Vitamine si minerale

Vitamine care lupta impotriva insomniei

Dr. Roxana Mateescu, medic rezident geriatrie si gerontologie, sursa: livestrong.com
marti, 14 martie 2017
Share
Vitamine care lupta impotriva insomniei

Insomnia reprezinta dificultatea de a adormi sau de a ramane adormit, situatie ce dureaza mai mult de o luna si care duce la aparitia sentimentului de oboseala atunci cand va treziti. Alcoolul, anxietatea, stresul si cafeaua sunt unele dintre cele mai frecvente cauze ale insomniei.

Daca evitati consumul de alcool si cofeina, urmati o dieta echilibrata si mentineti o rutina a somnului, impreuna cu tinerea sub control a anxietatii, puteti trata si insomnia. Anumite vitamine si suplimente naturale pot imbunatati starea persoanelor care sufera de insomnie. Iata care sunt vitaminele care lupta impotriva insomniei.

Vitamina A

Vitamina A sau retinolul este o vitamina solubila in grasimi (liposolubila) esentiala pentru sanatatea dintilor, oaselor, pielii si a membranelor. Acidul retinoic, o forma activa a vitaminei A, joaca un rol major in reglarea mai multor functii ale creierului, inclusiv somnul si memoria. Vitamina A poate fi obtinuta cu ajutorul unei diete bogate in carne, oua si lactate. Suplimentele alimentare cu vitamina A pot fi de folos, insa trebuie urmate intocmai indicatiile asupra dozajului. Dozele prea mari de vitamina A pot duce la aparitia ametelii, durerilor musculare, durerilor de cap si afectarea ficatului.

Prea stresati pentru a putea adormi? Iata cum puteti scapa de insomnie

Vitamina B12

Vitamina B12 este o vitamina solubila in apa, ce joaca un rol important in metabolism si in formarea globulelor rosii din sange. Deficitul de vitamina B12 poate duce la o varietate de afectiuni, inclusiv anemia, pierderea echilibrului si slabiciunea. In plus, deficitul de vitamina B12 duce la tulburari ale somnului. Doza recomandata este de 1,5 miligrame pana la 3 miligrame pe zi, pentru a imbunatati calitatea somnului, cresterea puterii de concentrare si ameliorarea dispozitiei. Pe langa suplimentele alimentare, vitamina B12 poate fi procurata si din anumite alimente, precum oua, carne, crustacee si lactate.

Vitamine care lupta impotriva insomniei

Vitaminele C si E

Aceste vitamine sunt antioxidante si au abilitatea de a neutraliza radicalii liberi formati ca rezultat al mai multor procese metabolice din organism. Aceasta proprietate a vitaminelor C si E ajuta la scaderea stresului oxidativ in apneea de somn obstructiva in cazul unor persoane. Suplimentarea zilnica cu 100 mg de vitamina C si 400 UI de vitamina E poate imbunatati considerabil calitatea somnului. Supradozajul de vitamina C poate duce la diaree, iar abuzul cronic de vitamina E poate sa creasca riscul de deces. Cea mai sigura metoda de procurare a vitaminei C este reprezentata de consumul de citrice, capsuni, rosii, precum si legume cu frunze verzi. Nucile, maslinele, porumbul si germenii de grau sunt cele mai importante surse de vitamina E.

Suferiti de insomnie? Exercitiul fizic va ajuta!

Vitamina D

Vitamina D este o vitamina solubila in grasimi, necesara cresterii, dezvoltarii si mentinerii sanatatii oaselor. Deficitul cronic de vitamina D poate duce la oboseala cronica si la insomnie. Deficitul de vitamina D poate fi evitat prin consumul regulat de lactate, peste si stridii. Corpul uman poate produce, de asemenea, cantitati semnificative de vitamina D in timpul expunerii la razele solare. Persoanele care au o expunere limitata la soare trebuie sa-si administreze suplimente sintetice de vitamina D, insa dupa avizul medicului. Abuzul de vitamina D poate duce la aparitia pietrelor la rinichi, varsaturi si dureri musculare.

Dieta echilibrata si expunerea la soare va pot asigura necesarul de vitamine, astfel incat suplimentele alimentare sa nu mai fie necesare. Insa, daca este cazul, acestea pot fi administrate dupa recomandarea medicului.

Nota pentru articolul «Vitamine care lupta impotriva insomniei»:4.25/ 5 (4 voturi)
tonica
2017-06-28T13:09:23+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena