Nutritie

Beneficiile ciupercilor pentru sanatate

vineri, 20 septembrie 2013
Share

Ciupercile reprezinta un aliment foarte sanatos, mai ales pentru ca sunt bogate in proteine si vitamine si sunt considerate un substitut potrivit pentru carne. Ciupercile pot fi consumate in salate, in supe si nu numai, iar anumite specii de ciuperci sunt considerate a fi o delicatesa. 100 de grame de ciuperci inseamna aproximativ 25 de calorii si, in plus, ciupercile sunt foarte satioase. Ele contin apa si fibre si sunt astfel perfecte pentru persoanele care doresc sa slabeasca.

 

Ciupercile previn anxietatea si oboseala, reducand senzatia de epuizare datorita continutului de zinc si vitamine B. Sa descoperim impreuna si alte beneficii ale ciupercilor.

 

Ciupercile, bogate in vitaminele B

Vitaminele din grupul de B-uri sunt implicate in cresterea si dezvoltarea celulelor, in modul de functionare a creierului, a sistemului imunitar si in ceea ce priveste gestionarea energiei. De asemenea, ajuta la metabolizarea grasimilor si proteinelor. Vitamina B2 (riboflavina) este benefica pentru piele deoarece imbunatateste calitatea tesutului, iar vitamina B8 intareste firul de par si ii confera stralucire.

 

Singura leguma bogata in vitamina D

Vitamina D fixeaza calciul in sistemul osos, previne osteoporoza, anumite tipuri de cancer, diabetul zaharat, bolile inflamatorii intestinale si tulburarile cardiovasculare. Persoanele vegetariene, cele care prezinta un deficit de vitamina D, ar trebui sa consume in mod regulat ciuperci.

 

Ciupercile – excelente pentru digestie

Fibrele din ciuperci joaca un rol deosebit de important in ceea ce priveste prevenirea constipatiei si reglarea sistemului digestiv. Ciupercile contin amidon care, odata ajuns in sistemul digestiv, este transformat in hrana pentru bacteriile din colon, ajutand la mentinerea unui intestin sanatos. Un compus (eritadenina) din ciupercile numite shiitake ajuta ficatul sa proceseze colesterolul.

 

Un aliment ce protejeaza sistemul imunitar

Ciupercile albe stimuleaza sistemul imunitar, cresc productia de proteine antivirale precum si a altor proteine eliberate de celule, care protejeaza tesuturile. Consumul de ciuperci reduce riscul bolilor cardiovasculare, al unor tipuri de cancer  precum si al bolilor cronice. Ciupercile lupta si impotriva imbatranirii celulare pentru ca sunt bogate in seleniu, un oligoelement cu efect benefic. Anumite tipuri de ciuperci contin o molecula polizaharida numita lentinan, care stimuleaza producerea de interferon si sistemul imunitar. Desi ne-am putea gandi ca, de obicei, legumele colorate sunt mult mai bogate in antioxidanti, ei  bine, un studiu realizat de catre expertii Universitatii din Penn State, Statele Unite, a aratat ca anumite soiuri de ciuperci contin aceeasi cantitate de antioxidanti precum ardeii rosii. Sa nu uitam de vitamina C si fier, esentiale pentru organismul uman.

 

Ruxandra Raica

Sursa: Topsante.com; Besthealthmag.ca

Nota pentru articolul «Beneficiile ciupercilor pentru sanatate»:5.00/ 5 (5 voturi)
tonica
2017-05-10T17:42:17+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena