Nutritie

13 alimente pentru o hidratare optima

miercuri, 29 iulie 2015
Share

Hidratarea este extrem de importanta, in special in zilele calduroase de vara. Este necesara mentinerea unei hidratari optime a corpului, pentru a ne bucura din plin de o stare buna, atat fizica, cat si psihica.

Deshidratarea duce la aparitia mai multor simptome ce ne pot influenta negativ activitatile zilnice, precum oboseala, lipsa de concentrare si scaderea atentiei, slabiciune si iritabilitate. Aflati in randurile ce urmeaza care sunt acele alimente care ne hidrateaza optim.

Castravetele

Castravetele contine 96,7% apa si se numara printre alimentele solide care au cel mai mare continut de apa. Ideal este sa se consume in salate sau taiat felii, alaturi de humus. Daca vreti sa-i cresteti puterea de hidratare, consumati-l cu iaurt slab si cu menta sau puteti incerca si supa de castraveti.

Salata iceberg

Salata iceberg contine 95,6% apa, mai mult decat orice alt tip de salata. O puteti consuma ca atare, preparata dupa gust, alaturi de pui la gratar sau in sandvisuri. 

Telina

Are 95,4% apa si este bogata in fibre. De asemenea, pe langa mentinerea hidratarii, telina ofera necesarul de folati, vitaminele A, C si K. Neutralizeaza acidul din stomac si este recomandata ca tratament naturist in caz de pirozis esofagian (senzatia de arsura la nivelul esofagului) si pentru refluxul de acid gastric. 

Ridichea

Contine 95,3% apa si nu trebuie sa lipseasca din salata de vara. Pe langa apa, este bogata in antioxidanti. Adaugati ridichile intr-o salata delicioasa alcatuita din varza, morcovi, fasole, seminte de mac, garnisite cu suc de lamaie, ulei de masline, sare si piper. 

Rosia

Rosiile contin 94,5% apa si pot fi utilizate in nenumarate feluri. Pot fi consumate in numeroase tipuri de salate, in sandvisuri sau sosuri. Pot reprezenta un aperitiv rapid si delicios alaturi de mozzarella si frunze de oregano. 

Ardeiul gras

Ardeiul verde are 93,9% apa si este cel mai bogat in apa, in comparatie cu ardeiul galben sau rosu. Ardeii reprezinta un delicios aperitiv sau gustare, in special datorita aromei pe care o au, dar si datorita antioxidantilor pe care ii contin.

Conopida

Cu 92,1% apa si multi fitonutrienti si vitamine, scade nivelul colesterolului si lupta impotriva cancerului, in special a celui de san. Conopida se poate consuma in salate, alaturi de o maioneza usoara facuta in casa. 

Pepenele rosu

Pepenele rosu contine 91,5% apa si reprezinta una dintre cele mai importante surse de licopen, antioxidant ce lupta impotriva cancerului, ce se gaseste in special in fructele si legumele de culoare rosie. 

Spanacul

Contine 91,4% apa si este recomandat sa se consume crud, in salata sau sandvisuri. Spanacul este bogat in potasiu, fibre, folati si vitamina E (antioxidant important ce lupta impotriva radicalilor liberi). 

Capsunele

alimente-hidratare-2Au 91% apa si sunt delicioase consumate ca atare sau in smoothie, alaturi de iaurt degresat. Capsunele ofera bauturilor un gust dulce si aromat, reprezentand o gustare excelenta si racoritoare. 

Broccoli

Contine 90,7%, fiind indicat a se consuma negatit in salate. Este bogat in fibre, potasiu, vitaminele A si C, precum si in sulforafan, enzima ce protejeaza impotriva actiunii substantelor chimice care pot cauza cancer.

Grepfrut

Contine 90,5% apa si ajuta la scaderea nivelului de colesterol, precum si la micsorarea taliei. Acesta contribuie si la arderea grasimilor si stabilizeaza nivelul zaharului din sange, reducand apetitul. 

Pepenele galben

Pepenele galben are 90,2% apa si este bogat in nutrienti, avand si putine calorii. Un sfert de pepene galben contine aproximativ 50 de calorii, insa va asigura necesarul zilnic de vitaminele A si C. Mixati pepene galben cu iaurt pentru o gustare racoritoare sau consumati-l ca atare.

Dr. Roxana Mateescu

Medic rezident geriatrie si gerontologie

Nota pentru articolul «13 alimente pentru o hidratare optima»:5.00/ 5 (8 voturi)
tonica
2017-05-10T17:46:30+00:00
catena