Revista care te menține sănătos

Știri

Micro-pauzele mici și dese, cheia marilor succese

Mădălina Cristea; sursă: sciencedaily.com
29 martie 2021
Share
Micro-pauzele mici și dese, cheia marilor succese

Atunci când se simt obosiți, angajații sunt predispuși să-și ia micro-pauze în timpul programului de lucru. În ciuda aparențelor, acestă tendință nu afectează deloc productivitatea. Micile pauze par să-i ajute pe oamenii prinși în câmpul muncii să înfrunte oboseala resimțită încă de dimineață și să fie mai concentrați în munca pe care o depun în timpul programului de lucru. Concluzia le aparține cercetătorilor americani de la North Carolina State University.

Studiul sintetizează datele colectate în două proiecte în cadrul cărora s-au explorat aspecte referitoare la micro-pauzele luate în timpul zilelelor lucrătoare. Mai exact, lucrările au avut ca scop îmbunătățirea înțelegerii modului în care angajații își măresc sau își mențin nivelul de energie pe parcursul zilei; dar și capacitatea acestora de a rămâne concentrați chiar și atunci când sunt deja obosiți în momentul în care își încep activitatea. De asemenea, prin cele două proiecte de cercetare s-a urmărit identificarea factorilor care ar putea juca un rol în determinarea faptului dacă indivizii au beneficiat de o micro-pauză sau în ce a constat aceasta.

De la munca epuizantă la sindromul Burnout

Micro-pauze mai dese, eficienţă mai mare

Primul proiect de cercetare a presupus chestionarea a 98 de angajați din SUA. Participanții au fost rugați să completeze câte două chestionare pe zi, unul la începutul și celălalt la sfârșitul programului, timp de 10 zile lucrătoare. Al doilea proiect de cercetare a inclus 222 de angajați din Coreea de Sud. Aceștia au completat trei chestionare pe zi, dimineața, la prânz și seara, timp de cinci zile lucrătoare.

Întrebările din cadrul chestionarelor au vizat colectarea datelor despre calitatea somnului, nivelurile de oboseală ale fiecărui participant, sarcinile și gradul lor de implicare în activitățile de la serviciu în zilele respective.

Concluziile studiului sunt clare: în zilele în care oamenii erau deja obosiți când ajungeau la serviciu, au avut tendința de a lua micro-pauze mai des decât în mod obișnuit. Alocarea unor mici răgazuri i-a ajutat să-și mențină nivelul de energie. Mai mult decât atât, au reușit astfel să-și îndeplinească sarcinile și să se concentreze mai bine la sarcinile pe care le aveau de îndeplinit.

Ce sunt micro-pauzele?

Micro-pauzele reprezintă răgazuri scurte, voluntare și improvizate de-a lungul unei zile lucrătoare. Ele presupun activități discreționare, cum ar fi o gustare, prepararea unui ceai, conversația cu un coleg, adaptarea unor exerciții de stretching la spațiul și mobilitatea de care dispune angajatul, verificarea telefonului sau rezolvarea unui joc de tip puzzle.

„O micro-pauză este, prin definiție, scurtă. Cu toate acestea, o pauză de cinci minute poate fi de aur dacă este luată la momentul potrivit. (…) Din studiul nostru rezultă că este în interesul unei companii să le ofere angajaților autonomie în ceea ce privește alocarea unui mic răgaz atunci când aceștia simt că au nevoie. Astfel, indivizii vor putea să își gestioneze eficient energia și să dea randament în munca lor pe tot parcursul zilei.”, consideră unul dintre autorii studiului, Sophia Cho, asistent universitar în domeniul psihologiei la North Carolina State University.

„Practic, micro-pauzele vă ajută să vă gestionați reursele de energie de-a lungul zilei lucrătoare, iar acest lucru este benefic mai ales în zilele în care vă simțiți obosit.”, explică Cho.

În plus, cercetătorii au mai descoperit că oamenii sunt mai înclinați să-și ia micro-pauze dacă simt că angajatorului le pasă de bunăstarea lor și de starea de sănătate.

Sindromul burnout: între epuizare emoţională şi cinism

De ce sunt importante micro-pauzele

„Dacă oamenii au convingerea că angajatorului le pasă de sănătatea lor, se simt confortabil când vine vorba să ia, în mod deliberat, decizii cu privire la momentul în care simt că le sunt necesare micro-pauzele și modul în care ele ar trebui să se desfășoare. În cele din urmă, acest lucru este benefic atât pentru angajator, cât și pentru angajat.”, conchide Cho.

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.