Nutritie

Alimente care cresc nivelul de energie daca aveti BPOC

Dr. Roxana Mateescu, medic rezident geriatrie si gerontologie
joi, 28 septembrie 2017
Share
principala_bpoc

O dieta sanatoasa poate creste nivelul de energie atunci cand aveti BPOC (bronhopneumopatia obstructiva cronica). Daca obositi atunci cand mancati sau daca aveti probleme de respiratie cand sunteti satul, incercati sa mancati portii mai mici si mai dese. Sase mese mici pe zi in loc de trei mari pot tine la distanta senzatia de „prea plin”.

Acest lucru va va ajuta sa nu va mai simtiti atat de obosit si va veti putea bucura de nutrientii din alimente, fara a supraincarca digestia. Mai mult, este indicat sa va relaxati si sa va odihniti inainte de masa. Iata care sunt alimentele care va pot oferi mai multa energie atunci cand aveti BPOC.

Taratele de ovaz cu lapte

Aceasta combinatie este excelenta pentru micul dejun. Este usor de preparat si este bogata in fibre, calciu, fier si vitamina A. Mai mult, daca veti sa scapati de niste kilograme, taratele de ovaz sunt indicate si pentru acest lucru. Contin multe fibre si va ajuta sa va simtiti satul fara a consuma prea multe calorii.

Idei pentru un mic dejun rapid, sanatos si delicios

Branza

Consumata ca atare sau adaugata in diverse preparate, branza creste valoarea nutritionala. In plus, este bogata in calciu, necesar pentru sanatatea oaselor, ce poate fi afectata de unele medicamente folosite pentru tratarea BPOC.

Lichidele

Consumul mare de lichide ajuta la subtierea mucusului din caile aeriene si faciliteaza curatarea plamanilor. Este de preferat sa beti lichide dupa masa. In acest fel, nu va veti simti satul inainte de a avea o masa plina de nutrienti.

Laptele

Din cauza eforturilor de respiratie, se consuma mai multe calorii si multe persoane cu BPOC scad in greutate. Daca trebuie sa mai adaugati cateva kilograme, puteti opta pentru lapte, fiind bogat atat in calciu, cat si in vitamina D, elemente esentiale pentru sanatatea oaselor.

Cum sa va mentineti sanatatea plamanilor daca aveti BPOC

Evitati cofeina si sarea

Cofeina nu este o alegere buna pentru persoanele cu BPOC, deoarece poate interfera cu unele medicamente si poate agrava simptomele. Evitati sau reduceti consumul de cafea, bauturi carbogazoase, ciocolata si altele ce contin cofeina.

Sarea favorizeaza retinerea apei in organism, ce ingreuneaza respiratia. Este important sa reduceti atat cantitatea adaugata la preparate, cat si alimentele ambalate sau procesate, ce sunt bogate in sare.

secundara_bpoc_inainte de FIBRELE

Fibrele

Fibrele sunt benefice pentru tot organismul, insa daca aveti BPOC este indicat sa consumati si mai multe. Cerealele integrale, fructele si legumele proaspete, fasolea si orezul brun sunt doar cateva dintre optiunile pe care le aveti.

Alimentele bogate in potasiu

Daca urmati un tratament cu diuretice, este necesar sa adaugati mai mult potasiu in dieta. Portocalele si bananele sunt cele mai indicate, mai ales ca gustare. Pentru mesele principale, rosiile si cartofii sunt surse excelente de potasiu.

Fructele si legumele proaspete

Consumati fructe si legume proaspete oricand doriti, pentru a beneficia de nutrientii din compozitia acestora. Adoptati o dieta echilibrata, bazata pe fructe si legume proaspete, in loc de o masa ce contine carne si cartofi, pentru un plus de energie si pentru mentinerea sanatatii generale.

Alimente bogate in proteine

Proteinele sunt esentiale atunci cand este vorba despre BPOC. Laptele degresat, untul de arahide, carnea, pestele, ouale si oleaginoasele sunt principalele surse de proteine ce nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica.

Nota pentru articolul «Alimente care cresc nivelul de energie daca aveti BPOC»:5.00/ 5 (1 vot)
tonica
2017-09-29T15:19:06+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena