Revista care te menține sănătos

Vitamine și minerale

Vitamine şi minerale. Cele mai întâlnite 7 carenţe

Elena Coroianu; Surse: healthline.com, who.int
16 septembrie 2022
Share
vitamine și minerale, vitamine, minerale, fier hem, fier non-hem, fier, deficit, vitamina D, iod, vitamina B12, calciu, vitamina A, magneziu,

Micronutrienții sunt vitamine și minerale necesare organismului în cantități foarte mici. Cu toate acestea, impactul lor asupra sănătății este critic, iar deficiența oricăruia dintre ele poate provoca afecțiuni severe și chiar pune viața în pericol. Iată care sunt cele mai întâlnite 7 deficite de vitamine și minerale.

Rezervă online şi ridică din cea mai apropiată farmacie Catena Multivitamine şi Minerale Naturalis, un mix de 17 vitamine şi minerale esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.

Multe persoane au deficite de vitamine sau minerale, fără să realizeze vreodată. Cele mai expuse riscului sunt persoanele care nu au o dietă echilibrată sau care nu consumă anumite alimente (de exemplu, alimente de origine animală), persoanele care consumă alimente alimente de proastă calitate etc. Odată ce este detectat un deficit nutrițional, acesta este tratat prin schimbarea dietei şi/sau administrarea de suplimente alimentare. În cazurile de deficiență severă, poate fi necesară administrarea intravenoasă a acestora prin perfuzii.

vitamine și minerale, vitamine, minerale, fier hem, fier non-hem, fier, deficit, vitamina D, iod, vitamina B12, calciu, vitamina A, magneziu,

1. Deficitul de fier

Fierul este un mineral esenţial, o componentă mare a globulelor roșii, în care se leagă de hemoglobină și transportă oxigenul către celule. Deficiența de fier este foarte frecventă, în special, în rândul femeilor tinere, copiilor și vegetarienilor. Poate provoca anemie, oboseală, un sistem imunitar slăbit și afectarea funcției creierului. Cele două tipuri de fier alimentar sunt fier hem şi fier non-hem. Cele mai bune surse alimentare de fier hem sunt carnea roşie, organele, crustaceele, conservele de sardine. Fasolea, semințele de dovleac şi susan și dovleac, broccoliul, varza kale și spanacul sunt principalele surse alimentare de fier non-hem. Vitamina C poate îmbunătăți absorbția fierului.

Rezervă online şi ridică din cea mai apropiată farmacie Catena suplimentul alimentar Benesio MaxiTonic; care contribuie la revigorarea şi tonifierea organismului şi la îmbunătăţirea calităţii vieţii. Conţine 100% doza zilnică recomandată de iod.

2. Deficit de iod

Iodul este esențial pentru funcționarea normală a tiroidei și pentru producerea de hormoni tiroidieni. Deficiența sa afectează aproape o treime din populația lumii. Deficitul sever de iod poate provoca retard mintal și anomalii de dezvoltare la copii. În ţările care au impus îmbogățirea sării de masă cu iod, a fost redusă cu succes incidența deficienței. Principalele surse alimentare de iod sunt algele, peştele, lactatele şi ouăle.

vitamine și minerale, vitamine, minerale, fier hem, fier non-hem, fier, deficit, vitamina D, iod, vitamina B12, calciu, vitamina A, magneziu,

3. Deficitul de vitamina D

Vitamina D este o vitamină solubilă în grăsimi, care funcționează ca un hormon steroid. Aproape fiecare celulă din organism are un receptor pentru vitamina D. Aceasta este produsă din colesterol, în cellule din piele, la expunerea la lumina soarelui. Deşi deficitul de vitamina D este foarte frecvent, de obicei, nu este evident, deoarece simptomele sale sunt subtile și se pot dezvolta de-a lungul anilor. Este greu să obțineți cantități suficiente de vitamina D doar prin dietă, pentru că puține alimente conțin cantități semnificative din această vitamină. Cele mai bune surse alimentare sunt ulei de ficat de cod, peștele gras şi gălbenuşul de ou.

4. Deficit de vitamina B12

Cunoscută și sub numele de cobalamină, vitamina B12 este o vitamină solubilă în apă, esențială pentru formarea sângelui, precum și pentru funcționarea creierului și a nervilor. Deşi fiecare celulă are nevoie de B12 pentru a funcționa normal, organismul uman nu este capabil să o producă. Prin urmare, trebuie obținută din alimente sau suplimente. Deficitul de vitamina B12 este foarte frecvent, în special la vegetarieni, vegani și seniori. Principalele surse alimentare de vitamina B12 sunt scoicile, stridiile, ficatul, carnea, ouăle şi lactatele.

vitamine și minerale, vitamine, minerale, fier hem, fier non-hem, fier, deficit, vitamina D, iod, vitamina B12, calciu, vitamina A, magneziu,

5. Deficit de calciu

Cel mai cunoscut rol al calciului este cel jucat în sănătatea oaselor şi dinţilor. Dar calciul este esențial pentru fiecare celulă din organism. În plus, servește ca moleculă de semnalizare. Fără calciu, inima, mușchii și nervii nu ar putea funcționa. Concentrația de calciu din sânge este fin reglată, iar orice exces este stocat în oase. Dacă aportul este insuficient, oasele vor elibera calciu. De aceea, cel mai frecvent simptom al deficitului de calciu este osteoporoza, caracterizată prin oase poroase și fragile. Cele mai bune surse alimentare de calciu sunt peștele, lactatele şi legumele de culoare verde închis (varza kale, spanacul, broccoli).

Rezervă online şi ridică din cea mai apropiată farmacie Catena Naturalis Calcifix sirop cu gust delicios de lămâie şi portocală; care conţine calciu, magneziu, zinc şi vitamina D3. Recomandat începând cu vârsta de 4 ani.

6. Deficit de vitamina A

Vitamina A este o vitamină esențială, solubilă în grăsimi. Ajută la formarea și menținerea sănătății pielii, dinților, oaselor și membranelor celulare. Deficitul de vitamina A este foarte frecvent țările în curs de dezvoltare şi este principala cauză a orbirii la nivel mondial. Există două tipuri diferite de vitamina A, respectiv vitamina A preformată, gasită în carne, pește și lactate; şi pro-vitamina A, găsită în alimentele de origine vegetală. Beta-carotenul este cea mai comună formă.

7. Deficit de magneziu

Magneziul este un mineral esențial pentru structura oaselor și a dinților, este, de asemenea, implicat în peste 300 de reacții enzimatice. Principalele simptome ale deficienței severe de magneziu includ ritm cardiac anormal, crampe musculare, sindromul picioarelor neliniştite, oboseală și migrene. Simptome mai subtile, pe termen lung, pe care este posibil să nu le observați, includ rezistența la insulină și hipertensiunea arterială. Principalele surse alimentare de magneziu sunt cerealele integrale, oleaginoasele, ciocolata neagră, legume cu frunze verzi şi orezul brun.

Nota pentru articolul «Vitamine şi minerale. Cele mai întâlnite 7 carenţe»:5.00/ 5 (1 vot)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate