Revista care te menține sănătos

Vitamine și minerale

Top vitamine pentru sezonul rece

Dr. Alin Popescu, medic primar medicină sportivă; [email protected]
17 februarie 2020
Share
vitamine sezon rece, imunitate, top vitamine, alimente, fructe, legume,

Organismul posedă, fără doar şi poate, mecanisme extrem de inteligente, printre care se numără şi sistemul imunitar. Un sistem imunitar puternic, care funcţionează la parametri maximi ne poate apăra împotriva bacteriilor, virusurilor, paraziţilor şi a substanţelor toxice cu care venim în contact în fiecare zi.

În caz contrar, un organism slăbit, al cărui sistem imunitar este incapabil să lupte, este vulnerabil în faţa infecţiilor de orice fel, fiind suficientă cea mai mică expunere la diverşi microbi ca organismul să se îmbolnăvească. Pentru a ne menţine sănătoşi şi pentru a evita banala răceală sau gripa trebuie să acordăm o atenţie deosebită alimentaţiei bogate în vitamine şi suplimentării acestora. Am realizat un top cu cele mai indicate vitamine pentru o imunitate puternică în sezonul rece.

Vitamina A

Este implicată în procesul de adaptare a vederii la întuneric, creşte imunitatea, prevenind astfel infecţiile. Asigură sănătatea pielii, a mucoaselor şi a scheletului. Surse de vitamina A sunt: morcovul, spanacul, produsele lactate, gălbenuşul, icrele.

Vitamina D

Este implicată în asimilarea calciului şi a fosforului în organism, intervenind în procesul de osificare. Cu alte cuvinte, această vitamină asigură integritatea întregului sistem osos, dar şi a dinţilor, protejându-ne de osteoporoză şi, implicit, de fracturi. O găsim în brânză, lapte, iaurt, gălbenuş, peşte (hering, macrou, somon, sardine în ulei, ton), ulei de peşte, suc de portocale. 

Deficitul de vitamina D: sunteti la risc?

Vitamina E

Are proprietăţi antioxidante. Protejează, astfel, ţesuturile şi întregul organism împotriva radicalilor liberi. De asemenea, aceasta reprezintă un ajutor în lupta cu bolile cardiovasculare şi cu cancerul. Vitamina E se găseşte în ulei, nuci, alune, cereale, lapte, gălbenuş.

Vitaminele din grupul B

Acestea permit glucidelor (zaharurilor provenite din alimentaţie) să fie corect asimilate, pentru a furniza energia necesară întregului organism. Intervin în metabolizarea proteinelor, în fabricarea hemoglobinei, în bunul mers al sistemului imunitar şi în menţinerea sănătăţii pielii şi a părului. De asemenea, aceste vitamine participă la menţinerea integrităţii sistemului nervos. Surse: drojdia de bere, carnea de porc, de vită, peştele (ton, ţipar), cerealele, pâinea, orezul brun, nucile, alunele, cartofii, ouăle.

vitamine sezon rece, imunitate, top vitamine, alimente, fructe, legume,

Vitamina C

Are proprietăţi antioxidante, intervine în metabolismul zaharurilor, participă la vindecarea rănilor şi la menţinerea elasticităţii ţesuturilor. Pe lângă acestea, creşte puterea sistemului imunitar şi previne apariţia bolilor cardiovasculare şi a cancerului. O găsim în majoritatea legumelor şi fructelor, printre care: citrice, fructe de pădure, cireşe, kiwi, pepene, ceapă, roşii, fasole verde, praz, ridichi, varză.

Sfatul specialistului

Fiind compuşi extrem de fragili, metodele de preparare a alimentelor şi felul în care acestea sunt depozite pot diminua concentraţia de vitamine din produsul respectiv. Fructele şi legumele, oricât de proaspete ar fi fost la început, dacă sunt depozitate o perioadă lungă de timp, îşi pot pierde din conţinutul vitaminic.

Nu daţi la o parte coaja unui fruct şi evitaţi tăierea lui în bucăţi foarte mici, deoarece aşa se pot pierde din substanţele nutritive importante. În anumite situaţii, alimentele nu pot asigura cantitatea necesară de nutrienţi, ceea ce înseamnă că avem nevoie de suplimentarea acestora. În aceste situaţii, puteţi apela la suplimentele alimentare. Este indicat, însă, să consultaţi specialistul înainte de a le lua. Iar odată achiziţionate, nu trebuie să neglijaţi modul acestora de administrare.

Nota pentru articolul «Top vitamine pentru sezonul rece»:4.33/ 5 (3 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate