Ghid practic

5 bauturi de evitat dupa ce faceti miscare

joi, 30 martie 2017
Share

Hidratarea corecta este vitala pentru sanatate, dar si pentru performanta atletica. Prin performanta atletica neintelegandu-se neaparat obtinerea trofeelor la competitii, ci indeplinirea scopului propus (slabire, tonifiere etc.).

In timpul exercitiilor fizice, prin transpiratie, organismul pierde nu doar apa, ci si substante nutritive. De aceea, hidratarea de dupa antrenament ar fi bine sa le inlocuiasca si pe acestea. In plus, mai multe studii au aratat ca, dupa un antrenament intens, capacitatea organismului de a regla ritmul cardiac este suprimata, ceea ce poate creste riscul de aritmii letale pentru persoanele sanatoase. Cercetatorii au descoperit recent ca daca beti cateva pahare de apa dupa un antrenament de mare intensitate, inima revine la un ritm normal in mai putin timp.

Greseli frecvente

Atunci cand esti foarte insetat dupa o activitate fizica intensa, precum alergare, ciclism sau exercitii cu greutati, este usor sa te hidratezi „cu ce apuci”. Atentie! Astfel, puteti anula efectele antrenamentului pe care tocmai l-ati incheiat. Iata cateva dintre bauturile pe care ar fi bine sa le evitati:

1.Amestecurile proteice gata preparate

Nutritionistii sunt de parere ca aceste preparate contin proteine foarte procesate, indulcitori si uleiuri de slaba calitate. Expertii recomanda prepararea propriilor bauturi proteice din pulberi proteice fara aditivi, pudra de cacao, apa si un strop de sirop de artar. Aceasta combinatie simpla de proteine si carbohidrati va ajuta sa va refaceti depozitele de glicogen dupa efortul fizic depus. Pe scurt, depozitele de glicogen sunt rezervele noastre de energie. Refacerea stocurilor de glucoza dupa un antrenament va poate ajuta sa va simtiti mai putin obositi.

2.Bauturile carbogazoase

Se prea poate ca dupa tot efortul depus si toate caloriile arse, sa nu vi se para o idee proasta sa va astamparati setea cu cateva guri de suc acidulat. Insa, odata cu bulele veti primi si o cantitate concentrata de zaharuri simple, pe care organismul dumneavoastra le va absorbi imediat. Din cauza concentratiei mari de zahar, sucurile carbogazoase ar putea sa va faca sa va simtiti si mai deshidratat. De aceea, in locul unei bauturi carbogazoase este de preferat apa minerala. Pentru un plus de aroma, adaugati cateva felii de lamaie.

3.Bauturile sportive cu zahar

In ciuda a ceea ce v-ar putea sugera eticheta, nu aveti nevoie de o astfel de bautura dupa programul de exercitii. Insa, expertii in nutritie si dietetica sunt de acord ca dupa un antrenament deosebit de intens poate fi necesara refacerea electrolitilor (substante nutritive precum potasiul si sodiul), pe care organismul ii foloseste pentru a mentine echilibrul, si care pot ajuta la prevenirea oboselii si a crampelor musculare. Dar nu trebuie sa alegeti o bautura colorata-neon pentru a le obtine. Puteti gasi acesti electroliti in apa de nuca de cocos, de exemplu.

Top 5 sporturi care topesc grasimea

4.Cofeina

Sportul si adrenalina merg mana in mana, motiv pentru care nu este bine sa adaugati combinatiei si cofeina. Cafeaua sau bauturile pe baza de cofeina nu va hidrateaza si nici nu ofera o forma durabila de energie. O alternativa sanatoasa este laptele cu ciocolata sau un smoothie in care puteti adauga cacao.

5.Bauturile alcoolicela bauturi alcoolice result

Poate ca o bere rece dupa un antrenament intens va suna bine. Dar alcoolul poate fi diuretic, crescand si riscul de deshidratare. In plus, aceasta pierdere suplimentara de lichid va poate provoca o mahmureala urata. Ca alternativa, puteti alege un cocktail non-alcoolic cu fructe. Daca totusi doriti ceva cu alcool, atunci o bere slaba ar fi probabil cea mai buna alegere, deoarece poate fi putin mai hidratanta decat alte bauturi alcoolice. Inainte de a comanda o bautura, nutritionistii va recomanda sa consumati proteine si carbohidrati de calitate. Un bun exemplu este carnea de pui cu garnitura de cartofi copti.

Elena Coroianu

Sursa: prevention.com

Nota pentru articolul «5 bauturi de evitat dupa ce faceti miscare»:5.00/ 5 (6 voturi)
tonica
2017-05-10T17:50:21+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena