Stiri

6.000 de pasi pe zi ajuta la prevenirea artritei

joi, 16 octombrie 2014
Share

Mersul pe jos totalizand pana la 6.000 de pasi pe zi, echivalentul a 3,6 kilometri (considerand un pas normal avand o lungime de 60 de centimetri), ajuta la prevenirea artritei si pastreaza articulatiile mobile, potrivit unui studiu. Cercetatorii care au elaborat studiul spun ca acest lucru e posibil din cauza ca mersul pe jos mentine articulatiile lubrifiate.

Cercetatorii de la Universitatea din Boston, SUA, au declarat ca persoanele cu artrita la genunchi ar trebui sa poarte un pedometru pentru a-si masura numarul de pasi pe care ii fac zilnic, in acelasi mod precum cei care tin o dieta se cantaresc in mod regulat.

Pacientii care sufera de artrita si care au mers 6.000 de pasi pe zi au mai multe sanse de a ramane mobili doi ani mai tarziu, cu fiecare 1.000 pasi suplimentari sansele de imobilizare scazand cu o cincime, spun cercetatorii americani. Studiul a fost realizat pe 1.800 de barbati si femei cu osteoartrita la genunchi sau considerati a avea un risc ridicat de a face aceasta boala.

 

Mersul pe jos face omul sanatos

Participantii la studiu, care au avut varste cuprinse intre 50 si 79 de ani, au purtat pedometre, iar numarul de pasi pe care l-au facut a fost numarat in fiecare zi. Dupa doi ani, doar foarte putini dintre cei care au mers cel putin 3.000 de pasi pe zi au inregistrat o agravare a situatiei lor in privinta mobilitatii.
Cei care au mers 6.000 de pasi pe zi au avut rezultate cu adevarat benefice. In general, cu cat cei vizati au mers mai mult, cu atat situatia lor s-a imbunatatit doi ani mai tarziu.

Cercetatorul Daniel White, care a coordonat studiul, a aratat ca pacientii cu artrita nu trebuie neaparat sa mearga la sala de sport; mersul pe jos ori treburile curente din gospodarie, precum si gradinaritul sunt exercitii care ajuta la imbunatatirea conditiei pacientilor.

“Noi ii incurajam pe cei cu osteoartrita sau care prezinta risc de osteoartrita la genunchi sa mearga cel putin 3.000 de pasi in fiecare zi, numar pe care sa-l creasca in mod constant, pana la 6.000 de pasi zilnic, pentru a reduce la minimum riscul legat de reducerea mobilitatii”, a spus el. “Ca medici, ar trebui sa promovam, printre pacientii nostri cu osteoartrita la genunchi, ideea de a merge pe jos cat mai mult”, a adaugat White.

 

Mircea Doaga

Sursa: dailymail.co.uk

Nota pentru articolul «6.000 de pasi pe zi ajuta la prevenirea artritei»:5.00/ 5 (5 voturi)
tonica
2017-05-10T17:49:55+00:00
catena