Preventie

Asociaza, in favoarea ta, hrana conservata cu alimente proaspete!

sambata, 1 noiembrie 2008
Share

A venit si sezonul rece, iar odata cu el si sedentarismul, cu cele cateva kilograme in plus ale lui! Dar daca nu uiti ca, spre deosebire de celelalte perioade ale anului, in anotimpul rece trebuie sa iti schimbi alimentatia, pentru a-ti lua din mancare mai multe vitamine si nutrimente, atunci nu ai de ce sa-ti faci griji. Sau poate ca… ar trebui sa stii totusi cateva lucruri despre cum sa asociezi, in favoarea ta, hrana uscata, adica ce ai pus peste toamna la uscat sau la borcan, cu produsele pe care le mai gasesti prin magazine.

Majoritatea nutritionistilor iti vor spune ca o alimentatie sanatoasa trebui sa fie diversa: lapte si derivatele lui, legume, paine, fructe, carne, conserve de legume. Lista produselor disponibile se scurteaza drastic cand e vorba de anotimpul rece. Astfel ca iarna nu mancam decat carne de porc, proaspata sau afumata, preparata cu varza, cartofi, fasole uscata. E adevarat si ca grasimile indeplinesc un rol energetic important pentru organism, fiind un factor imuno-stimulator impotriva frigului prin eliberarea de caldura, dar fara fructe proaspete si legume suntem pierduti!

Cinci sfaturi inteligente pentru un organism sanatos mereu:
Prefera mese reduse cantitativ, la interval de trei-patru ore, si evita excesul de grasimi ori de proteine animale; Dupa masa, plimba-te pe afara, iar seara, inainte de culcare, bea un ceai de sunatoare, papadie sau musetel, care ajuta la eliminarea toxinelor; Bea multe lichide, chiar daca nu iti e sete, pentru ca ajuta digestia si hidrateaza corpul, dar evita bauturile carbogazoase; Mananca multe fructe si legume proaspete – morcovi, ardei, gogosari, telina, mere, pere, prune si gutui, ca atare sau in salate; Alege produse de panificatie integrale si foloseste din plin orezul, varza, cartofii, conopida, broccoli, radacinoasele, leusteanul, mararul si patrunjelul.

Pestele scade tensiunea arteriala
Unele dintre alimente pot fi adevarate remedii pentru organismul slabit. Iata ce produse e bine sa consumi iarna pentru a nu raci si pentru a-ti pastra un tonus bun: peste – macrou, sardina, hering, ton sau somon – de 2-3 ori pe saptamana, deoarece acest aliment scade tensiunea arteriala, vascozitatea sangelui si colesterolul. La fel de bune sunt branzeturile – cascaval si telemea nesarata – , cat si carnea de pui sau vita.

Alunele, bogate in proteine
De asemenea, daca ai de ales intre alune si alte oleaginoase, indreapta-te intotdeauna, intai si intai, catre alune. Mananca-le incet, savureaza-le si astfel vei fi sigur ca nu te vei mai grabi sa te servesti si de pe alte platouri cu “bunatati” nocive organismului. Trebuie stiut ca alunele contin proteine si grasimi sanatoase, fiind un aliment extrem de satios. In plus, e putin probabil ca dupa consumarea acestora sa persiste pofta de mancare.

Mare atentie la alcool!
Daca vrei sa consumi alcool, fereste-te de bauturile “desert”, si alege un pahar de vin rosu sau o bere bruna. Intre paharele de vin/bere este indicat sa consumi un pahar de apa, care te va ajuta sa te mentii la nivelul optim de hidratare. Deshidratarea produsa de alcool `ti poate incetini metabolismul!

Madalina Manole:
“Iarna, merele verzi si nectarinele ma tin in forma!”
Solista Madalina Manole ne-a dezvaluit secretul mentinerii siluetei de invidiat in sezonul rece, si anume merele verzi, extreme de acre, dar si nectarinele. “Stau cat mai departe si de ciocolata si paine, ba chiar am renuntat la lingurita de zahar sau miere din cafeaua matinala”, a completat vedeta.

Cosmin Anghel
Consultant: Dr. Dan Peretianu,
endocrinolog, Policlinica Povernei
Tel: 021/317.39.26 sau 021/312.79.09

Nota pentru articolul «Asociaza, in favoarea ta, hrana conservata cu alimente proaspete!»:5.00/ 5 (1 vot)
#tags   \  
tonica
2017-05-10T15:09:59+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena