Ghid practic

Mersul pe bicicleta: beneficii si riscuri

miercuri, 13 mai 2015
Share

Mersul pe bicicleta este o activitate fizica ce prezinta foarte multe beneficii pentru sanatate, dar si cateva riscuri. Aceasta activitate poate fi pusa in practica la orice varsta, ajutandu-va sa ramaneti in forma, reducand, totodata, riscul unor afectiuni precum obezitatea, bolile de inima, diabetul, artrita etc. Pentru a combate efectele unei vieti sedentare, aceasta forma de miscare este mai mult decat recomandata.

Sa nu mai luam in calcul faptul ca veti putea ajunge cu mult mai multa usurinta in anumite zone ale orasului, evitand poluarea mediului inconjurator.

Mersul pe bicicleta va ajuta sa dormiti mai bine

Daca veti face dis-de-dimineata o plimbare cu bicicleta prin parc, seara va va fi mult mai usor sa adormiti. O echipa de cercetatori de la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii Stanford, Statele Unite, a rugat mai multe persoane care sufereau de insomnie sa mearga cu bicicleta 20-30 de minute pe zi. Rezultatul? Timpul de care persoanele cu insomnie aveau nevoie pentru a adormi se reducea cu pana la jumatate. Aceasta activitate in aer liber presupune o expunere la lumina naturala, fapt ce ajuta ritmul circadian sa se sincronizeze si contribuie la eliminarea cortizolului din organism, hormon al stresului ce are o actiune negativa asupra somnului.

Pedalati pentru a va mentine tineretea!

Expertii de la aceeasi universitate au descoperit ca pedalatul poate proteja pielea de efectele nocive ale radiatiilor ultraviolete, reducand semnele imbatranirii. Stimularea circulatiei sangvine prin intermediul miscarii livreaza oxigen si substante nutritive celulelor pielii mult mai eficient, in timp ce contribuie la eliminarea toxinelor. Mersul pe bicicleta creeaza in organism un mediu optim pentru producerea colagenului, care contribuie la reducerea aspectului ridurilor, accelerand procesul de vindecare a pielii.

Capacitatea creierului este stimulata

Vreti ca materia cenusie sa „straluceasca”? Atunci treceti la pedalat! Studiile realizate de catre expertii de la Universitatea din Illinois, Statele Unite, au scos la iveala ca o sporire cu 5% a capacitatii cardiorespiratorii a condus la o imbunatatire cu pana la 15% a rezultatelor testelor mentale. Si asta deoarece ciclismul ajuta la formarea de noi celule in regiunea hipocampusului, regiune responsabila de memorie, care se deterioreaza incepand cu varsta de 30 de ani. Mersul pe bicicleta stimuleaza fluxul sangelui si oxigenului catre creier, fapt ce contribuie la regenerarea receptorilor.

Contribuie la rezistenta organismului

mersul-pe-bicicleta-2Mersul pe bicicleta activeaza majoritatea muschilor corpului. Muschii abdomenului si ai spatelui stabilizeaza corpul, iar muschii umerilor si bratelor il sustin atunci cand va tineti de ghidon. Cu cat pedalati mai mult si cu cat urcati mai multe dealuri, cu atat sistemul muscular va deveni mai puternic si mai rezistent. In plus, studii realizate in cadrul Universitatii din Purdue, Statele Unite, au demonstrat ca mersul regulat pe bicicleta scade riscul bolilor de inima cu pana la 50%.

Riscurile ascunse ale mersului pe bicicleta

Barbatii care merg pe bicicleta trebuie sa isi aleaga corect bicicleta, iar aceasta trebuie sa fie una de calitate. In caz contrar, pot aparea tot felul de probleme, variind de la amorteala in zona genitala si probleme de erectie la iritarea pielii in aceeasi zona. Barbatii care pedaleaza frecvent ar putea experimenta modificari la nivelul functiei spermei din cauza caldurii generate in zona pelvina. Infertilitatea masculina este unul dintre efectele secundare ale mersului pe bicicleta in cazul barbatilor.

Ruxandra Dumitrescu

Surse: Bikeradar.com; Articles.mercola.com; Livestrong.com

Nota pentru articolul «Mersul pe bicicleta: beneficii si riscuri»:4.71/ 5 (14 voturi)
tonica
2017-05-10T17:58:54+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena