Afectiuni ale sistemului osos

9 ponturi pentru ameliorarea durerilor de genunchi

vineri, 14 noiembrie 2014
Share

Durerea de genunchi este cea mai comuna afectiune musculoscheletala pe care, la un moment dat, o experimenteaza cam toata lumea, avand in vedere stilul de viata activ al societatii actuale. Are o varietate mare de cauze si relativ multe tratamente specifice.

 

Genunchiul este cea mai complexa si poate cea mai solicitata articulatie a corpului nostru. Modificarea conditiilor normale de functionare, de cauza interna (articulara) sau externa (extraarticulara), are repercusiuni lente, dar progresive asupra genunchiului. Aflati care sunt metodele prin care puteti reduce durerea de genunchi.

 

1. Exercitiile fizice si scaderea in greutate

Exercitiile fizice intaresc musculatura din jurul genunchiului (mai ales musculatura anterioara a coapsei), reducand stresul biomecanic asupra articulatiei. Scaderea in greutate (chiar de 4-5 kg) are acelasi efect, prin reducerea incarcarii in mod direct.

 

2. Repaus, gheata, compresie, ridicarea piciorului (RICE)

Reteta traditionala de tratare rapida a unui genunchi umflat si/sau inflamat
este RICE: repaus (rest), gheata (ice) – indiferent daca este vorba de o accidentare a genunchiului sau artrita, aplicarea ghetii timp de 15-20 de minute la fiecare ora are ca efect diminuarea inflamatiei – compresie (compression) – impachetarea genunchiului cu un bandaj elastic, dar nu prea strans – si ridicarea piciorului (elevation) – pentru o mai buna drenare si circulatie a sangelui.

 

3. Antiinflamatoarele nesteroidiene (AINS)

Administrarea AINS, cum ar fi ibuprofenul, timp de 7-10 zile (insotite de protectie gastrica pentru a nu afecta stomacul), este eficienta.

 

4. Alimentatia sanatoasa

Consumul de lapte degresat si al fructelor bogate in vitamina C intarzie aparitia simptomelor de osteoartrita.

 

5. Suplimentele cu glucozamina si condroitina

Acestea sunt componente ale cartilajului articular normal, ce actioneaza ca un tampon ce absoarbe presiunea intr-o articulatie.

 

6. Injectarea de corticosteroizi

Injectati direct in articulatie, acestia merg direct la sursa durerii, reducand inflamatia. Sunt eficienti, dar pentru o scurta perioada de timp. De fapt, injectarea repetata poate duce la deteriorarea cartilajului. De aceea, medicii se limiteaza la 3, maximum 4 injectii intraarticulare pe an.

 

7. PRP

Reprezinta plasma imbogatita cu trombocite. Este o metoda moderna de tratament, relativ frecvent utilizata si in tara noastra. Plasma reprezinta aspectul lichid al sangelui, ce contine toate elementele celulare, dar si trombocite, ce reprezinta 10% din componentele celulare ale sangelui. In PRP, concentratia de trombocite este de 90%. PRP este un procedeu simplu de recoltare – centrifugarea sangelui pacientului, prin care se obtine o plasma cu o cantitate de trombocite de pana la noua ori mai mare fata de valoarea normala in sange. Dupa recoltare, este imediat injectata intraarticular in regiunea afectata (articulatia genunchiului in acest caz), pentru a stimula si grabi procesul de vindecare. Conform studiilor, leziunile partilor moi si leziunile de cartilaj sunt receptive la tratamentul cu PRP.

 

8. Banda kinesiologica

Creata si denumita de dr. Kenso Kase la inceputul anilor ’70, este o metoda ieftina, neinvaziva si bine tolerata de pacienti. Folosita pentru o gama relativ larga de traumatisme ale aparatului locomotor (entorse, contuzii, tendinite, contracturi musculare), banda se foloseste frecvent si la nivelul articulatiei genunchiului, asigurand suport, stabilitate si un mai bun drenaj local.

 

9 ponturi pentru ameliorarea durerilor de genunchi9. ESWT (terapia cu unde de soc)

Este folosita cu succes, de exemplu, in jumper’s knee (tendinita patelara) si in diverse (micro)calcificari care apar la nivelul articulatiei genunchiului. Se fac 3-5 sedinte, cu frecventa saptamanala, rata de succes fiind de peste 80%.

Programele „clasice” de recuperare (electroterapie, masaj, kinetoterapie) au categoric un loc bine precizat in tratamentul diverselor patologii ale articulatiei genunchiului. Se pot efectua 10-12 sedinte zilnic, iar curele se pot face bianual.

 

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva

[email protected]

Nota pentru articolul «9 ponturi pentru ameliorarea durerilor de genunchi»:4.00/ 5 (22 voturi)
tonica
2017-05-10T17:43:58+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena