Revista care te mentine sanatos

Medicina generala

6 metode prin care cresteti colesterolul „bun”

Dr. Oana Maria Stanciu, medic specialist geriatrie si gerontologie
vineri, 30 martie 2018
Share
principala

Stiti ce este HDL- colesterolul? HDL inseamna lipoproteine cu densitate mare, iar HDL-colesterolul este cunoscut si sub numele de colesterol „bun”. Un nivel crescut de HDL poate reduce incidenta aterosclerozei si a afectiunilor cardiovasculare.

Conform ghidurilor medicale, nivelul optim de HDL-colesterol pentru barbati si femei este de 60 mg/dL. O valoare a HDL-colesterol din sange mai mica de 40 mg/dL este asociata cu un risc de aparitie a bolii coronariene. De asemenea, mostenirea genetica are un rol important atat in metabolismul HDL-colesterolului, cat si al altor tipuri de colesterol. Chiar daca este vorba despre hipercolesterolemie familiala, puteti controla valorile HDL. Iata care sunt cele mai bune metode prin care puteti creste nivelul colesterolului „bun”.

Colesterolul, intre „bun” si „rau”

1.      Faceti sport zilnic

Pentru a va mentine sanatatea, trebuie sa aveti o activitate fizica regulata. Exercitiile fizice de intensitate moderata contribuie in mod direct la cresterea nivelului de HDL-colesterol. Tipurile de exercitii fizice asociate cu cresterea nivelul colesterolului „bun” sunt: mersul, alergatul, inotul, mersul cu bicicleta, dansul si sporturile precum fotbal, volei, tenis.

2.      Tineti sub control greutatea

Daca sunteti o persoana supraponderala sau sunteti diagnosticat cu obezitate, trebuie sa stiti ca reducerea greutatii chiar si cu cateva kilograme poate imbunatati nivelul de HDL-colesterol. Scaderea greutatii cu 3 kilograme contribuie la cresterea nivelului lipoproteinelor cu densitate mare cu 1 mg/dL.

3.      Consumati grasimi sanatoase

Pentru a creste nivelul HDL-colesterolului si scadea nivelul de colesterol total, trebuie sa evitati consumul de grasimi trans. Acestea sunt prezente in margarina, produse de panificatie, produse alimentare de tip fast-food. Grasimile sanatoase se gasesc in uleiul de avocado, de masline, nuci si peste. Acestea contribuie la normalizarea colesterolului total si cresterea nivelului de HDL-colesterol.

Plante care tin colesterolul sub control

‌inainte-de-4

4.      Reduceti consumul de carbohidrati rafinati

O dieta bogata in carbohidrati rafinati, cum ar fi painea alba, orezul alb, zaharul, au un efect negativ asupra nivelului de HDL-colesterol din sange. Atunci cand reduceti cantitatea de carbohidrati consumati, nivelul lipoproteinelor cu densitate mare din sange se normalizeaza. Este de preferat sa includeti in dieta alimente bogate in carbohidrati complecsi (carbohidrati „buni”).

5.      Evitati alcoolul

Consumul mare de alcool nu aduce niciun beneficiu organismului. Consumul in cantitati mici este asociat cu un nivel mai ridicat de HDL-colesterol. Vinul rosu natural (in cantitati moderate) are beneficii asupra intregului organism si regleaza metabolismul lipidic.

6.      Consumati alimente bogate in vitamina B3

Niacina, numita si vitamina B3 sau PP, este o vitamina care contribuie la sanatatea intregului organism. O puteti gasi in carnea de curcan, arahide, ciuperci, ficat, ton, mazare verde, avocado etc., dar si in suplimentele alimentare.

Nota pentru articolul «6 metode prin care cresteti colesterolul „bun”»:2.67/ 5 (3 voturi)
tonica
2018-03-30T17:04:26+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Mentine-te
sanatos
in fiecare luna

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Politica de confidentialitate