Revista care te menține sănătos

Articulații și oase

Reţeta perfectă pentru a scăpa de durerile articulare

Dr. Alin Popescu, medic primar medicină sportivă; [email protected]
10 septembrie 2021
Share
durerile articulare, articulaţii, activitate fizică, articulare,

Când vă doare genunchiul sau o altă articulaţie, care este primul lucru pe care sunteţi tentat să îl faceţi? Cumva să evitaţi mişcarea şi să căutaţi o postură confortabilă pe care să o menţineţi cât mai mult? Ei bine, iată care este, de fapt, relaţia dintre mişcare şi durerile articulare.

Durerile articulare pot fi uneori atât de supărătoare încât vă pot strica ziua. Activităţile simple care vă făceau plăcere pot deveni o corvoadă dacă intervin problemele articulare. Cu alte cuvinte, calitatea vieţii poate suferi, uneori enorm. Cele mai frecvente cauze pentru apariţia durerilor articulare sunt vârsta, traumatismele, suprasolicitarea fizică, postura incorectă, sedentarismul şi artroza. Deşi pentru mulţi rezolvarea ar fi evitarea mişcărilor care produc durere, trebuie înţeles faptul că inactivitatea duce, în timp, la slăbirea musculaturii ce susţine articulaţiile. Acest lucru va avea drept consecinţă înrăutăţirea artralgiilor.

Care sunt cele mai afectate articulaţii

Specialiştii în domeniile reumatologiei şi ortopediei susţin faptul că articulaţia genunchiului este una dintre cele mai afectate. Genunchii susţin întreaga greutate a corpului, astfel încât nu este de mirare că persoanele supraponderale sau cei care fac foarte puţină mişcare se plâng frecvent de dureri la acest nivel, cu limitarea mişcării acestei articulaţii. Urmează şoldul, umerii şi articulaţiile mâinilor pe lista zonelor frecvent afectate de durere.

Rezervă online şi ridică din cea mai apropiată farmacie Catena ArtroSuport gel emulsionat, un dispozitiv medical care se aplică topic şi are ca efect reducerea durerii şi a rigidităţii musculare. De asemenea, reduce durerile reumatice acute.

Cum vă ajută activitatea fizică articulaţiile

Structurile care alcătuiesc o articulaţie (ligamente, tendoane, cartilaje, oase şi muşchi) sunt cu atât mai flexibile cu cât se practică o activitate fizică în mod regulat. Mai mult decât atât, mişcarea vă ajută la întărirea oaselor; la buna vascularizaţie a structurilor care compun articulaţia şi la creşterea rezistenţei acesteia. În plus, cu ajutorul sportului veţi antrena toate grupele de muşchi importante, astfel încât se va realiza o susţinere corectă a structurilor articulare.

Un aspect important pe care trebuie să îl aveţi în vedere este faptul că articulaţiile se modifică cu înaintarea în vârstă. De aceea, alegerea celor mai bune exerciţii fizice se va face ţinându-se cont de vârsta şi gradul de antrenament. În acest sens, vă recomandăm să vă sfătuiţi cu un specialist înainte de a începe un antrenament sportiv pentru a nu suprasolicita articulaţiile. El vă poate sfătui cu privire la durata exerciţiilor şi a felului în care trebuie să alternaţi mişcările pentru a beneficia la maximum de antrenamentul sportiv. În plus, nu uitaţi de perioada de încălzire. Aceasta are drept scop iniţierea graduală a activităţii fizice pentru a evita accidentările.

durerile articulare, articulaţii, activitate fizică, articulare,

Exerciţii benefice pentru articulaţii

  • Înotul şi gimnastica efectuată în apă pot fi de real ajutor celor care vor să scape de durerile articulare. Acest gen de activitate fizică îmbunătăţeşte circulaţia şi solicită într-o manieră echilibrată toate grupele musculare.
  • Exerciţiile de tip yoga sau pilates sunt şi ele citate ca fiind benefice pentru cei care suferă de artralgii. Acestea vor îmbunătăţi mobilitatea articulaţiilor, ducând în timp la tonifierea musculaturii şi la creşterea rezistenţei.

Atenţie la sporturile care au un impact ridicat asupra articulaţiilor. Daţi dovadă de prudenţă dacă doriţi să alergaţi (mai ales pe asfalt), să practicaţi tenisul de câmp sau exerciţii ce implică greutăţi. Discutaţi înainte cu medicul pentru a vă asigura că nu suprasolicitaţi structurile articulare.

Durerea articulară: între MIT şi ADEVĂR

Când este necesară vizita la medic

De cele mai multe ori, durerile articulare sunt cauzate de inactivitate sau poziţii incorecte arborate o perioadă îndelungată. Chiar şi aşa, există numeroase cazuri în care această acuză poate să ascundă o afecţiune inflamatorie (sau de altă natură) care necesită tratament. În cazul în care vă confruntaţi cu dureri articulare frecvente, care nu cedează de la sine şi care sunt acompaniate de roşeaţă, umflarea zonei şi limitarea mişcărilor, vă recomandăm să mergeţi la medic pentru a elucida cauza exactă.

Nota pentru articolul «Reţeta perfectă pentru a scăpa de durerile articulare»:5.00/ 5 (1 vot)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate