Ghid practic

Sfaturi pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual

miercuri, 23 ianuarie 2013
Share

Sa recunoastem! Nu exista femeie care sa se simta excelent in preajma acelor zile de dinaintea furtunii, mai exact, starile de dinaintea menstruatiei. Insa, puteti urma cativa pasi simpli prin care acele simptome nesuferite (irascibilitate, balonare, depresie, oboseala etc.) pot disparea ca prin minune.

Mici schimbari in regimul alimentar si stilul de viata pot face diferenta intre starea de letargie specifica sindromului premenstrual (SPM) si o persoana energica si sociabila. Sa aflam, deci, ce trebuie sa facem pentru a ne bucura din plin de orice zi a lunii.

 

Mai intai, sa aflam cauzele care ne indispun inainte de menstruatie

Scaderea dramatica a nivelurilor de estrogen si progesteron, care precede menstruatia, este responsabila de acele simptome deranjante. Modificarile hormonale creeaza un efect de domino, rezultand o scadere temporara a serotoninei, precum si alte endorfine responsabile de starea noastra emotionala. Iritabilitatea, depresia, oboseala, balonarea, ameteala si presiunea la nivelul sanilor sunt doar cateva dintre simptomele specifice SPM.

 

Incercati suplimentele naturale, dar cu acordul medicului

Unele suplimente nutritive pe baza de plante pot ameliora simptomele sindromului premenstrual. Planta numita Chasteberry, luminita-de-seara sau Cimicifuga racemosa, precum si calciul, vitamina B6, vitamina E si magneziul si-au dovedit eficienta in minimizarea problemelor de natura hormonala. Totusi, asigurati-va ca aveti acordul medicului in ceea ce priveste administrarea acestor suplimente, mai ales daca urmati un tratament medicamentos care poate da reactii adverse.

 

Ce avem si ce nu avem voie sa mancam inainte de menstruatie?

Evitarea anumitor alimente, cum ar fi zaharul, sarea si cofeina poate ajuta la eliminarea starilor asociate cu SPM. In schimb, iata o veste cu adevarat excelenta: ciocolata va poate ajuta sa treceti mai usor peste acele zile! Acest lucru se datoreaza faptului ca ciocolata, in special sortimentele cu un continut ridicat de cacao, are in compozitie antioxidanti care au proprietatea de a elibera endorfine in organism, facandu-ne sa ne simtim mult mai bine. Pentru beneficii maxime, optati pentru ciocolata care contine cel putin 70% cacao, deoarece are in compozitie magneziu, acizi grasi Omega-3 si Omega-6, contine mai putin zahar si nu are lapte.

 

Si exercitiile ne pot ajuta in timpul sindromului premenstrual

Circa 30 de minute pe zi de mers pe jos va pot ajuta sa faceti fata mai bine stresului si sa reduceti intensitatea crampelor menstruale. Abdomenele, exercitiile de yoga, inotul si exercitiile de intindere (stretching)  sunt ideale pentru a produce acele endorfine de care mintea si corpul au atata nevoie in acea perioada „delicata”.

 

Paula Rotaru

Sursa: www.care2.com

Nota pentru articolul «Sfaturi pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual»:5.00/ 5 (1 vot)
tonica
2017-05-10T17:43:02+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena