Revista care te menține sănătos

Nutriție

Combinaţii spectaculoase de fructe pentru micul dejun

Dr. Roxana Mateescu, medic specialist geriatrie și gerontologie, medicină estetică și anti-aging, [email protected]
27 aprilie 2020
Share
Exclusiv online
combinatii de fructe, vitamine, antioxidanti, minerale, radicali liberi,

Fructele sunt unele dintre alimentele de nelipsit din regimul alimentar, cu multiple beneficii pentru sănătate. Acestea sunt uşor de digerat şi folosite pentru a creşte nivelul de energie. Fructele sunt bogate în antioxidanţi şi fitonutrienţi, substanţe necesare pentru a lupta împotriva răcelilor, pentru a scădea inflamaţia sau pentru o piele şi un păr sănătoase.

Există câteva combinaţii spectaculoase, am zice noi, de fructe care pot alcătui un mic dejun sănătos şi pot tine şi de foame suficient timp. Iată care sunt acestea:

1. Combinaţia cu proprietăţi antiinflamatoare: cireşe, ananas şi afine

Ananasul este bogat în vitamina C şi conţine o enzimă numită bromelină, ce reduce inflamaţia de la nivelul intestinului, întăreşte sistemul imunitar şi stimulează digestia proteinelor. Încercaţi să-l combinaţi cu afine, bogate în antioxidanţi, şi vitaminele A, C şi E. Antocianina este principalul antioxidant întâlnit în afine şi cirese, cu proprietăţi antiinflamatoare, de asemenea.

2. Combinaţia de antioxidanţi: smochine, grepfrut roşu, rodie şi struguri

Smochinele, grepfrutul roşu şi rodiile sunt bogate în antioxidanţi şi substanţe care luptă împotriva radicalilor liberi, responsabili de daunele aduse organismului.

Resveratrolul conţinut de strugurii roşii (şi vinul roşu) oferă un efect puternic antioxidant şi proprietăţi anti-aging, ce combat bolile şi semnele de îmbătrânire.

De asemenea, strugurii sunt bogaţi în luteină şi zeaxantină, ce menţin sănătatea ochilor şi reduc efectele razelor ultraviolete.

Rodiile conţin o cantitate mare de antioxidanţi faţă de toate celelalte fructe, fiind capabile să amelioreze degradarea pielii de către radicalii liberi.

Smochinele, pe lângă gustul extraordinar, sunt bogate şi în minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, cupru) şi vitamine (A, E, K).

Consumaţi aceste fructe în mod regulat pentru a lupta împotriva bolilor şi pentru a înainta în vârstă cât mai frumos.

3. Combinaţia pentru detoxifiere: goji, pepene roşu şi lămâie

Nu ne putem detoxifia organismul fără a consuma alimente care menţin hidratarea şi elimină toxinele. Pepenele este 92% apă şi conţine un agent detoxifiant major, denumit glutation. De asemenea, este o sursă importantă de licopen şi vitaminele A şi C, care ajută la detoxifiere şi luptă împotriva radicalilor liberi.

10 motive pentru care apa cu lamaie este buna pentru sanatate

Lămâia este, de asemenea, un puternic detoxifiant şi deţine proprietăţi antibacteriene şi antivirale. Poate fi consumată adăugând sucul la o combinaţie de sucuri de fructe sau adăugată într-un pahar cu apă călduţă, ce se bea dimineaţa, la trezire, pentru a curăţa organismul şi pentru a ajuta sistemul digestiv.

Fructele goji sunt o sursă bogată de antioxidanţi, vitamine (A, B, C şi E), fier şi coline, necesare ficatului pentru procesul de detoxifiere.

combinatii de fructe, vitamine, antioxidanti, minerale, radicali liberi,

4. Combinaţia ideală pentru întărirea sistemului imunitar: grepfrut, kiwi şi căpşune

Daca aveţi simptome de gripă sau răceală, combinaţia de grepfrut, kiwi şi căpşune ajută la funcţionarea sistemului imunitar la capacitate maximă. Kiwi este bogat în vitamina C, care întăreşte organismul şi previne acţiunea radicalilor liberi nocivi ce pot duce la apariţia inflamaţiei.

Grepfrutul şi căpşunele sunt, de asemenea, bogate în vitamina C şi ajută în lupta împotriva bolilor. Căpşunele mai sunt bogate în vitaminele A şi C, dar şi în minerale necesare funcţionării sistemului imunitar.

5. Combinaţia pentru frumuseţe: papaya, fructe de pădure şi pepene galben

Papaya este bogat în antioxidanţi şi nutrienţi necesari producerii de colagen. De asemenea, conţine o enzimă numită papaină, ce intervine în împiedicarea degradării pielii.

Fructele de pădure sunt delicioase şi sărace în zaharuri, dar bogate în antioxidanţi şi vitaminele A şi C.

Pepenele galben nu trebuie ignorat, de asemenea, deoarece conţine beta-caroten, ce este convertit în vitamina A în organism şi ajută la menţinerea sănătăţii şi strălucirii pielii şi părului.

Nota pentru articolul «Combinaţii spectaculoase de fructe pentru micul dejun»:5.00/ 5 (2 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate

Politica de confidențialitate