Revista care te menține sănătos

Remedii naturale

Antiinflamatoare naturale cu puteri vindecătoare

Dr. Alin Popescu, medic primar medicină sportivă; [email protected]
19 februarie 2021
Share
suplimente antiinflamatoare

Natura ne vine în ajutor cu o gama largă de antiinflamatoare, de care omul modern poate beneficia uşor, apelând la suplimente sau unguente care le au ca ingrediente-vedetă.

Suplimentele alimentare sunt fie complementare, fie opţiuni adjuvante pentru cei care suferă de anumite afecţiuni, cum ar fi artrita. Utilizarea curentă a acestora nu trebuie înţeleasă ca o metodă de tratament sau de a preveni afecţiunile, însă nimeni nu le poate nega efectul benefic.

Administraţia Americană pentru Alimente şi Medicamente (FDA) supraveghează şi testează fiecare produs înainte ca acesta să fie oferit consumatorilor. Acelaşi lucru este valabil şi pentru suplimentele alimentare. Utilizarea lor este reglementată de Legea educaţiei şi sănătăţii privind suplimentele alimentare (Dietary Supplement Health and Education Act – DSHEA), votată în 1994. Aşadar, există numeroase suplimente ale căror proprietăţi antiinflamatoare au fost recunoscute. În cele ce urmează vă vom prezenta câteva dintre cele mai renumite şi eficiente suplimente naturale antiinflamatoare ce îi pot ajuta în mod real pe cei cu boli inflamatorii.

Boswellia

Este o plantă ce îşi are originea în India. Aceasta produce răşini, motiv pentru care se mai numeşte „tămâia indiană”. Este recunoscut faptul că aceasta plantă posedă proprietăţi antiinflamatoare şi analgezice, motiv pentru care este indicată persoanelor care suferă de afecţiuni reumatismale. Ingredientele acestei plante se găsesc pe piaţă şi ca suplimente alimentare naturale (sub formă de capsule) ce păstrează proprietăţile antiinflamatoare. Doza recomandată este de 300-400 mg, de trei ori pe zi.

Bromelaina

Bromelaina sau bromelina face parte dintr-o mare familie de enzime ce provin de la specia de Ananas comosus, ce au ca rol digerarea proteinelor. Efectul antiinflamator al acestui compus este de necontestat, fiind astfel utilizat pe scară largă sub formă de capsule. Este recomandată administrarea a 500-2.000 mg, de trei ori pe zi, între mese.

Gheara-mâţei

Este o plantă agăţătoare, originară din Amazon şi zonele tropicale ale Americii Centrale şi de Sud. Numele acestei plante provine de la spinii în formă de cârlig pe care îi are. De mai bine de 2.000 de ani este utilizată în medicina homeopată. Poate fi găsită sub formă de ceai, tablete sau sub formă lichidă. Doza zilnică este de 250-1.000 mg. Această plantă are efect antiinflamator şi stimulează sistemul imunitar.

Condroitina

Condroitina este o componentă a ţesutului conjunctiv, întâlnită în os şi cartilaj. În suplimentele alimentare, condroitin sulfatul are drept provenienţă traheea bovină sau porcină. Condroitina are proprietăţi antiinflamatoare. Mai mult decât atât, este utilizată şi pentru efectul analgezic. Suplimentele existente pe piaţă ce conţin acest compus ajută la îmbunătăţirea funcţionalităţii articulare şi la încetinirea progresiei osteoartritei. Condroitina se găseşte sub formă de praf, capsule sau tablete. În mod uzual, doza recomandată este de 800-1.200 mg pe zi, împărţită în doua-patru administrări.

Gheara-diavolului

Este o plantă ce creşte pe teren nisipos, de regulă la altitudine de 500-1.000 m în Africa de Sud sau Madagascar. Este o plantă târâtoare, cu rădăcina tuberoasă. Denumirea provine de la fructul sau ce conţine spini. Partea cel mai frecvent utilizată este rădăcina, din care se extrag substanţe cu proprietăţi antiinflamatoare. De asemenea, suplimentele care au la bază gheara-diavolului se folosesc pentru a scădea acidul uric, fiind astfel utile în cazul pacienţilor cu gută. Doza necesară este de 750-1.000 mg, administrată de trei ori pe zi.

Uleiul de peşte

Suplimentele pe bază de ulei de peşte sunt o sursă importantă de acizi graşi Omega-3 (EPA sau DHA). Aceşti acizi au proprietăţi antiinflamatoare, prin blocarea citokinelor şi a prostaglandinelor. Suplimentele cu acizi graşi se găsesc sub formă de capsule. Doza recomandată persoanelor cu artrită reumatoidă este de 3,8 g de EPA şi 2 g de DHA.

Seminţele de in

Sunt o sursă importantă de acizi graşi Omega-3 şi -6. Din acest motiv, sunt un supliment natural pentru cei care se confruntă cu probleme reumatismale. Seminţele de in pot fi consumate ca atare, însă se găsesc şi sub forma de ulei sau capsule. Doza recomandată este de 1.000-1.300 mg pe zi, în cazul capsulelor.

suplimente antiinflamatoare

Ghimbirul

Ghimbirul este o plantă erbacee din regiunile tropicale, la care tulpina subterană se poate utiliza fie în stare proaspătă, fie sub formă de pulbere, extrasă din rădăcină. Se pare că această plantă are proprietăţi antiinflamatoare comparabile cu unele medicamente antiinflamatoare nesteroidiene. Ghimbirul funcţionează de minune la pacienţii cu dureri articulare, prin inhibarea substanţelor implicate în inflamaţie. Ghimbirul poate fi găsit sub formă de extract, pulbere, ulei sau ceai. Doza recomandată este de 2 g pe zi sau patru ceşti de ceai.

Acidul gamma-linolenic

Acidul gamma-linolenic este un acid gras Omega-6, întâlnit în uleiul a diverse seminţe şi în unele plante, ca luminiţa-de-seară, limba-mielului, dar şi în coacăze. Organismul uman este capabil să convertească acidul gamma-linolenic în compusi cu proprietăţi antiinflamatoare. Doza zilnică este de 2-3 g.

Metilsulfonilmetanul – MSM

Metilsulfonilmetanul este o sursă esenţiala de sulf, care se găseşte în mod natural în fructe, legume şi cereale. Prin metodele termice de preparare a alimentelor, acest compus se pierde. Suplimentele pe baza de MSM reduc durerea şi inflamaţia în cazul celor afectaţi de artrită. MSM-ul poate fi găsit sub formă de tablete, capsule şi cremă. Doza uzuală este de 1.000-3.000 mg pe zi.

Quercetina

Este un compus antioxidant întâlnit în diverse alimente (măr, ceapă, fructe de pădure) şi în băuturi, precum vinul roşu. Efectul antiinflamator se datorează proprietăţii quercetinei de a bloca leucotrienele şi prostaglandinele.

Turmericul

Turmericul sau curcuma este o rudă a ghimbirului. Acestui condiment i se mai spune şi „şofranul indian”. Mai multe studii în domeniu, realizate de-a lungul anilor, au dovedit că turmericul este benefic mai ales în cazul artritei, al durerilor articulare. Se pare că suplimente le pe bază de turmeric ar putea avea aceleaşi efecte antiinflamatoare precum ibuprofenul în cazul persoanelor cu osteoartrită la genunchi. Se găseşte sub formă de pudră sau capsule. Doza recomandată este de 400-600 mg, de trei ori pe zi.

Nota pentru articolul «Antiinflamatoare naturale cu puteri vindecătoare»:4.72/ 5 (18 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate