Articulatii si oase

6 moduri prin care puteti ameliora durerea din artrita

Dr. Roxana Mateescu, medic rezident geriatrie si gerontologie, [email protected]
joi, 5 octombrie 2017
Share
principala_artrita

Orice persoana poate avea, de-a lungul vietii, dureri articulare. Artrita (inflamatia articulatiilor) reprezinta, insa, cea mai frecventa forma de dizabilitate. Exista numeroase tipuri de artrita, insa cea mai comuna este reprezentata de osteoartrita, denumita si boala degenerativa a articulatiilor.

Articulatiile sunt zone in care oasele se imbina, permitand scheletului sa fie flexibil, in vederea deplasarii. Intr-o articulatie, oasele nu vin in contact direct unele cu altele. Ele sunt „capitonate” de cartilaj, membrana si fluid. In osteoartrita, cartilajul se poate distruge, lasand oasele sa se frece intre ele. Acest lucru determina aparitia durerii si limitarea miscarilor. Articulatiile cel mai frecvent afectate sunt cele ale genunchilor, soldurilor, degetelor si picioarelor. Durerea si rigiditatea sunt, in mod tipic, mai intense in cursul diminetii, fiind ameliorate, pe parcurs, de activitatea fizica.

Cand imunitatea ataca

O alta forma, insa mai severa, de artrita este reprezentata de poliartrita reumatoida, o boala autoimuna. Acest lucru inseamna ca organismul ataca propriile tesuturi. Simptomele includ oboseala si scaderea in greutate, roseata, durerea, caldura locala si umflarea articulatiilor afectate. Exista cateva variante terapeutice care ajuta la ameliorarea durerilor. Antialgicele si antiinflamatoarele nesteroidiene, precum si relaxantele musculare sunt deseori recomandate pentru tratarea durerilor usoare sau a celor moderate.

Solutii la indemana pentru combaterea durerii

  1. Exercitiile fizice

Acestea reprezinta cea mai importanta metoda de combatere a artritei. Activitatea fizica are numeroase beneficii si are un rol important in planul de tratament al artritei. Aceasta intareste muschii care ofera suport articulatiilor, combate oboseala si ajuta la scaderea in greutate (obezitatea duce la distrugerea articulatiilor). Cele mai recomandate sporturi sunt inotul si aerobicul in apa (aqua gym). Tai chi, o forma de arte martiale, ajuta, de asemenea, la ameliorarea artritei.

  1. Tehnicile de relaxare

Acestea ajuta la ameliorarea durerii cronice. Unele exemple includ hipnoza, relaxarea musculara si respiratiile profunde. Yoga este o alta optiune benefica, deoarece cuprinde meditatia, respiratia controlata si postura fizica, pentru a creste forta si flexibilitatea, imbunatatind calitatea vietii.

secundara_artrita_inainte de ULEIURILE BOGATE IN ACIZI GRASI

  1. Uleiurile bogate in acizi grasi

Uleiurile bogate in acid gras gamma-linoleic, precum uleiul de peste, pot fi de folos in cazul persoanelor cu poliartrita reumatoida. Uleiurile de avocado si de soia amelioreaza durerea si reduc rigiditatea in cazul osteoartritei.

  1. Antiinflamatoare naturale

Turmericul este un condiment ce contine curcuma, un antiinflamator natural. Suplimentele cu aceasta substanta ajuta la ameliorarea simptomelor osteoartritei.

Beneficiile surprinzatoare ale turmericului

  1. Compresele calde si reci

Caldura locala imbunatateste circulatia sangvina si relaxeaza muschii. Compresele reci, pe de alta parte, scad inflamatia si amelioreaza durerea. In cazul anumitor persoane, acestea amelioreaza si spasmele musculare. Puteti alterna aplicarea de comprese reci cu cele calde.

  1. Unguentele cu proprietati antialgice

Unguentele naturale cu proprietati de ameliorare a durerii sunt foarte indicate in osteoartrita. Cele recomandate sunt cele care contin capsaicina, substanta din ardeiul iute. Aceasta poate ameliora atat durerea din osteoartrita, cat si pe cea din poliartrita reumatoida.

Nota pentru articolul «6 moduri prin care puteti ameliora durerea din artrita»:5.00/ 5 (1 vot)
tonica
2017-10-05T17:28:17+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena