras, o lingura de otet, una de ulei de masline si sare. Adaugam compozitia peste orez si salata este numai buna de servit.

Ceva dulce
Un shake revigorant si numai bun pentru silueta. Sunt necesare o ceasca de suc de portocale, un mar, un iaurt fara grasime, o lingura de miere, o jumatate de lingurita de scortisoara si cateva piscoturi. Intr-un belnder se amesteca toate ingredientele, iar compozitia se adauga peste piscoturile maruntite intr-un pahar inalt.
Puteti decora cu o felie de portocala sau mar si desertul este gata.

Pofta buna!
Andreea Abel

tonica
2008-11-01T12:12:01+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena