Nutritie

Alimente pentru a fi in forma toamna aceasta

joi, 27 septembrie 2012
Share

Este toamna, iar bolile nu ne ocolesc. Si cu siguranta ca nu este placut sa racim, sa ne doara stomacul sau dintii, mai ales ca afara este destul de racoare.

Exista insa o serie de alimente, precum mierea, cuisoarele, painea integrala, care ne pot ajuta sa depasim cu bine anumite probleme de sanatate. Sa le descoperim impreuna!

 

Cuisoare pentru dureri de dinti

Cuisoarele contin intre 60 si 90% dintr-o substanta care se numeste eugenol, ce are proprietati antibacteriene, antiinflamatoare si este, de asemenea, un important anestezic. Cuisoarele calmeaza durerile de dinti si sunt folosite chiar si de catre dentisti. In cazul durerilor de dinti, mestecati cateva cuisoare de 3-4 ori pe zi pana cand ajungeti la stomatolog. Le-ati putea zdrobi, aplicandu-le pe dintele cu pricina.

 

Merisoare impotriva infectiilor tractului urinar

Merisoarele previn si trateaza infectiile tractului urinar. Flavonoidele continute, antocianinele, acidul chinic lupta impotriva bacteriilor care cauzeaza cistita si reduc senzatiile de arsura care apar pe peretii tractului urinar. Daca veti consuma sau veti utiliza produse ce contin merisoare, bacteriile vor fi eliminate in mod natural si nu vor cauza infectii.

 

Miere contra arsurilor

Mierea este un aliment-minune care calmeaza arsurile rapid si eficient. De asemenea, mierea poate reduce timpul de cicatrizare cu pana la patru zile. Daca ati suferit o arsura minora, bagati sub jet de apa rece partea corpului afectata, dupa care aplicati un strat gros de miere. Aceasta are proprietati antibacteriene si antiinflamatoare.

 

Paine integrala impotriva constipatiei

Secretul painii integrale este bogatia in fier. Asadar, painea integrala este un aliat de incredere impotriva constipatiei. Consumati intre 15 si 25 de grame de fibre pe zi pentru a imbunatati tranzitul intestinal cu probleme. In plus, painea integrala previne cancerul de colon.

 

Coacaze negre pentru ameliorarea senzatiei de picioare grele

Polifenolii si antocianinele amelioreaza problemele cu circulatia. In plus, frunzele au o actiune antiinflamatoare si depurativa. Acestea se intalnesc de foarte multe ori in compozitia anumitor medicamente prescrise pentru a imbunatati circulatia venoasa. Va puteti prepara chiar si acasa doua-trei cani pe zi de ceai cu infuzie din 5 g de frunze uscate la 1 litru de apa clocotita.

 

Ceapa contra hipertensiunii

Quercitina (flavonoida cu rol antioxidant), pigmentul prezent in ceapa, poate limita productia de angiotensina II, o molecula care creste presiunea sangvina. Cel mai indicat este sa consumati ceapa cruda si nu fiarta pentru a beneficia din plin de ceea ce poate oferi.

 

Lamaia impotriva durerilor de gat

In lamaie se intalneste acidul citric care contine vitamina C, avand proprietati antiinflamatoare si actiune antiseptica. Amgidalitele, faringitele si alte probleme ale gatului vor disparea. Sucul de lamaie musteste de vitamina C. De aceea, este preferat si in lupta cu oboseala.

 

Migdalele si durerile de stomac

Migdalele depun o pelicula protectoare pe peretii stomacului. Ele reduc, de asemenea, producerea excesiva a pepsinei, o enzima digestiva foarte acida. Pentru a preveni durerile de stomac consumati 8-10 migdale pe zi. Nu mai mult, deoarece migdalele sunt foarte bogate in calorii.

 

Ruxandra Raica

Sursa: www.topsante.com

Nota pentru articolul «Alimente pentru a fi in forma toamna aceasta»:5.00/ 5 (2 voturi)
tonica
2017-05-10T17:54:31+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena