Wellness club

Cardio sau greutati? Care are rezultate mai bune pentru slabit

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva, [email protected]
joi, 5 octombrie 2017
Share
principala_cardio_sau_greutati

O minte sanatoasa intr-un corp sanatos este dictonul pe care toti l-au auzit, insa nu toti l-au inteles in adevaratul sens al cuvantului. Dovada este numarul din ce in mai mare al persoanelor care se confrunta cu kilogramele in plus.

Obezitatea sau supraponderalitatea este, fara doar si poate, o problema serioasa de sanatate, ce poate avea numeroase consecinte pe termen scurt si lung. Beneficiile unei siluete de invidiat este un subiect in voga si aici nu ne referim numai la considerentele estetice, ci si la implicatiile acesteia asupra intregului organism. Exista numeroase variante pentru a slabi. Nutritia joaca un rol esential in acest proces, cu atat mai mult, cu cat se asociaza cu o activitate fizica practicata regulat. Intrebarea pe care si-o adreseaza multa lume este: cum slabesc mai repede – facand exercitii cardio sau ridicand greutati? Vom incerca sa va usuram alegerile, pentru a ajunge la silueta dorita.

Ce alegem?

Ambele activitati sportive va ajuta sa slabiti si sunt implicate in arderea caloriilor. Cu cat le practicati mai des, cu atat veti avea un beneficiu mai mare. In timpul exercitiului cardio, se ard aproximativ 12 calorii pe minut, in timp ce ridicatul greutatilor are drept rezultat arderea a 10 calorii pe minut. Chiar si asa, dupa un antrenament ce presupune ridicarea greutatilor, are loc o accelerare a metabolismului. Astfel, se ard mai multe calorii si in conditiile in care activitatea sportiva a fost intrerupta (in repaus).

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca metabolismul poate fi crescut cu pana la 10%, timp de trei zile, dupa un astfel de antrenament. O explicatie o poate constitui contractia musculara sustinuta din timpul ridicarii greutatilor.

Cu ce incepem: cardio sau greutati?

Se poate incepe cu ce activitate va face placere. Conditia este ca organismul sa aiba parte de o incalzire corespunzatoare, pentru a evita suprasolicitarea. Ambele activitati va pot ajuta sa ardeti calorii si, implicit, sa ajungeti la greutatea mult dorita. Pentru musculatura, ridicarea greutatilor poate fi traumatizanta, astfel incat recomandarea noastra este de a face cateva exercitii cardio in prealabil. In acelasi fel, puteti termina antrenamentul ce presupune manevrarea greutatilor tot cu cateva exercitii simple cardio, pentru a scapa de tensiunea acumulata.

Cum sa faceti sport cand aveti psoriazis

secundara_cardio_sau_greutati_inainte de ENDORFINELE SI STAREA DE BINE DE DUPA ANTRENAMENT

Endorfinele si starea de bine de dupa antrenament

Se pare ca exercitiile cardio au un efect mult mai mare in ceea ce priveste descarcarea de endorfine, ce duce la o stare de bine dupa fiecare antrenament, in comparatie cu ridicarea greutatilor. Aceste descarcari ajuta, de asemenea, la contracararea durerilor musculare ce pot aparea dupa ce faceti sport (febra musculara). Si exercitiile de ridicare a greutatilor pot duce la descarcarea endorfinelor, dar nu in aceeasi masura ca exercitiile cardio, ce cresc frecventa cardiaca.

5 bauturi de evitat dupa ce faceti miscare

Sfatul specialistului

Recomandarea noastra este de a face sport, indiferent de tipul acestuia. Caloriile pot fi arse atat cu exercitiile de ridicare a greutatilor, cat si cu antrenamentul cardio. Alegeti tipul de activitate fizica in functie de preferinta si de ce va face bine. Puteti incepe cu amandoua, urmand ca pe parcurs sa stabiliti care dintre ele va este mai la indemana din toate punctele de vedere. Pentru a ajunge la greutatea dorita si pentru a o mentine pe termen lung, trebuie sa fiti consecventi in practicarea sportului,  indiferent de tipul acestuia.

Nota pentru articolul «Cardio sau greutati? Care are rezultate mai bune pentru slabit»:5.00/ 5 (1 vot)
tonica
2017-10-09T18:16:52+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena