Remedii naturale

Tanara si sanatoasa la orice varsta

miercuri, 6 ianuarie 2010
Share

Daca ati luat o pastila de echinacea cand ati simtit ca raciti sau ati baut ceai de musetel pentru calmarea durerilor de stomac, ati procedat corect. Dar care sunt remediile naturale recomandate de medici în mod constant?

Deoarece ne aflam in plina criza financiara, doamnele, cele care cumpără cel mai frecvent suplimente nutritive, trebuie sa afle ca exista o modalitate de a-si mentine sanatatea si cu un buget redus. Iata cateva sfaturi.

Pentru femeile +30, 1000 mg de calciu pe zi
Calciul este cel mai important mineral al organismului. Odata cu inaintarea in varsta, mai exact dupa 30 de ani, rezistenta oaselor incepe sa se diminueze. Acest lucru inseamna ca nu este niciodata prea devreme sa va imbunatatiti densitatea osoasa cu doze regulate de calciu. Cu ajutorul suplimentelor si a unei diete echilibrate, ar trebui sa inserati zilnic in organism in jur de 1000 mg de calciu. Dupa varsta de 50 de ani, doza se poate mari pana la 1500 mg.

Magneziu si fier, minte si trup sanatos

Daca va simtiti slabite sau sunteti la sfarsitul perioadei menstruale, 200 mg de magneziu v-ar putea ajuta, este de parere Roberta Annae Lee, vicepresedinte al Departamentului de Medicina Interna din New York, SUA. Nu este nevoie sa luati zilnic aceasta doza. Comprimatele care contin fier sunt cele care trebuie administrate zilnic, desigur, la recomandarea medicului, deoarece majoritatea femeilor au deficiente de fier pe masura ce inainteaza in varsta. Magneziul are efecte benefice asupra muschilor cardiaci, creierului, in caz de artroza, hipercolesterolemie, afectiuni ulceroase etc. Fierul este necesar in formarea hemoglobinei si in procese de oxidare a celulelor.

Dupa 40 de ani, vitaminele B12 si D

Oboseala cronica este foarte cunoscuta femeilor peste 40 de ani. Complexul de vitamine B va ajuta, in special vitamina B12. Aceasta este indispensabila formarii globulelor rosii si functionării sistemului nervos si imunitar. De asemenea, incercati sa consumati peste, carne, oua si produse lactate, care aduc un plus de vitamina D. Dupa varsta de 50 de ani, femeile se confrunta cu un deficit de vitamina D. Aceasta deficienta duce la slabirea rezistentei osoase, la schimbari emotionale, dureri ale incheieturilor sau, in cazuri extreme, risc crescut de aparitie a unor tipuri de cancer. In cazul femeilor care se confrunta deja cu osteoporoza, se recomanda administrarea suplimentelor nutritive, intre 700 si 1200 mg de calciu, impreuna cu 40-800 UI vitamina D pe zi.

Zincul stimuleaza activitatea mentala

Zincul este un oligoelement prezent in cantitate foarte mica in organismul nostru, aproximativ 2,5 grame, dar este esential pentru piele. In cazul femeilor, necesarul zilnic de zinc este de 12 mg. Alimentatia echilibrata este in general suficienta pentru o cantitate optima de zinc. Carnea si stridiile sunt cele mai bogate alimente in zinc. Pe de alta parte, painea integrala sau germenii de grau au in compozitie fibre vegetale care diminueaza absorbtia zincului. Acest mineral mentine acuitatea vizuala, ajuta la vindecarea rapida a arsurilor si ranilor, stimuleaza procesul de asimilare a unor vitamine si activitatea mentala, intarind sistemul imunitar.

Text: Sabina Ghiormescu
Sursa: Top Sante Magazine

Nota pentru articolul «Tanara si sanatoasa la orice varsta»:4.80/ 5 (5 voturi)
#tags   \   , , ,
tonica
2017-05-11T14:39:21+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena