Medicina generala

Pregatiti-va pentru sezonul rece: sfaturi pentru a nu creste in greutate

Dr. Oana M. Stanciu, medic rezident geriatrie si gerontologie
vineri, 29 septembrie 2017
Share
principala_sezonul_rece

In sezonul rece, organismul uman are nevoie de mai multa energie pentru a mentine caldura corpului si, prin urmare, acest lucru va poate creste dorinta de a consuma mai multe alimente, in special carbohidrati si grasimi. Astfel, odata cu venirea sezonului rece este posibil sa luati si cateva kilograme in plus.

Nu trebuie sa reduceti brusc numarul de calorii – acest lucru va poate slabi sistemul imunitar si poate favoriza aparitia racelii si a altor afectiuni medicale. Pentru a evita excesul ponderal in aceasta perioada a anului, trebuie sa tineti cont de cateva sfaturi. Daca le veti respecta, veti putea sa ramaneti sanatos si fara sa va ingrasati.

Beti apa la temperatura camerei

Multe persoane nu sunt obisnuite sa consume apa in sezonul rece. Prefera sa inlocuiasca apa cu un ceai, cafea sau ciocolata calda pentru a se incalzi. Cu toate acestea, corpul are nevoie de apa pentru diferitele procese de metabolism care au loc tot timpul in organism.

Consumati grasimi sanatoase

Includeti in dieta dumneavoastra grasimile sanatoase – de exemplu, uleiurile vegetale presate la rece, nucile crude, branza de vaci etc. Trebuie sa consumati mai putini carbohidrati si sa cresteti cantitatea de grasimi consumate in timpul zilei. Astfel, cu ajutorul grasimilor sanatoase, organismul isi va indeplini foarte bine functia de termoreglare.

Mancati alimente calde

In sezonul rece, corpul trebuie sa se incalzeasca. Prin urmare, va avea nevoie de un numar mai mare de calorii. Pentru a contribui la imbunatatirea functiei de termoreglare, trebuie sa consumati produse alimentare calde. Mancarea gatita, ceaiul din plante si apa calda cu lamaie sunt de preferat in anotimpul rece.

secundara_sezonul_rece_inainte de CONSUMATI PRODUSE LACTATE

Consumati produse lactate

Consumul moderat de iaurt, branza sau orice alt produs care contine lapte contribuie la arderea grasimilor din organism. Cele trei minerale pe care le contin (calciu, magneziu, fosfor) accelereaza arderea tesutului adipos in exces. In plus, asigurati si o cantitate suficienta de proteine care vor diminua senzatia de foame.

Nu stiti daca sunteti alergic la lactate? Iata cum aflati

Utilizati faina de in

Faina de in este delicioasa, datorita gustului placut de nuci. Reprezinta o sursa bogata de substante necesare organismului in timpul iernii: acizii grasi Omega-3 si Omega-6, vitamine din complexul B, potasiu, zinc, magneziu si antioxidanti. Toate aceste vitamine si minerale contribuie la stimularea sistemului imunitar, cresterea capacitatii de concentrare si, de asemenea, la incetinirea proceselor de imbatranire.

Lamaie, portocale, grepfrut, merisor, varza

Reprezinta principalele fructe si legume care contin cea mai mare cantitate de vitamina C si care se gasesc in sezonul rece. Totodata, o cantitate mica de fructe uscate va ajuta sa rezistati la temperaturile scazute.

Aplicand aceste sfaturi simple, evitati senzatia de foame si dorinta de a manca tot mai des in sezonul rece.

Nota pentru articolul «Pregatiti-va pentru sezonul rece: sfaturi pentru a nu creste in greutate»:5.00/ 5 (1 vot)
tonica
2017-10-09T17:22:06+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc