Revista care te mentine sanatos

Wellness club

Sporturile de iarna: beneficii pentru sanatate

Ruxandra Dumitrescu; sursa: evergreenhealth.com
joi, 17 decembrie 2015
Share
principala_sporturi_iarna

Iarna este un anotimp benefic pentru imbunatatirea sanatatii, atat cea mentala, cat si cea fizica, desi temperaturile sunt mult mai scazute, iar zilele, mult mai scurte, aspecte care ne fac sa fim letargici, inactivi. Dar sporturile practicate iarna in aer liber pun toti muschii in miscare.

Exista o multime de optiuni: schi, snowboarding, alpinism, patinaj. Putem include aici saniusul, chiar si bulgareala. Fie ca alegeti sa practicati unul dintre aceste sporturi, fie ca pur si simplu va plimbati, in lunile de iarna este foarte important sa ramaneti activi.

Bucurati-va de iarna si sport!

Iata de ce:

  • S-a dovedit ca prezenta sau absenta luminii naturale afecteaza starea de spirit. Desi este frig, trebuie sa iesiti afara si sa va lasati „obrajii mangaiati” de razele soarelui, chiar daca el nu ne incalzeste atat cat ne-am dori. Prezenta soarelui pe cer ne ajuta sa luptam impotriva depresiei sezoniere, dar si la producerea de vitamina D.
  • Atunci cand o persoana este activa din punct de vedere fizic, de multe ori, isi schimba si alegerile alimentare. Cand facem miscare, avem tendinta sa mancam mai sanatos si sa facem optiuni bune pentru nivelul de energie si sanatate per ansamblu.
  • Evident, veti arde mai multe calorii odata cu practicarea unui sport de iarna decat daca stati pe canapea. La sfarsitul concediului nu va veti confrunta cu problema kilogramelor in plus.
  • Aceste sporturi ne ajuta sa avem un tonus muscular mai bun, dar si o inima sanatoasa. Snowboardingul, de exemplu, este un exercitiu fizic anaerob (impact mai mic asupra sistemului cardiovascular) ce ajuta corpul sa dobandeasca rezistenta, viteza, masa musculara, coordonare. Pe de alta parte, schiatul reprezinta un bun antrenament cardio si contribuie la arderea grasimilor.

secundara_sporturi_iarna_inainte de Cum preveniti accidentarile

Cum preveniti accidentarile

Intotdeauna trebuie sa va luati masuri de precautie pentru ca riscul accidentarilor sa fie redus. Pentru sporturile de iarna ar trebui sa va pregatiti cu cateva saptamani in avans, mai ales daca nu ati mai facut miscare in ultimul timp. Odata ajunsi la munte, oamenii se urca direct pe schiuri sau pe snowboard, fara a lua in calcul problemele care pot aparea. Echipamentul este deosebit de important, mai ales ca trebuie ajustat pe dimensiunile corpului.

Apoi, daca sunteti incepatori, nu trebuie sa exagerati cu practicarea acestor sporturi si nu trebuie sa va aventurati in locuri pe care nu le cunoasteti. De asemenea, si cunoasterea mediului inconjurator este deosebit de importanta. Trebuie sa fiti constienti de temperaturi, de gheata, avalanse. Nu conteaza daca sunteti novice sau veteran, deoarece conditiile meteo va pot pune viata in pericol.

Ramaneti activi pe timp de iarna, pentru ca primavara sa va gaseasca sanatosi si puternici.

Nota pentru articolul «Sporturile de iarna: beneficii pentru sanatate»:4.55/ 5 (11 voturi)
tonica
2018-01-03T19:24:03+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Mentine-te
sanatos
in fiecare luna

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Politica de confidentialitate