Revista care te mentine sanatos

Vitamine si minerale

Vitamina C, cheia unei vieti sanatoase

Elena Coroianu; sursa: changethatup.com
miercuri, 13 decembrie 2017
Share
principala_vitamina_C

Vitamina C face pentru organismul nostru mai mult decat sa tina departe scorbutul. Doza de vitamina C recomandata pentru un adult este de 110 mg/zi. Insa, anumite categorii de persoane au nevoie de o cantitate mai mare. De exemplu, sportivii si fumatorii.

Potrivit statisticilor americane, jumatate din populatie primeste un aport insuficient de vitamina C din dieta, chiar si daca aceasta contine alimente fortificate (cu vitamina C).

De ce sa mancam citrice iarna

Rolurile vitaminei C in organism

Desi este, probabil, cea mai populara dintre vitamine, putini stiu de ce este important sa o consumam. Iata la ce ne ajuta vitamina C:

  • Este un antioxidant puternic. Ajuta la tinerea sub control a stresului oxidativ si a inflamatiei, doi factori critici care determina imbatranirea si deprecierea sanatatii.
  • Imbunatateste sistemul imunitar. Anumite celule cu rol important in mentinerea imunitatii au nevoie de vitamina C pentru a functiona normal. Un deficit al acesteia le face vulnerabile in fata agentilor patogeni.
  • Este necesara pentru sintetizarea colagenului. Colagenul este principala proteina structurala gasita in tesutul conjunctiv, incluzand pielea si articulatiile noastre. Cu alte cuvinte, vitamina C este importanta pentru mentinerea pielii sanatoase, stralucitoare, dar si a mobilitatii articulatiilor.
  • Ajuta la imbunatatirea productiei de oxid nitric. Acesta ajuta la cresterea fluxului sangvin si mentinerea tensiunii arteriale normale.
  • Este importanta pentru sanatatea vaselor de sange si a functiei endoteliale, doua componente-cheie ale sanatatii inimii.
  • Mentine un profil lipidic sanatos, respectiv va ajuta sa tineti sub control nivelul colesterolului si al trigliceridelor.
  • Imbunatateste absorbtia de fier non-hem, respectiv tipul de fier gasit in alimentele de origine vegetala. Spre deosebire de fierul hem (cel de origine animala), fierul non-hem este mai greu asimilat de catre organism.
  • Este implicata in sinteza L-carnitinei, o molecula implicata in arderea grasimilor si productia de energie.
  • Este implicata in mod complex in productia organismului de neurotransmitatori-cheie, incluziv a serotoninei („hormonul fericirii”) si a norepinefrinei (denumita adesea noradrenalina).

secundara_vitamina_C

Cele mai bune surse de vitamina C

De retinut ca vitamina C din suplimente este identica cu cea din alimente. Asadar, daca dieta nu va asigura cantitatea necesara de vitamina C, puteti sa completati, fara griji, cu ajutorul suplimentelor alimentare. Cele mai bune surse naturale de vitamina C sunt ardeii grasi rosii (95 mg – ½ cana), kiwi (un fruct de marime medie are 90 mg), capsunele (85 mg – o cana), portocalele (70 mg un fruct de marime medie), ardeii grasi verzi (60 mg – ½ cana) si broccoli (50 mg – ½ cana).

Nota pentru articolul «Vitamina C, cheia unei vieti sanatoase»:5.00/ 5 (4 voturi)
tonica
2017-12-22T18:30:05+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Mentine-te
sanatos
in fiecare luna

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Politica de confidentialitate