Nutritie

Arsurile stomacale: ce avem si ce nu avem voie sa mancam

vineri, 27 aprilie 2012
Share

Aproximativ 40% dintre adulti se confrunta cu arsuri stomacale cel putin o data pe luna, insa stilul de viata dezordonat si lipsa de informare in privinta alimentelor contraindicate in astfel de situatii pot creste riscul unor afectiuni mai grave, precum gastrite, ulcere sau refluxul gastro-esofagian, boli care netratate pot avea urmari considerabile asupra sanatatii.

Principalii factori care duc la aparitia arsurilor gastrice sunt: obezitatea, sarcina, fumatul si consumul de alimente acide.

Un studiu recent realizat de Alianta Nationala pentru Afectiuni Digestive din Statele Unite arata ca peste 92% dintre cei care sufera de arsuri stomacale au ca principal factor declansator alimentatia necorespunzatoare. Asadar, in cazul in care o schimbare in dieta va poate ajuta sa evitati arsurile, cam care ar fi acele alimente contraindicate?

Factorii declansatori comuni includ consumul de fructe citrice (lamai, portocale, grepfrut), rosii, usturoi, ceapa, branza, carne grasa foarte condimentata sau bauturi alcoolice, dar si cafeaua, bauturile carbogazoase pe baza de cofeina, ciocolata si chiar aspirina pot contribui, de asemenea, la aparitia arsurilor stomacale.

Cu toate acestea, renuntarea la astfel de alimente nu este singurul mod de a evita problema arsurilor gastrice, ci puteti face cateva schimbari in stilul de viata prin care sa puteti preveni aceste neplaceri.

 

Sfaturi pentru prevenirea si ameliorarea arsurilor la stomac

1. Micsorati portiile de mancare, deoarece cantitatile mari de alimente si, in special, cele bogate in grasimi vor ramane mai mult timp in stomac pana sa fie digerate, expunand pentru mai mult timp esofagul si sfincterul esofagian la actiunea acidului gastric ce poate provoca arsuri stomacale;

2. Tineti un jurnal alimentar in care sa notati ce alimente consumati si in ce cantitate, dar si observatii privind alimentele care va agraveaza simptomele de arsura gastrica;

3. Evitati sa luati cina la restaurant pentru ca, de cele mai multe ori, nu cunoasteti lista de ingrediente folosite la prepararea mancarurilor;

4. Nu mancati la ore tarzii, in special cu 2-3 ore inainte de culcare, deoarece atunci cand va intindeti, continutul stomacal poate exercita presiune puternica asupra sfincterului esofagian, crescand riscul de reflux gastro-esofagian.

 

Trebuie sa stiti ca si unele medicamente pot slabi muschiul de la baza esofagului, provocand arsuri gastrice, cum ar fi cele utilizate pentru hipertensiune arteriala, anemie, osteoporoza, boala Parkinson sau chiar medicamentele analgezice, de tipul aspirinei, ibuprofenului sau paracetamolului.

De aceea, este recomandat ca, in cazul in care suferiti des de arsuri stomacale, sa va programati o consultatie la medicul specialist care poate indica tratamentul potrivit.

 

Paula Rotaru

Sursa: www.webmd.com

Nota pentru articolul «Arsurile stomacale: ce avem si ce nu avem voie sa mancam»:5.00/ 5 (4 voturi)
tonica
2017-05-10T17:43:32+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena