Nutritie

Aveti pulsul mare? Ce dieta trebuie sa urmati

marti, 28 iunie 2016
Share

Pulsul poate creste din mai multe motive, precum sedentarismul, stresul, anxietatea si obiceiurile alimentare nesanatoase. Pe langa acestea, pulsul poate creste si din cauza unor deficite de vitamine sau a unor afectiuni medicale.

Indiferent de cauza, tahicardia (bataile marite ale inimii) este periculoasa. Aceasta creste riscul de infarct miocardic si accident vascular cerebral, chiar de moarte subita. Aflati in continuare ce alimente trebuie sa consumati pentru a tine pulsul sub control.

Lactatele si alte alimente bogate in calciu

Calciul joaca un rol important pentru mentinerea pulsului la valorile normale. Iaurtul, laptele, branza, dar si tofu, cerealele fortificate, broccoli si varza trebuie incluse in dieta zilnica pentru a tine pulsul sub control.

Alimentele bogate in magneziu

Inima are nevoie de aproximativ 250-400 miligrame pe zi de mgneziu pentru a mentine pulsul regulat. Cele mai bogate alimente in magneziu sunt: nucile braziliene, migdalele, semintele de in, ovazul, dovleacul, dar si legumele cu frunze verzi.

Alimentele bogate in potasiu

Cu ajutorul potasiului, muschii inimii nu se pot cotracta si pompa sange in mod corespunzator. Includerea potasiului in dieta face o diferenta mare in ceea ce priveste sanatatea inimii. Includeti in dieta zilnica alimente precum banane, citrice, rosii, avocado, boabe de soia, prune si somon pentru a mentine pulsul in limite normale.

Legumele verzi

Legumele verzi contribuie, de asemenea, la pastrarea valorii normale a pulsului. Spanacul, broccoli, varza de Bruxelles, menta, fasolea verde, salata si patrunjelul sunt bogate in fier si intaresc sistemul imunitar. In plus, mentin sanatatea inimii.

Fibrele

Consumul de fibre, in special fructele bogate in fibre (merele, strugurii, piersicile, caisele, kiwi si papaya), reprezinta o metoda excelenta de a scadea pulsul intr-un timp scurt.

Uleiul de masline

Uleiul de masline este bogat in acizi grasi nesaturati ce scad valoarea colesterolului si a lipoproteinelor cu densitate mica. Aceste procese favorizeaza tinerea sub control a valorilor crescute ale pulsului.secundara puls

Acizii grasi Omega-3

Acizii grasi Omega-3 sunt esentiali pentru o inima sanatoasa si o circulatie sangvina corecta. Pestele gras, precum sardinele, tonul, macroul si somonul, trebuie inclus in dieta constant pentru a beneficia de calitatile acizilor grasi Omega-3. Daca sunteti vegetarian, optati pentru alune si seminte de in.

Ceaiul verde si vinul

Ceaiurile sunt in general benefice pentru organism, insa ceaiul verde este in special sanatos pentru inima. Persoanele care consuma ceai verde au un risc de doua ori mai mic de infarct miocardic, comparativ cu persoanele care nu-l beau.

Vinul consumat cu moderatie poate proteja inima prin cresterea colesterolului „bun” (HDL-colesterolul), prin scaderea inflamatiei si subtierea sangelui.

Cerealele integrale

Cerealele integrale sunt bogate in antioxidanti, fitoestrogeni si fitosteroli ce protejeaza impotriva bolilor de inima, printre care si tahicardia. Daca aveti o dieta sanatoasa si un program regulat de exercitii fizice, va puteti asigura o rata normala a pulsului.

Daca, dupa schimbarea stilului de viata (dieta corecta, exercitiile fizice regulate, renuntarea la fumat si cafea) pulsul nu scade, este recomandat sa faceti un control medical.

Dr. Roxana Mateescu

Medic rezident geriatrie si gerontologie

Nota pentru articolul «Aveti pulsul mare? Ce dieta trebuie sa urmati»:4.45/ 5 (11 voturi)
tonica
2017-05-10T17:47:50+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena