Revista care te menține sănătos

Wellness club

Mişcarea şi vitamina D, bune pentru inimă

Dr. Alin Popescu, medic primar medicină sportivă; [email protected]
20 noiembrie 2020
Share
mişcarea vitamina D

Afecţiunile cardiovasculare sunt în continuare una dintre cele mai importante cauze de morbiditate şi mortalitate, motiv pentru care se încearcă găsirea celor mai bune metode de prevenţie şi tratament. 

În acest sens, vitamina D şi mişcarea reprezintă două modalităţi extrem de eficiente de a ţine departe bolile de inimă sau de a ameliora starea celor care se confruntă deja cu o afecţiune cardiacă. Studii recente au demonstrat faptul că cei doi factori amintiţi mai sus (nivelul de vitamina D şi sportul) au un efect mult mai bun atunci când sunt combinaţi, în ceea ce priveşte riscul cardiovascular. Astfel, dacă faceţi tot ce se poate pentru a avea un nivel de vitamina D în limite normale, la care se adaugă un stil de viaţă activ, care integrează sportul, veţi reduce riscul de apariţie a evenimentelor de tipul infarctului miorcardic sau accidentului vascular cerebral.

Cum ajută mişcarea şi vitamina D inima

Cu toţii ştim că mişcarea este de real ajutor în lupta împotriva kilogramelor în plus. Alături de aceasta, vitamina D sau „vitamina soarelui” nu este implicată numai în sănătatea oaselor, ci are şi numeroase beneficii asupra întregului organism: stimularea activităţii imunităţii, sănătatea pielii, funcţionarea normală a sistemului muscular şi, nu în ultimul rând, posibila contribuţie în prevenirea unor tipuri de cancer.

Supraponderalitatea sau obezitatea sunt factori de risc pentru apariţia bolilor cardiovasculare, aşa încât orice metodă de a combate aceste probleme va contribui la sănătatea inimii şi a vaselor. În plus, cercetătorii sugerează faptul că sportul în sine poate să crească nivelul de vitamina D din sânge. Pentru a menţine un nivel optim de vitamina D, se recomandă expunerea la soare, dieta bogată în produse ce conţin vitamina D (ton, somon, macrou, gălbenuş, produse lactate) şi suplimentarea acesteia conform schemelor indicate de către medic.

Deficitul de vitamina D: sunteti la risc?

mişcarea vitamina D

Studiile au demonstrat

Cercetătorii de la Şcoala de Medicină a Universităţii Johns Hopkins, SUA, au analizat datele a peste 10.000 de adulţi americani, colectate timp de 20 de ani, insistând pe legătura directă dintre aceşti doi parametri şi rolul comun al acestora în menţinerea sănătăţii aparatului cardiovascular. Rezultatele acestui studiu publicat în revista Clinical Endocrinology&Metabolism au arătat că nivelul de exerciţiu fizic depus are directă legătură cu nivelul de vitamina D. Cu alte cuvinte, cu cât se face mai multă mişcare, cu atât nivelul de vitamina D va fi mai ridicat.De menţionat, însă, că aceste rezultate au fost valabile doar pentru populaţia caucaziană. O explicaţie pentru acest lucru este faptul că persoanele cu pielea mai închisă la culoare produc vitamina D mai puţin eficient după expunerea la soare.

Recomandări utile

În cazul în care aţi suferit de curând un eveniment cardiac sau aveţi un diagnostic cardiac mai vechi, ar fi bine să discutaţi cu medicul curant pentru a stabili dacă există contraindicaţii pentru a efectua mişcare.

Pentru cei care nu prezintă contraindicaţii şi în cazul celor care doresc să prevină afecţiunile cardiovasculare, recomandăm efectuarea a 150-300 de minute de activitate fizică moderată sau 75-150 de minute de activitate fizică intensă pe săptămână. 

Nota pentru articolul «Mişcarea şi vitamina D, bune pentru inimă»:5.00/ 5 (2 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate