Nutritie

Beneficiile fructului mango

luni, 7 aprilie 2014
Share

Mango este un fruct tropical apreciat si foarte consumat, ocupand locul doi dupa banane. Miezul sau portocaliu si zemos reprezinta o sursa excelenta de fibre si vitamina C. Acesta are proprietati anticancer, fiind foarte bogat in antioxidanti.

Foarte multe studii prospective si epidemiologice au demonstrat ca un consum ridicat de fructe si legume diminueaza riscul aparitiei afectiunilor cardiovasculare, anumitor tipuri de cancer si alte altor boli cronice. Prezenta antioxidantilor din fructe si legume joaca un rol important de protectie.

Unul dintre rarele studii efectuate special pe fructul mango a demonstrat ca sucul acestuia are un efect anticancer asupra celulelor in vitro. Oricum, sunt necesare mai multe studii pentru a arata daca aceste proprietati persista dupa digestia sau absorbtia sucului in organism. In general, efectul anticancer al fructului mango este explicat prin continutul acestuia inpolifenoli.

 Ce contine fructul mango?

  • Polifenoli. Mango, precum litchi, difera in mod semnificativ de alte fructe tropicale prin continutul crescut in polifenoli (sau alti compusi polifenolici). Compusii polifenolici se gasesc in alimentele de origine vegetala. Proprietatea antioxidanta protejeaza celulele corpului de efectele radicalilor liberi. Acestia diminueaza aparitia multor afectiuni. Principalul polifenol ce se regaseste in mango este acidul galic.
  • Mango mai contine in mod egal si mangiferina si galoteni, precum tanine. Studiile au aratat ca acesti trei compusi au numeroase beneficii improtriva diabetului, inflamatiilor, stresului oxidativ si a unui nivel crescut de colesterol.
  • Carotenoizi. Principalii carotenoizi din mango sunt beta-carotenul si violaxantina. Acesti pigmenti au proprietati antioxidante si ofera o culoare portocalie alimentelor ce contin o cantitate mare, precum fructul mango. Beta-carotenul este un precursor important al vitaminei A in organism.
  • Fibre solubile. Partea comestibila a fructului mango contine o cantitate crescuta de fibre solubile, care contribuie la diminuarea riscului afectiunilor cardiovasculare, gratie abilitatii lor de a reduce colesterolul din sange. Majoritatea fibrelor solubile din mango se prezinta sub forma de pectina intr-o cantitate considerabil mai mare fata de mar sau banana – doua fructe celebre pentru continutul lor crescut in pectina.

Principalele vitamine si minerale continute de mango

Iata care sunt nutrientii care intra in compozitia fructului mango:

  • Vitamina C.
  • Vitamina A. Mango este o sursa de vitamin A pentru femeile insarcinate.
  • Vitamina B1 (tiamina).
  • Vitamina B2 (riboflavina). Mango este o sursa buna de vitamin B2 pentru femeile insarcinate.
  • Vitamina B6 (piridoxina).
  • Vitamina E. Mango este o sursa excelenta de vitamina E.

Cine nu trebuie sa consume mango

mangoNu au fost semnalate cazuri de alergii la mango, insa alergiile la fructele tropicale apar la persoanele sensibile la latex. Umflarea gurii si a fetei sunt simptomele ce mai frecvent observate in cazul unei alergii, insa exista si simptome mai grave, precum reactiile anafilactice. Persoanele alergice la latex trebuie sa acorde o importanta deosebita acestor alimente, avand in vedere gravitatea reactiilor posibile. Este recomandat sa consultati un alergolog pentru a stabili cauzele reactiilor la unele alimente, pentru a lua masurile de precautie potrivite.

Interactioneaza cu warfarina. Mango face parte din alimentele recunoscute pentru alterarea concentratiilor sangvine de warfarina. Warfarina este un medicament anticoagulant. Este recomandata informarea asupra altor alimente ce pot modifica efectele warfarinei asupra coagularii sangelui.

Dr. Roxana Mateescu

Medic rezident geriatrie si gerontologie

Sursa: Passeportsante.net

Nota pentru articolul «Beneficiile fructului mango»:5.00/ 5 (5 voturi)
#tags   \   , ,
tonica
2017-05-10T17:58:31+00:00
catena