Medicina generala

Trucuri pentru imbunatatirea circulatiei periferice

Dr. Alexandru Grigore, medic specialist medicina de familie, Clinica Gral Ploiesti, www.gralmedical.ro
miercuri, 11 decembrie 2013
Share
principala_circulatie

Circulatia periferica este reprezentata de fluxul sangvin prin sistemul vascular periferic, avand rolul de a asigura aportul de oxigen si substante nutritive la nivel celular, si transportul dioxidului de carbon si al diverselor substante excretate de celule. Imbunatatirea acesteia poate preveni o serie de probleme secundare expunerii la diversi factori de risc.

Exista o multitudine de factori care influenteaza negativ fluxul sangvin periferic, si anume, externi (fumatul, regimul de viata nesanatos – dieta dezechilibrata, sedentarismul, alcoolul etc., temperatura aerului) si interni:

    • Ateroscleroza (ingustarea lumenului vascular secundar depunerilor de colesterol). Corpul uman trimite macrofage pentru a indeparta colesterolul, dar, uneori, acestea raman blocate in zona afectata. In timp, se constituie o placa alcatuita din colesterol „rau” si macrofage.
    • Diferite boli: diabet, hipertensiune, dislipidemii, astm bronsic, insuficienta cardiaca si respiratorie, boli cardiovasculare etc.
    • Predispozitia genetica si sarcina.

Circulatia deficitara poate afecta intregul organism

Circulatia sangvina deficitara determina manifestari:

  • Neurologice: parestezii, ameteala, pierderi de memorie, cefalee etc.
  • Cutanate: modificari de temperatura (senzatie de frig), culoare (paloare, cianoza, eritem), edeme, fisuri cutanate, alopecie, prurit etc.
  • Musculare: crampe la nivelul mainilor si picioarelor in timpul miscarii sau in repaus, fatigabilitate.
  • Vasculare: varice, ulcere venoase sau arteriale.
  • Respiratorii: dispnee.

secundara_inainte de Sfaturi pentru stimularea circulatiei periferice

Sfaturi pentru stimularea circulatiei periferice

Pentru a imbunatati circulatia periferica, trebuie luate in calcul urmatoarele masuri:

  • Plimbarile zilnice de minimum 30 de minute ajuta la: tonifierea vaselor sangvine, oxigenarea celulara eficienta, cresterea aportului tisular de substante energetice, eliminarea dioxidului de carbon si a produsilor rezultati din metabolismul celular.
  • Efectuarea exercitiilor de respiratie.
  • Practicarea unui sport – inot, yoga, aikido etc.
  • „Dusurile scotiene” – dusuri care alterneaza rapid apa calda cu apa rece, fiind recomandate doar persoanelor care nu au probleme de sanatate. In cazul in care suferiti de o afectiune cronica, este necesar sa cereti sfatul medicului pentru a avea certitudinea ca puteti sau nu sa apelati la acest tip de dusuri.
  • Baile calde si masajul membrelor superioare si inferioare, seara, inainte de culcare.
  • Folosirea remediilor naturale: usturoi, ardei iute, menta, paducel, piper etc.
  • In cazul in care aveti o profesie sedentara, ce presupune munca la birou, este recomandat sa luati pauze de cateva minute in care sa faceti putina miscare.
  • Suplimentele alimentare: ginkgo biloba, vitaminele din complexul B, extractul de afine, acizii grasi Omega-3.
  • Tratarea afectiunilor care pot influenta negativ circulatia sangelui la nivel periferic: obezitate, diabet, dislipidemii, afectiuni arteriale sau venoase.
  • Renuntarea la obiceiurile nesanatoase: fumat, consum excesiv de cafea sau bauturi energizante, regim alimentar dezechilibrat, pozitii incorecte, imbracamintea sau incaltamintea incomoda.
  • Purtarea ciorapilor compresivi.
  • Hidratarea corespunzatoare (minimum 2 litri de apa pe zi).
  • Practicarea unor tehnici de relaxare.

Este indicat sa consumati alimente bogate in vitaminele A, C si E: citrice, papaya, guave, varza de Bruxelles, ardei gras, capsune, pepene rosu, conopida, rosii, cereale, migdale, seminte crude, spanac, alune de padure, avocado, muguri de pin, patrunjel, masline.

Nota pentru articolul «Trucuri pentru imbunatatirea circulatiei periferice»:5.00/ 5 (10 voturi)
tonica
2017-11-15T18:47:22+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc