Nutritie

Rasfat cu superalimente de toamna

Ruxandra Dumitrescu, surse: nutrition-and-you.com; livestrong.com
marti, 8 octombrie 2013
Share
principala_alimente_toamna

Toamna este un anotimp bogat din mai multe puncte de vedere, pe de-o parte pentru ca ne ofera foarte multe fructe si legume delicioase si sanatoase si, bineinteles, datorita minunatului peisaj. Odata cu venirea toamnei insa, se pot instala si anumite probleme de sanatate, astenia isi face simtita prezenta, apar alergiile, bolile copilariei, raceala, lipsa de vitamine si minerale. Acesta este momentul potrivit pentru o reevaluare a starii de sanatate si pentru a lupta impotriva tuturor acestor probleme pe cale naturala.

Perele, gutuile, strugurii, prunele, dovlecii, conopida, vinetele sunt doar cateva dintre superalimentele de toamna pe care trebuie neaparat sa le incercati.

Beneficiile perelor

Dulci, delicioase si cu o aroma deosebita, perele se numara printre cele mai gustoase si sanatoase fructe de toamna. Contin substante nutritive benefice pentru sanatate, precum fibre, antioxidanti, vitamine si minerale. Consumul regulat de pere protejeaza impotriva aparitiei cancerului de colon. In plus, sunt sarace in calorii si contin o cantitate insemnata de vitamina C. Reprezinta o sursa moderata de antioxidanti si fitonutrienti, printre care beta-carotenul sau luteina care lupta impotriva radicalilor liberi. Aceste fructe contin si minerale: cupru, fier, potasiu etc.

De ce sa consumam gutui?

In primul rand, gutuile sunt bogate in fibre alimentare, asadar sunt benefice in cazul persoanelor care doresc sa slabeasca. Gutuile detin proprietati antioxidante care ajuta organismul sa lupte impotriva radicalilor liberi. Consumul de gutui este benefic in cazul persoanelor care sufera de ulcer gastric si care au probleme cu colesterolul marit. Potasiul din gutui ajuta la scaderea tensiunii arteriale, iar vitamina C reduce riscul bolilor de inima.

Strugurii – fructele nelipsite din dieta de toamna

Strugurii sunt bogati in resveratrol, unul dintre cei mai puternici antioxidanti, care reduce riscul de accident vascular cerebral, lupta impotriva cancerului de colon si prostata, impotriva bolilor coronariene, a Alzheimerului si a infectiilor virale/fungice. Antocianinele prezente in struguri au proprietati antimicrobiene, antiinflamatoare, antialergice, contin fier si cupru, vitamina C, vitamina A, vitamina K si riboflavina.

Prunele – beneficii multiple pentru sanatate

Suculente si carnoase, prunele au un continut mic de calorii (46 de calorii/100 g), contin sorbitol si isatin, care regleaza functionarea sistemului digestiv si amelioreaza constipatia. Prunele proaspete sunt o sursa moderata de vitamina A si beta-caroten, vitamina A fiind esentiala pentru vedere, si protejeaza plamanii si cavitatea orala impotriva cancerului. Tot prunele contin minerale, precum potasiu si fier. In timp ce fierul este necesar pentru formarea celulelor rosii in sange, potasiul ajuta la controlul ritmului cardiac si al tensiunii arteriale.

Beneficiile dovleceilor 

Dovleacul este ingredientul principal al placintelor de toamna, cu o aroma si o culoare inconfundabile. Dovleacul este bogat in fibre, antioxidanti, minerale si vitamine si este recomandat in curele de slabire. Contine vitamina A necesara pentru a pastra integritatea pielii, contine zeaxatina – un antioxidant ce protejeaza impotriva degenerescentei maculare care apare odata cu inaintarea in varsta, este o sursa de potasiu, cupru si fosfor. Semintele de dovleac sunt, de asemenea, o sursa excelenta de fibre si acizi grasi mono-nesaturati si sunt benefice pentru sanatatea inimii.

secundara_alimente_toamna_inainte de PROPRIETATILE NUTRITIONALE ALE CONOPIDEI

Proprietatile nutritionale ale conopidei

Conopida contine vitaminele B1, B2, B3, B5, B6 si B9, acizi grasi Omega-3 si vitamina K. Reprezinta o sursa bogata de potasiu, proteine si fosfor, dar si de vitamina C. Reduce riscurile stresului oxidativ si ale bolilor cardiovasculare, fiind benefica in procesul de detoxifiere. Exista mai multe studii care leaga conopida de prevenirea cancerului, in special de cancerul de san, colon, ovarian. Consumul de conopida reduce riscul bolilor inflamatorii, precum artrita, colita ulceroasa etc.

Vinetele – legume de toamna bogate in vitamina B

La micul dejun, o felie de paine unsa cu salata de vinete este minunata. Vinetele sunt eficiente pentru a controla colesterolul marit, contin antocianine care actioneaza benefic impotriva cancerului, imbatranirii premature, inflamatiilor si bolilor neurologice. Contin vitaminele din complexul de B-uri, esentiale pentru organism, si cupru, potasiu, fier.

Importanta castanelor coapte in dieta de toamna

Castanele coapte contin vitamina E si acizi grasi esentiali ce lupta impotriva imbatranirii premature a pielii, vitaminele C, B1, B6, B12, A, fitonutrienti, fier, potasiu, calciu. Fibrele dietetice reduc nivelul de colesterol, previn accidentele vasculare cerebrale, au un efect tonic, detoxifiant si intaresc sistemul imunitar. Ce spuneti de un piure de castane?

Nota pentru articolul «Rasfat cu superalimente de toamna»:5.00/ 5 (7 voturi)
tonica
2017-10-09T17:23:45+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc