Revista care te mentine sanatos

Remedii naturale

Caldura mare, hidratare pe masura – solutii savuroase

Dr. Ruxandra Constantina, medic specialist medicina de familie, apifitoterapie, gemoterapie; Medica RD Esthetic; tel. 0734.410.417
23 iulie 2018
Share
res_principala (1)

Odata cu venirea sezonului cald, organismul are nevoie de o hidratare suplimentara, care sa refaca pierderile accentuate prin transpiratie, aparute ca un mecanism de adaptare impotriva temperaturilor crescute. Iata care sunt cele mai gustoase variante.

In zilele caniculare, cele mai bune lichide sunt reprezentate de apa, sucuri naturale (limonada, socata), ceaiuri (asiatice, medicinale) preparate in casa. Atentie! Alcoolul, cafeaua, bauturile dulci din comert, carbogazoase sau nu satisfac doar pe moment setea. In realitate, ele accentueaza deshidratarea. De retinut ca un plus de hidratare il puteti obtine si consumand fructe si legume. De exemplu, un mar mediu contine circa 115 mililitri de apa, o banana – 85 ml, o portocala – 120 ml, o para – 140 ml, iar o piersica – 76 ml. De asemenea, varza, castravetii, ardeii, ridichile, spanacul si rosiile contin peste 90% apa.

Cele mai hidratante sucuri

Putem consuma sucuri naturale, preparate in casa, din fructe proaspete, care ne hidrateaza, ne racoresc si ne energizeaza, insa aveti grija cat consumati, deoarece contin suficiente calorii. Iata cele mai bune variante:

  • Sucul de catina, bogat in beta-caroten asigura protectie contra radiatiilor UV;
  • Apa cu lamaie, eventual, cu o lingurita de miere naturala;
  • Sucul de lamaie in amestec cu suc de castravete are efecte hidratante si energizante;
  • Sucul de citrice (suc de lamaie, lime si grepfrut) este bogat in vitamina C si antioxidanti, sucul de portocale, cu efecte energizante;
  • Sucul de pepene galben si rosu este hidratant si detoxifiant;
  • Sucul de rodie confera protectie pielii contra radiatiilor UV;
  • Sucul de struguri este bogat in vitamine, minerale, antioxidanti (resveratrol);
  • Sucul de merisoare si afine este sarac in calorii, dar bogat in antioxidanti si vitamina C;
  • Sucul de rosii este bogat in minerale si antioxidanti;
  • Apa de cocos este hidratanta, si ea bogata in minerale si antioxidanti.

Pepenele rosu: mai multe beneficii, un singur fruct

res_inainte de ceai

Ceai cu protectie UV

Ceaiul verde, ceaiul alb ne hidrateaza si, in acelasi timp, ne confera un plus de energie, inlaturand oboseala fizica si psihica. In plus, sunt o foarte buna sursa de polifenoli, care ofera protectie contra radiatiilor UV, foarte puternice pe timpul verii. Ceaiurile naturale de fructe (fructe de padure, citrice, capsune si fragi, afine, zmeura, coacaze, mure, catina, lamaie, mandarine, portocale, caise sau fructe exotice) sunt tonice, vitaminizante, energizante si foarte placute la gust, motiv pentru care sunt o sursa de hidratare ideala pentru zilele caniculare.

Pot fi consumate si de catre copii, de-a lungul intregii zile. Vara putem consuma si ceaiuri de rozmarin, mate, guarana, de iasomie, ele avand efecte tonifiante si energizante. Un alt ceai recomandat este ceaiul verde combinat cu ceaiul de menta, ce se poate bea rece.

Racoriti-va cu un smoothie! 6 idei savuroase

Sfatul specialistului

  • Nu uitati ca sugarii si copiii mici au un risc crescut de deshidratare. Acest risc creste daca temperatura mediului ambiant este crescuta.
  • Este bine ca lichidele pe care le consumati (apa, ceaiuri, sucuri) sa fie la temperatura camerei.
  • Este falsa impresia ca un lichid rece ne racoreste; cu cat lichidul pe care il bem este mai rece, cu atat organismul nostru consuma mai multa energie pentru a restabili echilibrul intre temperatura bauturii si cea a corpului. Deci, va elibera mai multa caldura; in plus, consumul excesiv de bauturi reci poate determina vasoconstrictia, adica senzatia va fi de incalzire, nu de racorire.
  • Lichidele foarte reci actioneaza negativ si asupra faringelui, laringelui si produc inflamatii la acest nivel; favorizeaza aparitia constipatiei.
  • In concluzie, unui organism incalzit ii face bine consumul de lichide la temperatura camerei, eventual putem adaugand un cub de gheata.
Nota pentru articolul «Caldura mare, hidratare pe masura – solutii savuroase»:5.00/ 5 (2 voturi)

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Mentine-te
sanatos
in fiecare luna

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Politica de confidentialitate