Ghid practic

Mersul pe bicicleta si alergatul. Ce beneficii aduce fiecare

miercuri, 27 noiembrie 2013
Share

Acum mai bine de 2000 de ani, insusi Hipocrate aprecia ca activitatea fizica de intensitate medie este foarte buna pentru sanatate. In secolul XXI, ritmul haotic de viata, obiceiurile alimentare nesanatoase, fumatul si sedentarismul sunt factori de risc pentru o multitudine de afectiuni.

Studii recente realizate de Colegiul American de Medicina Sportiva au demonstrat ca cea mai benefica schimbare in viata oricarui individ este renuntarea la sedentarism si introducerea in programul zilnic a unei activitati fizice. Pentru multi, ziua de lucru incepe la 8:00 si se termina seara tarziu. Acestora le este cel mai greu sa includa in programul zilnic o activitate fizica in mod regulat. Trebuie inteles ca pentru un organism sanatos nu este nevoie de un efort fizic sustinut sau de ore intregi de stat in sala de sport.

Studiile arata ca sunt suficiente 30 de minute de sport pe zi. Dintre toate sporturile actuale, mersul pe bicicleta si alergatul par a fi cel mai la indemana, fiind printre cele mai potrivite activitati pentru a obtine o silueta de invidiat.

 

Pedalatul spre sanatate

Mersul pe bicicleta (fie in parc, fie acasa) este o modalitate de a va mentine sanatosi, in forma si de a avea un tonus bun. Spre deosebire de mersul la sala, acesta este resimtit ca o activitate fizica placuta. Studii recente au demonstrat legatura directa dintre mersul pe bicicleta (30 de minute/zi) si scaderea riscului de aparitie a unui eveniment coronarian cu 50%. De asemenea, s-a dovedit ca cei care au deja o afectiune cardiaca si pedaleaza pot ajunge in situatia fericita de a renunta la unele medicamente sau de a micsora dozele acestora. Mersul pe bicicleta este si o modalitate eficienta de a arde calorii.

Combinatia dintre o dieta echilibrata in principii nutritive (fara ca acest lucru sa insemne o dieta drastica) si mersul pe bicicleta este secretul celor care reusesc sa scape rapid de kilogramele in plus. Avand in vedere cele de mai sus, putem spune ca mersul pe bicicleta ajuta la usurarea travaliului efectuat de inima. Cu alte cuvinte, muschiul cardiac va munci pentru un indice de masa corporala mai mic, iar la nivelul vaselor nu se mai depun grasimi. Astfel, nu se mai formeaza placile de aterom. In concluzie, exercitiul fizic:

  • Creste toleranta la efort;
  • Ajuta la scaderea in greutate;
  • Scade valorile tensiunii arteriale;
  • Reduce nivelul LDL-colesterolului (colesterolul „rau”) din sange, crescandu-l pe cel „bun”;
  • Scade insulino-rezistenta.

 

Tinta alergatului: sanatatea

Alergatul este fara doar si poate cea mai simpla si mai putin costisitoare forma de a face miscare. Ca si mersul pe bicicleta, alergatul participa la mentinerea inimii sanatoase, la scaderea nivelului de grasimi din sange, la obtinerea unei greutati optime si la tonifierea armonioasa a musculaturii. De asemenea, ajuta la cresterea tolerantei la efort si la pastrarea articulatiilor sanatoase. Este recomandat ca acest sport sa se practice pe zgura sau pe iarba, nu pe asfalt, deoarece in aceasta ultima situatie articulatia genunchilor poate fi afectata.

 

Alergatul creste nivelul „hormonului fericirii”

Este demonstrat faptul ca alergatul creste nivelul de serotonina (hormon al fericirii), motiv pentru care persoanele care practica acest tip de miscare au un tonus bun si sunt mai tot timpul bine-dispuse si relaxate. Putem spune, deci, ca alergatul de minimum 3 ori pe saptamana este o infuzie de optimism si o modalitate de a reduce stresul zilnic pe care toti il acumuleaza, mai mult sau mai putin.

Unele studii au aratat ca persoanele care au inclus in programul saptamanal alergatul nu au probleme cu somnul si se plang intr-o mai mica masura de oboseala sau somnolenta. In schimb, trebuie tinut cont si de perioadele in care nu este bine sa alergam: in timpul menstruatiei, pe canicula sau frig excesiv, în timpul sarcinii ori imediat dupa nastere.

 

Dr. Alin Popescu

Medic primar medicina sportiva

[email protected]

Nota pentru articolul «Mersul pe bicicleta si alergatul. Ce beneficii aduce fiecare»:4.58/ 5 (12 voturi)
tonica
2017-05-10T17:58:57+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc