Digestie

Indigestia alimentara

Iulia Ghergu
miercuri, 11 ianuarie 2017
Share
Indigestia alimentara

Mesele copioase sau consumul de alimente alterate duc la tulburarea sistemului digestiv, mai exact, la indigestie alimentara. Indigestia sau dispepsia este un factor de disconfort la nivelul regiunii abdominale superioare, ce se manifesta prin eructatii, greata, dureri si balonare.

Pe scurt, aceasta se declanseaza atunci cand nu mai are loc digestia alimentara pe portiunea tractului digestiv superior.

Cand si de ce apare indigestia

De cele mai multe ori, indigestia alimentara apare in timpul mesei sau imediat dupa terminarea acesteia, fiind deseori confundata cu arsurile stomacale.

Indigestia este cauzata de mesele grele, de abundenta condimentelor si a alimentelor prajite si grase, de consumul de alcool si al bauturilor carbogazoase din timpul meselor.

Si stresul contribuie la aparitia indigestiei alimentare. Atunci cand suntem stresati, cortizolul, hormonul stresului, modifica functionarea organismului, ingreunand unele functii complexe ale acestuia, printre care si digestia.

Stresul si durerile de stomac

 

Un alt aspect important care provoaca indigestie si de care nu multi dintre noi tin cont este felul in care mancam. Infulecatul inseamna inghitituri mari nemestecate corespunzator si inghitirea unei cantitati mari de aer. Asa ca este util sa facem o mica pauza, sa ne relaxam si sa ne concentram asupra gustarilor.

Indigestia alimentara

Tratamentul indigestiei alimentare

Indigestia poate fi prevenita si tratata prin modificarea stilului de viata, dar si a obiceiurilor alimentare. Iata cateva sfaturi:

  • Beti apa! Consumul ridicat de apa neutralizeaza acizii si ii elimina din stomac. In plus, apa ajuta la eliminarea resturilor de mancare depozitate in sistemul digestiv, prevenind, astfel, balonarea si constipatia. Asa ca, incercati sa beti apa atat inainte, cat si dupa masa.
  • Consumati alimente sarace in grasimi. Inlocuiti alimentele grase, greu de digerat si care deranjeaza stomacul, cu unele sanatoase. De asemenea, renuntati la prajeli si optati pentru gatirea alimentelor pe gratar sau prin fierbere.
  • Manancati usturoi si ghimbir. Usturoiul este benefic in eliminarea gazelor si neutralizarea toxinelor, prevenind, astfel, indigestia alimentara, in timp ce ghimbirul ajuta la calmarea stomacului si ameliorarea gretei. In plus, ajuta la golirea stomacului si are proprietati antispastice.
  • Nu uitati de fructe! Daca va confruntati cu dureri stomacale, bananele sunt cea mai buna solutie. Contin o fibra solubila, mai exact pectina, cu beneficii pentru stomac. In cazul in care bananele nu sunt pe gustul vostru, incercati papaya. Acesta usureaza digestia. Evitati preparatele care produc indigestie si consumati cu incredere orez, cartofi fierti si paine prajita, care sigur va vor ajuta sa va reveniti.
  • Beti ceaiuri! Ceaiurile din plante sunt un remediu nemaipomenit cand vine vorba despre indigestii. Infuziile de musetel sau cele de menta sunt cele mai indicate in tratarea durerilor de stomac. Ceaiul de menta are rolul de a usura digestia si de a reduce arsurile gastrice, in timp ce infuzia de musetel protejeaza mucoasa stomacului. Acesta din urma are, mai degraba, efect de pansament natural asupra inflamatiei de la nivelul stomacului.

Este extrem de important ca dupa o indigestie sa fiti atenti la regimul alimentar, cel putin cateva zile. In plus, renuntati la mancatul pe fuga si mestecati bine.

Nota pentru articolul «Indigestia alimentara»:4.75/ 5 (4 voturi)
tonica
2017-08-14T13:50:33+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena