Revista care te menține sănătos

Nutriție

9 fructe pe care le puteţi consuma dacă ţineţi dieta ketogenică

21 ianuarie 2020
Share
Exclusiv online
dieta keto, dieta ketogenică, fructe dieta ketogenică, carbohidraţi,

Dieta ketogenică sau Keto ajută la slăbit, fără a realiza efort fizic. Cunoscută încă din 2003, din cartea lui Lyle McDonald, „The Ketogenic Diet”, această cură se bazează pe alimente ce conţin grăsimi, proteine şi, în cantitate scăzută, carbohidraţi.

Promovată ca fiind o dietă pentru recalibrarea sănătăţii, dieta ketogenică a devenit rapid una dintre favoritele celor care vor să slăbească şi să îşi menţină masa musculară. În plus, aceasta este folosită şi în scop medical, pentru menţinerea controlului asupra crizelor epileptice la persoanele care nu răspund la tratamentul medicamentos.

Cum funcţionează dieta Keto?

Acest tip de dietă funcţionează după principiul cetozei. Carbohidraţii consumaţi sunt transformaţi în glucoză. Aceasta ajunge în sânge, iar de acolo la toate organele şi la toţi muşchii corpului.

Când se diminuează consumul alimentelor tip fast-food sau produselor de patiserie, dar se măreşte consumul de grăsimi şi proteine, creierul declanşează procesul de cetoză. În lipsa glucidelor, grăsimile încep să ardă şi se transformă în corpi cetonici. Aceştia înlocuiesc glucoza şi se transformă în energie pentru organism. Exista trei corpi cetonici: acidul aceto-acetic, acidul beta hidroxibutiric şi acetona. Primii doi acizi se elimină din organism prin urină, în timp ce acetona se elimină prin respiraţie.

Carbohidratii, intre sursa de energie si kilograme in plus

Fructe indicate in dieta ketogenică

Ştim deja că şi anumite fructe sunt bogate în carbohidraţi, însă există 9 astfel de fructe care se pot consuma în dieta ketogenică:

1. Avocado

O jumătate de cană de avocado conţine aproximativ 12 g grăsimi şi doar 2,6 g carbohidraţi. Fructul este sărac în calorii, ceea ce-l face o opţiune foarte bună dacă este ales ca gustare între mese. În plus, acesta conţine 6,4 g fibre dietetice, 404 mg potasiu şi doar 2,8 g zahăr. Încercaţi să aveţi o cină sănătoasă, cu o salată de legume şi verdeţuri în care să adăugaţi şi un avocado.

2. Murele

Dacă vă plac murele, puteţi opta pentru ele, în cazul în care doriţi să slăbiţi. Au 31 kilocalorii porţia de jumătate de cană. Murele au foarte puţine grăsimi şi 3,1 g carbohidraţi. O astfel de porţie conţine 3,8 g fibre şi 3,5 g zahăr. Fructele sunt bogate în potasiu, 117 mg la jumătate de cană, 15,1 mg vitamina C şi 14,3 mg vitamina K. 

3. Roşiile

Considerată de multă lume o legumă, roşia este, de fapt, un fruct slab în grăsimi. La o porţie de jumătate de cană, roşiile conţin 2,4 g carbohidraţi, 2,4 g zahăr şi 16 calorii. Roşiile sunt bogate în licopen, fiind benefice în prevenirea bolilor de inimă şi a cancerului de prostată.

4. Carambola sau fructul stea

O jumătate de cană din acest fruct conţine 2,6 g carbohidraţi, 1,8 g fibre şi 2,6 g zahăr. Este slab în calorii, are 8 mg potasiu şi 22,7 mg vitamina C.

5. Zmeura

La fel ca murele, zmeura este benefică pentru inimă. Conține flavonoide, antioxidanți puternici care reglează tensiunea arterială, menţinând arterele sănătoase. O jumătate de cană de zmeură are cam 3,3 g carbohidraţi, 4 g fibre şi 2,7 g zahăr. Plină de nutrienţi, zmeura mai conţine şi 16 mg vitamina C.

dieta keto, dieta ketogenică, fructe dieta ketogenică, carbohidraţi,

6. Pepenele galben

Un alt fruct potrivit dietei ketogenice este pepenele galben. O jumătate de cană de pepene galben are 5,8 g carbohidraţi, 27 g calorii şi 6,3 g zahăr. Conţine 214 mg potasiu, 29,4 mg vitamina C şi vitamina A.

Rosu sau galben, pepenele reduce surplusul de sodiu

7. Pepenele roşu

Fiecare jumătate de cană cu pepene conţine 5,4 g carbohidraţi, 23 de calorii şi 4,7 g zahăr. El este bogat şi în vitamina A.

8. Căpşunele

O jumătate de cană cu căpşune conţine 4,7 g carbohidraţi, 4,1 g zahăr şi doar 27 de calorii. Aceeaşi jumătate de cană cu aceste fructe conţine 48,8 mg vitamina C, 127 mg potasiu şi 20 micrograme folat. Căpşunele au, şi ele, proprietăţi antioxidante.

9. Lămâia

O feliuţă de lămâie conţine aproximativ 0,5 g carbohidraţi şi doar 0,2 g zahăr. Fructul este bogat în vitamina C, 3,7 mg.

De evitat în dieta ketogenică

Totuşi, dacă vă hotărâţi să ţineţi această dietă, există câteva alimente pe care ar trebui să le evitaţi:

  • sarea şi zahărul;
  • preparatele din zahăr – sucuri carbogazoase, băuturi energizante, ciocolată, îngheţată, prăjituri;
  • produsele pe bază de făină de grâu – pâine, chifle, paste, cereale, tort, produse de patiserie, orez;
  • secara, orzul, hrişca, quinoa;
  • cartofii şi cartofii dulci;
  • grăsimile trans – margarina;
  • bananele, strugurii;
  • băuturile alcoolice.
Nota pentru articolul «9 fructe pe care le puteţi consuma dacă ţineţi dieta ketogenică»:5.00/ 5 (1 vot)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate