Revista care te menține sănătos

Știri

Consumul de branza, posibila cauza a obezitatii

9 februarie 2012
Share

Lupta impotriva obezitatii devine din ce in ce mai grea, si asta pentru ca nu suntem corect informati de catre autoritatile specializate in privinta factorilor de risc care pot duce la acumularea kilogramelor.

Desi majoritatea specialistilor au cazut de acord ca lipsa de miscare este principala cauza a instalarii obezitatii, studiile stiintifice arata in mod clar ca o crestere in greutate este cauzata in intregime de obiceiurile alimentare nesanatoase, care includ produse bogate in grasimi, foarte periculoase pentru organism.

Obezitatea nu este cauzata doar de sedentarism, consumul de paine sau produse bogate in carbohidrati, lipsa vointei sau de mostenirea genetica ci, mai degraba, de o serie de alimente nesanatoase. Unul dintre cele mai periculoase, desi poate parea surprinzator, este branza.

In general, branzeturile sunt fabricate din 70% grasimi saturate, acel tip de grasimi despre care a fost dovedit ca poate creste nivelul de colesterol „rau” din organism, dar si riscul de afectiuni precum diabetul sau boala Alzheimer.

Intr-o analiza a specialistilor in problema obezitatii din New York a fost prezentata o comparatie intre consumul de branzeturi la inceputul anilor 1900, atunci cand un american consuma in medie 3,8 kilograme de branza anual, spre deosebire de zilele noastre, cand se consuma aproape 34 de kilograme de branzeturi anual. Aceasta diferenta enorma de cantitate poate explica fenomenul actual al obezitatii din Statele Unite, insa exista, desigur, si alte alimente consumate in exces care contribuie la extinderea acestui fenomen, precum carnea grasa sau zaharul.

Daca nu se vor lua masuri in viitorul apropiat, consecintele vor fi devastatoare. Expertii estimeaza ca unul din trei copii vor suferi de diabet zaharat, o afectiune strans legata de excesul de greutate.

Paula Rotaru

Sursa: www.pcrm.org

#tags   \  
Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.