Revista care te mentine sanatos

Nutritie

Avocado: este intr-adevar un aliment „minune”?

Alin Claudiu Popescu; surse: wikihow.com; everydayhealth.com; medicalnewstoday
5 aprilie 2019
Share
Exclusiv online

Devenit in ultimul timp extrem de popular in lumea alimentatiei sanatoase, avocado este prezentat ca avand elemente esentiale pentru functionarea corecta a corpului. Este acesta intr-adevar atat de bun pentru sanatate?

Ce contine, ce afectiuni previne, dar si o reteta extrem de rapida pentru a face ulei de avocado in casa, in materialul urmator, care se bazeaza pe studii stiintifice.

Ce este avocado?

Chiar daca este folosit des in alimentatie, foarte multi iubitori de avocado nu stiu daca acesta este un fruct sau o leguma. Originar din Mexic si Guatemala, avocado este un arbore din familia Lauracee, fructul pe care noi il consumam purtand, de asemenea, denumirea de avocado. Numele provine din cuvantul spaniol aguacate. Are multiple utilizari, cele mai importante fiind cele alimentare si cosmetice. De altfel, mastile pentru ten cu avocado sunt extrem de populare, datorita potentialului de a hidrata si hrani pielea.

Retete pe baza de avocado ce micsoreaza colesterolul „rau”

Ce contine o jumatate de avocado?

Fibre dietetice – 4,6 g

Zahar – 0,2 g

Potasiu – 345 mg

Sodiu – 5,5 mg

Magneziu – 19,5 mg

Vitamina A – 5.0 μg

Vitamina C – 6 mg

Vitamina E – 1,3 mg

Vitamina K1 – 14 μg

Acid folic – 60 mg

Vitamina B6 – 0,2 mg

Niacina – 1,3 mg

Acizi grasi mononesaturati (grasimi „bune”) – 6,7 g

Cele mai importante beneficii

Conform specialistilor, continutul mare de potasiu este principalul beneficiu al consumului de avocado. Acesta ajuta la reducerea hipertensiunii arteriale, dar si la sanatatea inimii. De asemenea, avocado contine luteina si zeaxantina (185 μg – jumatate de fruct), fitochimicale benefice pentru corpul uman. Cele doua ajuta la o vedere mai buna si protejeaza ochii de razele ultraviolete.

Un fruct complet, avocado ajuta la cresterea colesterolului „bun” (HDL-colesterol) si reduce riscul aparitiei sindromului metabolic. Conform unei cercetari (ncbi.nlm.nih.gov), un avocado are nutrienti si fitochimicale similar cu 42,5 g de migdale, fistic sau nuci.

Previne osteoporoza

Extrem de importanta pentru sanatatea oaselor, vitamina K din avocado este eficienta in sustinerea procesului de absorbtie a calciului de catre oase, dar si in mentinerea acestuia in organism. Datorita acestor proprietati remarcabile, vitamina K este considerata de ajutor in prevenirea ostoporozei, boala in care oasele isi pierd din densitate, devenind fragile.

secundara

Ajuta in procesul de slabire

Datorita continutului de acizi grasi mononesaturati si de fibre, avocado este un real suport pentru cei care vor sa slabeasca. Stiinta sustine si ea aceasta idee, un studiu publicat in nutritionj.biomedcentral.com aratand faptul ca persoanele supraponderale care au consumat avocado au avut apetitul diminuat cu aproximativ 28%.

Avocado: beneficii uimitoare pentru sanatate

Pentru o piele frumoasa

Un alt avantaj al consumului de avocado este dat de efectele acestuia asupra pielii. Vitamina C ajuta la calmarea pielii uscate, dar si la reducerea inflamatiilor. Uleiul de avocado, pe care il puteti folosi la o multime de mancaruri, ajuta la reducerea semnelor de imbatranire, dand tenului un aspect mai tanar.

Tips&tricks

6 pasi simpli pentru a face ulei de avocado acasa

  1. Decojiti 12 avocado. Scoateti fructul cu ajutorul unei linguri si puneti-l in blender.
  2. Porniti aparatul si lasati-l sa functioneze pana cand avocado este pasat. Puneti continutul intr-o oala/tigaie.
  3. Coaceti pasta de avocado la foc mediu (aprox. 50 grade Celsius), amestecand des. Lasati pasta pe foc, amestecand atunci cand este necesar, pana cand isi schimba culoarea in verde inchis sau maro. Este gata atunci cand toata apa s-a evaporat.
  4. Puneti pasta intr-un vas. Luati un tifon si puneti-l in jurul vasului. Cu grija, intoarceti vasul astfel incat continutul sa ajunga in tifon. Veti ramane cu un mic saculet cu avocado.
  5. Strangeti tifonul cu avocado deasupra unui vas, astfel incat tot uleiul sa se scurga.
  6. Puneti uleiul intr-o sticluta si bucurati-va de beneficiile acestuia folosindu-l in salate, la prepararea de guacamole si chiar la prajit!

Ajuta la reducerea riscului de depresie

Datorita acidului folic din componenta, avocado va poate feri de depresie. Si asta pentru ca acidul folic previne aparitia homocisteinei, aminoacid care impiedica circulatia nutrientilor catre creier. De asemenea, o cantitate prea mare de homocisteina interfereaza cu procesul de productie al serotoninei, dopaminei si norepinefrinei, care afecteaza starea emotionala, somnul si apetitul.

Avocado este un fruct cu multe calorii, astfel incat un consum in exces poate duce la acumularea de kilograme nedorite. Pentru a fi siguri, vorbiti cu medicul nutritionist legat de cantitatea pe care o puteti consuma zilnic, mai ales ca unele persoane pot avea alergie la avocado. Atentie! Conform cercetarilor, avocado este toxic pentru animale precum caini, pisici, iepuri etc.

Nota pentru articolul «Avocado: este intr-adevar un aliment „minune”?»:5.00/ 5 (1 vot)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Mentine-te
sanatos
in fiecare luna

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Politica de confidentialitate