Articulatii si oase

Durerea articulara: intre MIT si ADEVAR

Dr. Roxana Mateescu, medic specialist geriatrie-gerontologie, [email protected]
marti, 28 noiembrie 2017
Share
res-principala

Durerea articulara poate varia de la usoara, iritanta, la debilitanta (care slabeste organismul). Poate sa dispara dupa cateva zile sau saptamani (acuta) sau sa dureze cateva saptamani ori luni (cronica). Chiar si durerile pe termen scurt si umflarea articulatiilor pot afecta calitatea vietii.

Durerea articulara poate aparea la orice varsta, insa este mai frecventa in randul persoanelor peste 55 de ani. Aceasta poate interfera cu activitatile zilnice si poate impiedica odihna. Exista, insa, mai multe teorii legate de durerea articulara. Iata care sunt cele mai intalnite mituri si adevarurile legate de aceasta.

FALS – toate durerile articulare sunt legate de artrita

Exista mai mult de 50 de tipuri de artrita, insa durerea si inflamarea articulatiei nu inseamna neaparat ca aveti artrita. Daca resimtiti o astfel de durere, este recomandat sa mergeti la medic pentru investigatii amanuntite si un diagnostic corect. Este posibil sa aveti chiar o leziune la nivelul tesutului moale sau bursita (inflamatie).

FALS – trosnirea degetelor cauzeaza artrita

Probabil ca ati auzit in special in copilarie ca nu este bine sa va trosniti degetele, pentru ca acest obicei poate cauza artrita. Acest lucru, insa, este doar un fenomen de aspirare. Atunci cand trosniti degetele, un mic exces de gaz de nitrogen care a fost dizolvat in sange face acest zgomot specific. In concluzie, acest obicei nu favorizeaza aparitia artritei.

ADEVARAT – vremea uscata si calda reduce durerea articulara

Persoanele care sufera de artrita simt o presiune deranjanta la nivelul articulatiilor, in special in zilele ploioase cu umiditate crescuta si cu presiune atmosferica scazuta. Inainte de a calatori sau daca planuiti sa va relocati, luati in considerare si vremea, ca factor important pentru accentuarea sau ameliorarea durerii.

Artrita gatului: cauze, simptome si tratament

res-inainte-de-FALS-–-exercitiile-fizice-pot-agrava-durerea

FALS – exercitiile fizice pot agrava durerea

Exercitiile fizice aduc beneficii pentru sanatate in cazul tuturor persoanelor, chiar daca sufera sau nu de artrita. Insa numai un procent mic de persoane cu osteoartrita efectueaza minimum de exercitii fizice recomandate saptamanal. Este indicat sa faceti miscare de cel putin trei ori pe saptamana, cate 30 de minute pentru a reduce durerea articulara, si sa optati pentru sporturi care nu solicita prea mult articulatiile, precum inotul sau ciclismul. Cu cat faceti mai multa miscare, cu atat va pastrati mobilitatea.

ADEVARAT – dieta, rol important in prevenirea artritei

Mentinerea unei greutati corporale cat mai aproape de normal poate preveni anumite tipuri de artrita. Obezitatea este in stransa legatura cu osteoartrita, mai ales cea de la nivelul soldurilor si al genunchilor. Este important sa adoptati o dieta sanatoasa, echilibrata, bogata in fructe, legume si fibre, si saraca in dulciuri, sare si grasimi saturate, pentru a va mentine greutatea corporala cat mai aproape de normal.

FALS – nu putem preveni degradarea articulatiilor

Medicamentele folosite pentru tratarea artritei, precum antiinflamatoarele, corticosteroizii si medicamentele antireumatice, pot reduce inflamatia, ameliora simptomele si preveni degradarea articulatiilor. In cazul persoanelor care nu urmeaza tratamentul corespunzator, se pot observa eroziuni la nivelul articulatiilor destul de rapid. Este indicat sa mergeti la medic pentru un tratament corect si sa-l urmati intocmai. Acest lucru va ajuta sa va mentineti calitatea vietii si sa nu va ingreunati activitatile zilnice.

Nota pentru articolul «Durerea articulara: intre MIT si ADEVAR»:5.00/ 5 (1 vot)
tonica
2018-01-15T17:47:12+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc