Ghid practic

Alimente care combat durerea de spate

miercuri, 17 septembrie 2014
Share

Cand vine vorba despre inflamatie, o cauza cunoscuta in ceea ce priveste durerile de spate, sintagma „esti ceea ce mananci” este adevarata. Exista alimente despre care se stie ca pot reduce inflamatiile, dar si alimente care cresc acest risc. Astfel, cand aveti dureri de spate dieta v-ar putea ajuta sa scapati de ele. Este nevoie sa alegeti cu grija alimentele pe care le consumati astfel incat sa reduceti aceste dureri, dar in acelasi timp sa aveti si o nutritie sanatoasa. Lasata necontrolata, inflamatia poate cauza tot felul de probleme.

 

Vestea buna este ca, daca sunteti predispusi la durerile de spate, sfaturile de mai jos pot fi o optiune gustoasa, plina de culoare si foarte eficienta.

 

Dieta impotriva durerilor de spate

O dieta care sa includa inul si semintele de chia este probabil cea mai buna optiune pentru a evita aparitia inflamatiei, mai ales atunci cand consumati somon bogat in Omega 3, macrou, sardine, cod negru, ton sau pastrav. Produsele pigmentate in mod natural reprezinta cheia unui regim alimentar antiinflamator. Daca sunteti in cautarea alimentelor care sa reduca durerile de spate, incercati morcovii, sfecla, cartofii dulci, ciresele, fructele de padure, strugurii, vinul rosu, rodiile, pepenele rosu etc.

Ierburile si condimentele, printre care busuiocul, scortisoara, ghimbirul, rozmarinul, usturoiul, oregano, turmericul, sunt bogate in agenti antiinflamatori. De asemenea, ceaiul verde, ceaiul alb si cel oolong se inscriu in aceasta categorie. Uleiul de masline, dar si fructele ce au o culoare intensa s-au dovedit a reduce inflamatia in cartilajul coloanei vertebrale, fapt ce ajuta la controlul durerilor de spate si rigiditatii. Spanacul si broccoli se afla pe lista alimentelor cu proprietati antiinflamatorii. Alte idei de astfel de alimente ar fi avocado, nucile, carnea de pui sau curcan, fasolea etc.

 

Alimente de evitat in caz de inflamatie

Rosiile, vinetele si cartofii sunt alimente pe care trebuie sa le evitati. Alimentele procesate, grasimile saturate, painea alba, pastele, orezul, bauturile cu zahar, alimentele prajite, snacksurile, cofeina si alcoolul nu au ce sa caute pe masa daca va confruntati cu dureri la nivelul spatelui. Atunci cand gatiti, optati pentru ulei de masline sau de canola si evitati uleiul de floarea-soarelui, cel de porumb, de seminte de struguri, de sofran etc. Renuntati la biscuiti si la produsele de patiserie.

 

Factori de risc: deficitul de calciu

Alimente care combat durerea de spateUn alt mod de a tine durerile de spate la distanta este mentinerea unui nivel normal de calciu in organism. Pe masura ce inaintam in varsta, este destul de dificil sa mentinem masa osoasa, fapt ce poate conduce la aparitia unor conditii precum osteoporoza sau osteopenia. Aceste boli pot slabi vertebrele. Calciul contribuie la mentinerea masei osoase, ajutandu-va sa evitati aceste conditii. Doza recomandata de calciu este de 2.000 de miligrame pe zi. Este indicat sa obtineti calciul din sursele naturale precum laptele, iaurtul sau branza, precum si din legumele cu frunze verzi.

 

Ruxandra Dumitrescu
Surse: Everydayhealth.com

Nota pentru articolul «Alimente care combat durerea de spate»:5.00/ 5 (7 voturi)
tonica
2017-05-10T17:57:42+00:00

2 comentarii pentru articolul “Alimente care combat durerea de spate”

  1. Maria Panait spune:

    Buna seara, va rog, poate cineva sa imi recomande o crema/alifie care sa fie utila impotriva durerilor de spate pe care le am de la stat la birou? (muncesc opt ore pe zi la birou) Ceva natural daca se poate.
    Am incercat crema Puterea Ursului -o stiti sigur- dar nu prea m-a multumit.
    Apreciez sugestii, multumesc!


    1. farmaciata spune:

      Buna ziua,
      Va recomand Apireven-este un unguent cu venin de albina foarte eficient impotriva durerilor articulare.
      Dr. Alin Popescu


Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc