Nutritie

Pomelo, fructul-vedeta al sezonului rece

marti, 17 decembrie 2013
Share

Pomelo face parte din categoria citricelor, fiind un hibrid intre portocala si grepfrut, si este originar din tarile Asiei de Sud-Est. Aportul sau caloric este moderat comparativ cu al altor fructe (42 kcal/100 g fruct), motiv pentru care poate fi consumat cu incredere in timpul curelor de slabire. In plus, 100 g pomelo asigura cam 50% din aportul de vitamina C (37 mg), astfel ca, alaturi de celelalte citrice, asigura o imunitate puternica.

Despre proprietatile nutritive ale acestui fruct si despre beneficiile pe care le aduce sanatatii aflati din randurile de mai jos.

 

Valorile nutritive ale fructului pomelo

Pe langa vitamina C, pomelo mai contine vitamina P (hesperidina), constituenti ai pigmentilor antocianici (abundenti in pomelo roz si rosu) si flavonoizi. Acestia din urma functioneaza ca niste antioxidanti, fiindca favorizeaza absorbtia vitaminei C, controleaza inflamatiile organismului si au proprietati antibiotice. Vitamina P este benefica in caz de fragilitate capilara. De asemenea, potenteaza si consolideaza actiunea vitaminei C.

Celelalte vitamine nu se afla in concentratie foarte mare. Complexul de vitamine B este reprezentat de acidul pantotenic (vitamina B5) si de vitamina PP (vitamina B3). De asemenea, exista si mici cantitati de biotina (vitamina H) si acid folic (vitamina B9). Nivelurile de vitamina A (caroten) sunt mai ridicate sau mai scazute, in functie de soiurile de pomelo: 0,015 mg la 100 g pomelo galben pana la 0,33 mg in cazul fructului rosu sau roz.

Dintre mineralele prezente in pomelo, amintim calciul si potasiul. Desi pomelo furnizeaza doar 20 mg calciu la 100 g fruct, acesta este bine utilizat de organism, gratie acidului citric care ajuta la fixarea calciului in organism. Potasiul este eficient in combaterea retentiei hidrice din tesuturi. In fine, fibrele au particularitatea ca sunt constituite din substante pectice, care regleaza tranzitul intestinal, detoxifica organismul, imbunatatesc digestia si mentin sanatatea organelor interne.

 

Proprietati antioxidante

Pomelo contine naringina, un bioflavonoid foarte valoros in lupta impotriva radicalilor liberi, care provoaca o oxidare a celulelor si tesuturilor din organism accelerand imbatranirea. Totodata, naringina ii confera fructului aroma specifica. Un alt atu al acestui fruct, limonoidele, o grupa de fitonutrienti care se gasesc in principal in seminte si in suc, poseda o capacitate antioxidanta importanta. Astfel, prezenta flavonoidelor, a limonoidelor, vitaminei C si a carotenoidelor confera acestui fruct efecte benefice in prevenirea cancerului bucal, de laringe, de faringe si de stomac.

 

Pomelo – benefic impotriva bolilor cardiovasculare

Naringina contribuie la diminuarea nivelurilor de colesterol „rau”, imbunatateste elasticitatea peretilor vaselor sangvine, creste nivelul colesterolului „bun”. Potasiul, care se gaseste in pulpa fructului, regleaza nivelul tensiunii arteriale si previne infundarea arterelor. Din pacate, consumul de pomelo sau de suc de pomelo poate interactiona cu anumite medicamente. De aceea, se impune sa cereti sfatul medicului atunci cand luati medicamente si doriti sa mancati pomelo.

 

Recomandat a se consuma la micul dejun

Coaja groasa si miezul acid al fructului permit o mai buna pastrare a vitaminei C in fruct dupa recoltare. Este de preferat sa fie pastrat in frigider, rezistand astfel pana la 6 saptamani. Totodata, este recomandat sa-l scoateti din frigider cu cateva ore inainte de a-l consuma pentru a obtine maximum de suc. Aroma sa acidulata si usor amara permite stimularea secretiilor digestive. De aceea, pentru o digestie optima, este recomandat sa fie consumat in timpul micului dejun sau la antreu.

 

Text: Oana Anghel
Surse: lesbienfaitsdubio.com; aprifel.com

Nota pentru articolul «Pomelo, fructul-vedeta al sezonului rece»:4.43/ 5 (14 voturi)
tonica
2017-05-10T17:57:33+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena