Nutritie

7 motive sa consumati cirese

miercuri, 15 iunie 2016
Share

Ciresele sunt o sursa bogata de vitamine si minerale si au un rol benefic pentru sanatatea organismului nostru. Vitaminele pe care le contin ciresele sunt: C, PP, A, E, B1, B2, B6, B9 si acid folic. Dintre elementele nutritive fac parte: fier, magneziu, zinc, fosfor, sodiu, potasiu, cupru, sulf, nichel, calciu. 

 Chiar daca unele vitamine si elemente sunt necesare organismului in cantitate redusa, ele nu trebuie sa lipseasca – cresc rezistenta organismului si ajuta contra bolilor. Samburii de cirese contin tanin, fructoza, acizi organici si pectine. Datorita continutului de cumarina (substanta cu efect anticoagulant), samburii de cirese reduc riscul de formare a chegurilor de sange. Ciresele au un efect anti-aging, prevenind imbatranirea prematura a celulelor, si cresc rezistenta capilarelor sangvine. Contin si multa apa, contribuind, astfel, la hidratarea organismului.

De ce sa mancati cirese

  • In primul rand, recomandam consumul de cirese proaspete. Cresc valoarea hemoglobinei in sange, fiind benefice in anemie. De asemenea, previn hemoragia si cresc rezistenta vaselor capilare.

  • Datorita substantelor pe care le contin, ciresele protejeaza vasele de sange si previn bolile cardiovasculare.

  • Pulpa din cirese se utilizeaza in tratamentul artritei si a gutei, reduce valorile crescute de acid uric din organism si diminueaza inflamatia articulatiilor.

  • Datorita continutului mare de cupru, sunt recomandate persoanelor care sufera de epilepsie sau de tulburari psihice. Au un efect benefic asupra sistemului nervos central si asupra activitatii creierului.

  • Au propietati antiinflamatoare si antibacteriene, luptand impotriva agentilor patogeni.

  • Ciresele cresc motilitatea intestinala, regland tranzitul. Sunt recomandate in special persoanelor care sufera de constipatie.

  • Ar trebui incluse in dieta femeilor gravide, datorita continutului ridicat de acid folic.

Ciresele au proprietati antibacteriene

Daca vreti sa consumati sucuri naturale bogate in antioxidanti, specialistii recomanda sucul de cirese. Poate fi preparat cu usurinta acasa. Are un rol important in tratarea infectiilor de tract urinar, nefiind doar un leac babesc. De fapt, exista studii care au dovedit ca ciresele au propietati antibacteriene. Sucul de cirese este un antiseptic natural si eficient in tratarea infectiei urinare cu Escherichia coli.cirese 2

Substantele nutritive pe care le contin ciresele au un rol benefic asupra sistemului digestiv. Sucul de cirese inhiba dezvoltarea bacteriei Helicobacter pylori, raspunzatoare de aparitia gastritei si a ulcerului peptic.

In plus, datorita numarului mic de calorii, sucul de cirese ajuta in procesele metabolice din organism, fiind recomandat in dietele de slabit.

Ciresele proaspete pot fi pastrate in frigider pentru o perioada mai mare de timp. Inainte sa le consumati trebuie sa le spalati bine. Desigur, cele mai bune cirese sunt cele consumate proaspete.

Totodata, le puteti folosi ca ingredient principal in prajitura, budinca sau tarta. Indiferent cum alegeti sa consumati ciresele, este ideal sa le includeti in dieta dumneavoastra.

 

Dr. drd. Oana M. Stanciu

Medic rezident geriatrie si gerontologie

Nota pentru articolul «7 motive sa consumati cirese»:5.00/ 5 (11 voturi)
tonica
2017-05-10T17:52:10+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc