Nutritie

Dieta anti-imbatranire: ce nu trebuie sa lipseasca din frigider

marti, 11 decembrie 2012
Share

Bineinteles ca inaintarea in varsta reprezinta un proces inevitabil prin care toti trecem la un moment dat, insa stilul de viata joaca un rol extrem de important in intarzierea efectelor pe care le pot avea radicalii liberi asupra sanatatii noastre.

Exista anumite alimente care au proprietati anti-aging, atat la nivelul pielii, cat si la nivel celular, asigurand buna functionare a organismului.

Va prezentam mai jos o lista cu astfel de alimente, consumate frecvent, dar despre care nu stiam ca pot avea astfel de efecte miraculoase.

 

Ciocolata este cheia unei memorii vesnic tinere

Ciocolata cu un continut crescut de cacao (minimum 70%) este o sursa excelenta de flavonoizi, compusi care ajuta la imbunatatirea fluxului sangvin la nivelul creierului. Astfel, este prevenit declinul mental si boli degenerative precum Alzheimer, Parkinson sau dementa.

 

Feriti-va de osteoporoza cu ajutorul iaurtului!

Nivelul crescut de calciu si proteine din compozitia iaurtului ajuta la prevenirea instalarii osteoporozei si ajuta la buna dezvoltare a sistemului muscular. De asemenea, un articol publicat in jurnalul Obesity arata ca persoanele care consuma cel putin trei portii de iaurt fara grasime zilnic slabesc cu aproape 20% mai mult decat persoanele care urmeaza alt tip de dieta.

 

Afinele, efecte incredibile in fructe extrem de mici

Aceste fructe de padure de culoare albastra sunt bogate in antioxidanti, care lupta cu radicalii liberi, substante ce pot provoca inflamatii cronice, cunoscute pentru rolul lor de accelerare a imbatranirii celulare. Inflamatia este un factor important in aparitia cancerului, a bolilor de inima, artrita, diabet si a multor alte afectiuni. Pe langa faptul ca sunt o sursa importanta de antioxidanti, afinele contin si un nivel crescut de vitamina C, care ajuta la stimularea memoriei.

 

Spuneti NU cancerului de prostata, consumand rosii

La inceputul anilor 2000, oamenii de stiinta au facut o descoperire extraordinara: licopenul, antioxidant si pigment care da culoare rosiilor, reduce riscul de cancer de prostata cu aproape 30%. Desigur, pe langa o alimentatie bogata in aceasta substanta, este recomandata miscarea si pastrarea unei greutati normale.

 

Consumati cereale integrale pentru o digestie sanatoasa

Produsele alimentare pe baza de cereale integrale, cum ar fi ovazul, orezul brun sau painea neagra contin cantitati mari de fibre, cu rol important in mentinerea florei intestinale si care pot reduce semnificativ riscul tulburarilor gastrointestinale, a polipilor colorectali sau chiar a cancerului de colon. In plus, fibrele „tin de foame”, regleaza apetitul si ne ajuta sa ne mentinem silueta.

 

Vinul rosu, elixir al tineretii

Ingredientul miraculos despre care oamenii de stiinta nu contenesc sa aminteasca zi de zi este resveratrolul, substanta care ar putea prelungi viata prin activarea asa-numitei gene a longevitatii, SIRT1. In prezenta unei diete bogate in grasimi, aceasta substanta pare sa elimine toate efectele negative: scade nivelul de colesterol „rau”, creste energia, regleaza nivelul de insulina, lupta impotriva cancerului si a bolilor de inima.

Nutritionistii recomanda consumul a doua pahare de vin rosu pe zi, in cazul barbatilor, si un pahar pe zi, in cazul femeilor. Desigur, daca nu agreati gustul vinului, puteti opta si pentru un pahar cu suc proaspat de struguri.

 

Beti ceaiuri pentru a va intari sistemul imunitar

Ceaiul verde si cel alb sunt cele mai recomandate lichide pentru combaterea efectelor de imbatranire celulara. Insa, orice tip de ceai preferati, trebuie sa stiti ca acestea sunt ajutoare de nepretuit in intarirea sistemului imunitar, reducerea nivelului de colesterol din organism si in prevenirea pierderilor de memorie. Aceste tipuri de ceaiuri, cel negru in special, sunt bogate in polifenoli, antixiodanti care nu se gasesc de regula in ceaiurile de plante uzuale. Pentru eficacitate maxima, sunt recomandate 3-4 cesti de ceai zilnic.

 

Legumele verzi previn cancerul de san

Legumele precum broccoli, conopida, varza de Bruxelles sau varza, numite si legume crucifere, sunt recunoscute pentru efectele pe care le pot avea in prevenirea cancerului de san. Aceste legume contin izotiocianat, un compus care are proprietati anticancerigene si care poate opri evolutia celulelor canceroase. Sunt recomandate cinci portii de astfel de legume pe zi pentru un beneficiu maxim.

 

Omega-3, esential pentru organism

Surse naturale de Omega-3 se gasesc in peste, cum ar fi somonul, tonul, macroul, morunul, sprotul etc. si in uleiul de nuci, insa exista si suplimente cu ulei de peste care pot fi incluse in dieta pentru a acoperi necesarul zilnic de acizi grasi. Omega-3 joaca un rol crucial in cresterea, dezvoltarea si functionarea normala a creierului si ajuta la reducerea inflamatiilor, prevenind astfel instalarea bolilor cronice, cum ar fi bolile de inima, cancerul sau artrita.

 

Paula Rotaru

Sursa: www.webmd.com

Nota pentru articolul «Dieta anti-imbatranire: ce nu trebuie sa lipseasca din frigider»:5.00/ 5 (4 voturi)
tonica
2017-05-10T18:04:27+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena