Wellness club

Probleme de sanatate la bordul avionului. Ce solutii avem

Dr. Roxana Mateescu, medic rezident geriatrie si gerontologie, [email protected]
miercuri, 28 iunie 2017
Share
  • Toata lumea asteapta cu nerabdare concediul, o perioada prielnica pentru a petrece cat mai mult timp cu familia, cu prietenii, sau, de ce nu, singuri. Insa vacanta nu este doar un prilej de distractie, ci imbunatateste sanatatea si tonusul.
    Daca alegeti avionul si, mai mult, daca aveti o distanta lunga de parcurs, zborul va poate afecta, deoarece nu va odihniti suficient, mancati nepotrivit si stati prea mult in preajma mai multor persoane, intr-un spatiu relativ mic. Exista mai multe trucuri cu ajutorul carora puteti sa va usurati calatoriile cu avionul si care sa va ajute sa va bucurati mai mult de vacanta. Inainte de toate, trebuie sa consultati medicul daca suferiti de boli cronice, in special daca va simtiti rau inainte de calatorie. Este posibil ca afectiunea de care suferiti sa nu va permita zborul cu avionul.
    https://www.farmaciata.ro/probleme-de-sanatate-la-bordul-avionului-ce-solutii-avem/
    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >

  • Ce probleme de sanatate pot aparea in avion

    Ce probleme de sanatate pot aparea in avion

    Apar anumite schimbari fizice atunci cand zburati pe distante mai lungi, din cauza influentarii somnului si a dietei, schimbarilor de altitudine si a stresului zilelor de calatorie. Iata care sunt cele mai frecvente moduri in care va poate afecta zborul cu avionul:

    Deshidratarea


    Poate aparea daca nu acordati suficienta atentie consumului de lichide. Deshidratarea apare mai frecvent in cazul persoanelor care zboara cu avionul des, din cauza schimbarilor de program. Atunci cand nu mai aveti parte de rutina zilnica, este posibil sa uitati ca trebuie sa beti multe lichide. O calatorie pe fuga, plus faptul ca nu aveti la indemana apa si nu va sta mintea la hidratare, poate duce la aparitia deshidratarii.

    Tulburarile de circulatie – tromboza venoasa profunda


    Statul prelungit pe scaun, in special intr-un spatiu mic, poate cauza aparitia trombozei venoase profunde. Atunci cand sangele circula prea incet prin vene, se pot forma cheagurile de sange. Tromboza venoasa profunda poate sa apara cu precadere in cazul zborurilor prelungite, dar si in cazul calatoriilor lungi cu masina. Schimbati des pozitia, nu stati picior peste picior sau cu picioarele incrucisate, deoarece aceste gesturi reduc fluxul sangvin.

    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >

  • Problemele digestive

    Problemele digestive

    Faptul ca stati ore intregi fara sa va miscati si fara sa-i oferiti organismului alimentele si cantitatea de lichide necesare poate duce la aparitia problemelor digestive, in special a constipatiei si a balonarii.

    Scaderea imunitatii


    Avioanele si aeroporturile sunt spatii inchise, neaerisite si aglomerate. Prin urmare, reprezinta un mediu propice pentru dezvoltarea bacteriilor si a virusurilor. Sistemul imunitar poate fi „atacat” din mai multe parti, chiar daca faceti eforturi pentru a mentine igiena.

    Desincronoza – jet lag


    Reprezinta rezultatul calatoriilor lungi, ce determina aparitia oboselii, insomniei si a altor simptome, odata cu schimbarile de fus orar. Desincronoza presupune intreruperea ceasului intern al corpului, iar presiunea atmosferica si altitudinea inalta pot contribui la aparitia acestei probleme.

    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >

  • Solutii la indemana

    Solutii la indemana

    Chiar daca zburati cu avionul o perioada mai lunga, puteti avea grija si de sanatate. Este indicat sa:

    • Beti multa apa. Beti cel putin opt pahare de apa pe zi in perioada dinaintea zborului. Este recomandat sa beti o sticla de apa fix inainte de zbor. De asemenea, nu uitati sa beti lichide (apa, ceai) si in timpul zborului.

    • Evitati alcoolul. Desi suna tentant, mai ales daca zborul va face anxios, consumul de alcool inainte sau in timpul zborului nu este o idee buna. Alcoolul deshidrateaza si va impiedica sa va luati unele medicamente, daca este cazul. In plus, este bine sa evitati si consumul de cofeina.

    • Evitati alimentele bogate in grasimi si sare. Cele mai multe produse alimentare care se gasesc in aeroport sunt bogate in grasimi si sare. Acestea pot duce la aparitia deshidratarii si la incetinirea digestiei. Optati, in schimb, pentru alimentele sarace in grasimi.

    • Luati probiotice. Probioticele regleaza digestia in timpul calatoriei cu avionul.


    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >

  • • Miscati-va cat de mult puteti

    Solutii la indemana


    • Miscati-va cat de mult puteti. Este important sa evitati statul prelungit pe scaun si sa va miscati cat de mult puteti in timpul zborului. Acest lucru ajuta la mentinerea fluxului sangvin si previne problemele de circulatie.

    • Purtati ciorapi compresivi. In cazul in care aveti risc crescut de tromboza venoasa profunda, precum in cazul varicelor, este important sa purtati ciorapi compresivi in timpul zborului. Acestia imbunatatesc circulatia sangvina, in special in cazul femeilor insarcinate.

    • Adaptati-va corpul la noul fus orar treptat. Puteti ameliora simptomele desincronozei daca va adaptati singuri la diferentele de fus orar. Incepeti cu o saptamana inainte de calatorie: setati-va ceasul cu o ora mai aproape de ora destinatiei in care veti merge, inainte de culcare. In noaptea urmatoare, setati ceasul cu doua ore inainte si asa mai departe. In ziua in care veti pleca, ora de somn va fi mai apropiata de cea a destinatiei.

    • Apelati la ajutoare pentru a putea dormi. Pentru a va putea odihni in timpul zborului, puteti apela la casti/dopuri de urechi impotriva zgomotului si la o masca pentru dormit, pentru a diminua lumina puternica. De asemenea, o perna si o patura pentru calatorii va pot ajuta.


    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >

  • Ce sa faceti dupa ce aterizati

    Ce sa faceti dupa ce aterizati

    Chiar daca nu ati reusit sa puneti in aplicare toate sfaturile mentionate anterior, exista mai multe lucruri pe care le puteti face dupa ce aterizati. Asigurati-va ca mancati la orele la care erati obisnuit. Cu cat va reluati mai repede programul initial, cu atat veti avea o digestie mai buna. Daca este posibil, optati numai pentru alimentele care va sunt familiare si nu incercati preparate care va pot dauna. Faceti exercitii fizice, de preferat afara. Expunerea la soare, impreuna cu exercitiile fizice, va ajuta la restaurarea fluxului sangvin normal, iar apa pe care o beti dupa efort va imbunatati digestia.
    Vezi tot
    < Inapoi
    Urmatorul >
tonica
2017-06-28T10:56:15+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc