Seniori

Necesarul zilnic de proteine la varsta a treia

Dr. Oana M. Stanciu, medic rezident geriatrie si gerontologie, Spitalul de Boli Cronice „Sf. Luca”, Bucuresti
vineri, 2 decembrie 2016
Share
Necesarul zilnic de proteine la varsta a treia

Calcularea numarului de calorii consumate zilnic nu trebuie sa fie singura preocupare legata de dieta a persoanelor varstnice. Proteinele au un rol important in dieta, datorita contributiei in mentinerea sau cresterea masei musculare.

Puteti sa va mentineti rezistenta si forta musculara, balansul miscarii, prin activitate fizica regulata, cum ar fi transportul unor greutati usoare (de exemplu, sacosa de cumparaturi), mersul pe jos, urcatul scarilor. De asemenea, proteinele va ajuta sa aveti o inima puternica si stimuleaza sistemul imunitar.

Ce cantitate de proteine trebuie sa consumati?

Persoanele care prezinta anumite afectiuni, cum ar fi bolile de rinichi, au nevoie de o cantitate mai scazuta de proteine. Consumul zilnic de proteine necesare contribuie la scaderea numarului de calorii ingerate zilnic. Iata cum puteti sa aveti o dieta variata si care sa va asigure necesarul zilnic de proteine.

Proteinele – benefice pentru corpul nostru?

Carnea rosie

Carnea de vita, carnea de porc si carnea de miel sunt principalele surse de proteine, insa pot contine o valoare crescuta de grasimi animale care determina cresterea valorilor colesterolului seric. Este de preferat sa consumati carne de vita (muschi, vrabioara, pulpa), deoarece contine cu pana la 5% mai putine grasimi. O portie moderata de carne rosie contine aproximativ 22 grame de proteine.

Carnea de pasare si ouale

Este recomandat sa includeti in dieta carnea de pasare crescuta ecologic, cum ar fi pieptul de pui. O portie de piept de pui contine 32 grame de proteine, mai mult de jumatate din necesarul zilnic. Un ou contine 6 grame de proteine. Unii specialisti afirma ca persoanele sanatoase care consuma zilnic un ou nu prezinta risc crescut de a dezvolta boli cardiovasculare.

Necesarul zilnic de proteine la varsta a treia

Dieta mediteraneana

Fructele de mare reprezinta o sursa bogata de proteine si acizi grasi Omega-3 si saraca in grasimi saturate. O portie de somon contine 17 grame de proteine. De asemenea, mai puteti include in dieta ton, pastrav, sardine. Consumati fructe de mare cel putin de doua ori pe saptamana.

Lactatele

Produsele lactate contin si ele un numar mare de proteine. De asemenea, sunt recomandate persoanelor care au valori crescute ale tensiunii, deoarece ajuta la scaderea acesteia. O cana de lapte degresat contine 8 grame de proteine, iar o portie de iaurt grecesc fara grasimi contine aproximativ 18-20 grame de proteine, dublu fata de cantitatea de proteine pe care o contine un iaurt obisnuit.

Laptele de migdale: top 5 beneficii

Legumele

Va puteti procura cantitatea zilnica de proteine si din legume. De exemplu, 100 grame de fasole contin 15 grame de proteine, un cartof de marime medie contine 4 grame de proteine.

Bauturile proteice

Consumul de bauturi proteice reprezinta o modalitate usoara de a va asigura necesarul de proteine zilnic. Puteti incerca sa preparati propria bautura proteica acasa. Amestecati o cana de iaurt grecesc fara grasimi, lapte degresat si fructe. Pentru o cantitatea crescuta de proteine se poate adauga si o lingura de unt de arahide.

Nota pentru articolul «Necesarul zilnic de proteine la varsta a treia»:5.00/ 5 (3 voturi)
tonica
2017-08-31T18:38:49+00:00
catena