Ghid practic

5 pasi de urmat dupa o perioada de excese alimentare

joi, 28 ianuarie 2016
Share

Concediul (in special varianta all inclusive), o intalnire cu prietenii sau familia pe care n-ati mai vazut-o de mult, sarbatorile, toate au, de multe ori, in comun un regim alimentar dezechilibrat si prea bogat. Multe dulciuri sau mancaruri grele, combinate eventual cu alcool, duc la o digestie greoaie sau chiar indigestie.

Concluzia unui studiu realizat de cercetatorii canadieni este ca si o singura masa prea imbelsugata are efecte nefaste asupra organismului. Cercetatorii sustin ca mesele copioase sunt mai rele pentru organism decat stresul si pot imbolnavi inima.

In functie de starea de sanatate si metabolismul fiecaruia, mesele copioase isi pot pune amprenta asupra siluetei sau pot „activa” diverse afectiuni, precum dischinezie biliara sau sindromul colonului iritabil.

Daca ati trecut printr-o astfel de perioada „aglomerata” din punct de vedere culinar si doriti sa scapati de urmarile ei, iata cativa pasi de urmat, intr-o saptamana, pentru a reveni la un plan alimentar corect si sanatos, care sa va ajute sa va reintrati in ritmul obisnuit.

Saptamana „caintei”

Fara zahar. In primele doua zile renuntati total la dulciuri si la sucurile dulci. Inlocuiti-le cu fructe proaspete, cu apa plata si cu ceaiuri din plante. Ceaiurile va vor ajuta in procesul de digestie, greu incercat in toata aceasta perioada. Feniculul, busuiocul, anghinarea, ghimbirul si socul sunt printre cele mai bune ceaiuri pentru digestie.

Fara grasime. Continuati in urmatoarele doua zile prin a elimina alimentele prajite din dieta si orice grasime animala arsa pe gratar. Mai mult, asociati intotdeauna la felul principal preparat din carne o salata sau o garnitura din legume. De exemplu, la masa de pranz puteti opta pentru o ciorba sau salata de legume mai intai si, abia apoi, continuati cu alimentele mai dense caloric, precum peste sau friptura slaba.

Fara carne. Din ziua a cincea, eliminati total preparatele din carne si aveti grija ca mesele sa fie simple, bazate pe legume, lactate degresate, oua. Incearcati sa stati departe si de alcool.

Zi de post. In a sasea zi, consumati doar alimente de provenienta vegetala, de post: salate, supe creme de legume, fructe si mancaruri preparate din leguminoase – naut, linte, fasole boabe.

Sucuri si ceaiuri.In a saptea zi, urmati o dieta bazata pe sucuri proaspete de legume si fructe, ceaiuri din plante, salate de legume.

Gata! Din urmatoarea saptamana puteti reveni la dieta echilibrata si variata pe care o aveati inainte.

Alte sfaturi

dieta

Este important sa aveti tot timpul in meniu alimente care sa va acorde necesarul de energie. Spre exemplu, carnea este un aliment bogat in proteine si vitamine din grupul B. Este bine sa reduceti aportul de carne, dar nu trebuie sa il eliminati complet din alimentatia dumneavoastra. Un consum de maximum trei ori pe saptamana de carne (precum cea de curcan si peste) este ideal.

Alte alimente bogate in proteine sunt: ouale, soia, orezul, ciupercile, lactatele, produsele de panificatie, nautul, lintea si mazarea. Nu uitati sa faceti miscare.

Elena Coroianu

Consultant: Dr. Ruxandra Plesea

Medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice

Clinica Ponderas

Nota pentru articolul «5 pasi de urmat dupa o perioada de excese alimentare»:5.00/ 5 (4 voturi)
tonica
2017-05-10T17:47:05+00:00
catena